بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

در روز دوشنبه سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در قیمت ۱۱۵۴۰۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه با نوسان۸۰۰۰ تومانی در قیمت ۱۱۵۲۰۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد. همان طور که انتظار داشتیم با شکست تراز حمایتی ۱۱۵۳۰۰۰ تومان سیگنال فروش صادر شد که....
کد خبر : ۱۶۶۱۰۸

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در روز دوشنبه سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در قیمت ۱۱۵۴۰۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه با نوسان۸۰۰۰ تومانی در قیمت ۱۱۵۲۰۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد. همان طور که انتظار داشتیم با شکست تراز حمایتی ۱۱۵۳۰۰۰ تومان سیگنال فروش صادر شد که تا تراز ۱۱۴۶۰۰۰ تومان افت قیمت داشت.

۱) شاخص قدرت سنجی:

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

جدول1-1: قدرت تمایلات بازار از A تا D سنجیده می‌شود به گونه‌ای که A قوی‌ترین و D ضعیف‌ترین قدرت را در جهت مورد نظر دارد.

۲) سطوح حمایت و مقاومت روزانه:

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

جدول 2-1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

۳) فاصله معاملات:

فاصله معاملات قرارداد آتی سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در روز معاملاتی دوشنبه ۲۸ تیر ۹۵ با سکه نقدی به ازای هر روز، به شرح زیر می‌باشد:

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

جدول 3-1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

۴) تحلیل اونس:

در نمودار اونس در چارچوب زمانی روزانه نزدیک ترین حمایت در تراز ۱۳۱۳.۲ دلار واقع شده است. مهمترین محدوده حمایتی در این چارچوب زمانی در بازه‌ی ۱۲۸۱-۱۲۷۱ دلار قرار گرفته است که در صورت شکست محدوده حمایتی، قیمت پتانسیل ریزش تا محدوده ۱۲۵۱-۱۲۴۶ دلار را دارد. در صورت رشد، قیمت با مقاومت های ۱۳۵۷.۵ دلار و سقف ۱۳۷۵ دلار مواجه می باشد. مقاومت بلند مدتی در تراز ۱۴۵۸ دلار قرار دارد.

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

در چارچوب زمانی چهار ساعته مهمترین حمایت در تراز ۱۳۰۴ دلار قرار دارد. در صورتیکه قیمت موفق به شکست تراز ۱۳۲۰ دلار شود انتظار داریم تا تراز حمایتی ۱۳۰۴ دلار افت قیمت داشته باشد. چنانچه قیمت موفق به شکست تراز حمایتی ۱۳۰۴ دلار شود پتانسیل ریزش تا سطوح ۱۲۸۹ و ۱۲70 دلار را دارد. از طرفی قیمت برای رشد باید از محدوده مقاومتی ۱۳۴۷-۱۳۴۴ دلار در این چارچوب زمانی عبور کند. مقاومت مهم بعدی در تراز ۱۳۵۶ دلار قرار دارد.

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

در چارچوب زمانی یکساعته حمایت کف ۱۳۲۰ دلار را داریم که در صورت بسته شدن کندل در پایین این تراز انتظار افت تا تراز ۱۳۱۳ دلار را داریم. حمایت ۱۳۱۳ دلار با توجه به همپوشانی‌ای که با تراز روزانه دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است که در صورت شکست این حمایت انتظار افت قیمت تا تراز ۱۳۰۴ دلار می‌رود. حمایت بعدی در تراز ۱۲۹۶ دلار واقع شده است. از طرفی قیمت برای رشد باید از تراز ۱۳۳۵ دلار عبور کند. مهمترین مقاومت در این چارچوب زمانی ۱۳۵۵ دلار می باشد که قبل از آن مقاومت ۱۳۴۷ دلار نیز بر سر راه قیمت می‌باشد.

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

۵) تحلیل آتی:

در روز دوشنبه سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در قیمت ۱۱۵۴۰۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه با نوسان۸۰۰۰ تومانی در قیمت ۱۱۵۲۰۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد. همان طور که انتظار داشتیم با شکست تراز حمایتی ۱۱۵۳۰۰۰ تومان سیگنال فروش صادر شد که تا تراز ۱۱۴۶۰۰۰ تومان افت قیمت داشت. در حال حاضر در چارچوب زمانی یکساعته مهمترین حمایت در تراز ۱۱۳۹۰۰۰ تومان واقع شده است که در صورت شکست آن سیگنال فروش مجدد صادر خواهد شد. در صورت رشد قیمت با مقاومت ۱۱۵۸۰۰۰ تومان رو به روست که شکست آن سیگنال خرید صادر خواهد کرد. همچنین قیمت در صورت رشد با محدوده مقاومتی ۱۱۶۵۰۰۰-۱۱۶۳۰۰۰ تومان رو به روست.

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان

۶) تحلیل دلار:

در تحلیل قیمت دلار امریکا در برابر ریال ایران در روز جاری به سراغ چارچوب زمانی ۳۰ دقیقه‌ای رفته‌ایم. همان گونه که در نمودار مشهود است، قیمت پس از ناکام ماندن در عبور از ۳۵۲۸ تومان در قالب یک کانال نزولی در مسیر افت قرار گرفت و با شکست کف قبلی و خط روند کوتاه مدت صعودی، عملاً تمایلات نزولی بر بازار غالب شده است. در آخرین تحلیل وضعیت جاری باید این طور بیان نماییم که چنانچه قیمت موفق به شکست کف قبلی در ۳۴۹۴ تومان شود، سیگنال فروش جدید صادر خواهد شد اما در طرف مقابل رشد قیمت در صورتی که با شکست ۳۵۱۲ تومان همراه باشد، سیگنال خرید جدید خواهیم داشت. شکسته شدن کف قبلی با شکسته شدن خط روند صعودی سبز رنگ همراه خواهد بود.

شروع کاری سکه در قیمت 1154000 تومان


با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest


تحلیلگران: فاطمه توتونچی مصطفی پازوکی
اشتراک گذاری :
ارسال نظر