بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
مستطيل شيشه اي تالار

یک کیلومتر سرنوشت ساز

در معاملات امروز شاهد خداحافظی دو لیدر بورس بودیم بطوریکه سایپا و ایران خودرو در حالی آخرین روز معاملاتی خود قبل از برگزاری مجمع را سپری کردند که هر دو نماد با جامه سبز و رشد قیمت بکار خود پایان دادند.
کد خبر : ۱۶۶۱۲۳
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.04.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 119 واحد افزایش به رقم 51962 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 35 واحد افزایش عدد 162739 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 41 واحد افزایش به رقم 26756 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وپاسار" با 50 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپدیس" با 63 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 780 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1949 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1259 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری در حالی با روندی صعودی به واسطه رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها مواجه شد که طی این روز نماد دو شرکت سایپا و ایران خودرو به جهت برگزاری مجمع از تابلوی قرمز خداحافظی کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز شاهد خداحافظی دو لیدر بورس بودیم بطوریکه سایپا و ایران خودرو در حالی آخرین روز معاملاتی خود قبل از برگزاری مجمع را سپری کردند که هر دو نماد با جامه سبز و رشد قیمت بکار خود پایان دادند. بنظر می رسد در شرایط فعلی چشم اهالی تالار به جاده مخصوص دوخته شده تا بیننده چه سرنوشتی در انتظار این دو شرکت و در نهایت بازار سرمایه می باشد.

در گروه بانکی امروز معامله بلوکی بانک صادرات هم به کمک خودش آمد و هم شاخص بورس اما در مجموع خیلی نمی توان به این گروه کم تحرک و غیر پویا چشم امید داشت.

اما گروه کانی های غیر فلزی امروز شاهد معامله بلوک 18 درصدی سهام شرکت فرآورده های نسوز آذر بود، معامله ای که گفته می شود شرکت توکا به صورت مستقیم و فولاد مبارکه به صورت غیر مستقیم مالکیت آن را در دست گرفتند، اهالی تالار با توجه به این معامله و نیز خاطرات خوش خرید بلوک فولاد فجر توسط فولاد مبارکه معتقدند که کاذر مورد حمایت قابل توجهی قرار گیرد از سود سهامدار عمده قرار خواهد گرفت.

گروه پتروشیمی که مدتی است در خواب زمستانی به سر می برد با صحبت های امروز وزیر نفت مجدداً دوره خواب آنها تمدید شد. به گفته زنگنه دولت نرخ خوراک پتروشیمی ها را بر مبنای ماهانه تعیین می کند و این یعنی فعلاً منتظر ثبات نباشید.

بر اساس این گزارش تا پایان این هفته که تنها یک روز باقی مانده اما شاید روز پنج شنبه یکی از مهمترین روزهای بورسی برای تعیین روند یک ماه آینده باشد. اهالی تالار معتقدند شاید سرنوشت آتی بورس تنها در گرو یک کیلومتر باشد یعنی از کیلومتر 14 جاده مخصوص که ایران خودرو قرار دارد تا کیلومتر 15 که سایپا مستقر است.

بعید نیست گرمای دمای بورس در مرداد ماه بیشتر از گرمای هوا باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
بورس نیوز جان وقتی خبرنداری از ممکن است شاید اگر وغیره ........استفاده میکنی خواننده را بعالم هپروت ورویا میبری به هرجهت دمت گرم بهترازواقعیت موجودواخبارروز بورس است
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
نعمت زاده با ان ثروتمند افسانه ای رانتی اش کجا منافع سهامدار جز را می فهمد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
هر دو نماد سایپا و ایران خودرو با جامه سبز و رشد قیمت بکار خود پایان دادند. البته نویسنده نگفته که بعضی از سهامداران سهام شرکت های سایپا و ایران خودرو با چه قیمتهای سهامدار شده اند و الان قیمت چند است . خودم سهام ایران خودرو و سایپا و ایران خودرو دیزل را به حدود 400 و 145و148تومان خریدم و امروز با سبز شدن به 317 و 129 و 118تومان رسیده است . همه بگین ماشا الله به این همه افت قیمت ناشی از همت مدیران این شرکتها.
سرگشته
ROMANIA
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳
با آبرو ریزی که در حقوقهای نجومی مدیران بانکها و............ از ما بهتران شد و همه فهمیدند و با حذف یارانه اقشار مختلف مردم دارا و ندار با هم و با ضرری که در 3 سال به سهامداران بورسی زدند و همه را خانه خراب کردند.........و و و....شک نکنید این دولت و تیم اقتصادیش چند ماه دیگر رفتنی هستند...
ناشناس
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
ان شاء الله
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
چقدر بده که وقتی این متن را میخونی احساس کنی نویسنده ی آن به هر دلیلی بیشترین تمرکزش را بر روی گروه خودرو قرار داده

جناب بورس نیوز
این نمادهایی که شما بهشون میگین لیدر بازار ، فقط در روزهای جهنمی بورس لیدرن
وگرنه کجا وقتی مثبت بودن،بقیه ی گروهها باهاشون بالا اومدند ؟

نکنه معنای لیدر بودن را چیز دیگری برداشت کرده اید؟

نمیخوام اسم بیارم
اما لیدر بازار اتفاقا همون سهمیه که چند ماهه درجا زده ، بازار هم چند ماهه درجا زده و همش راکد و منفیه.
همون سهمی که باهاش بد هستید و هر بار یه صفت منفی بهش میدین

بازار هر روز منفیه و شما اکثر روزها مینویسی رشد اغلب گروهها.
آدم ناامید میشه از بعضی نگاههای سطحی

کلافه میشه آدم وقتی هر روز بازار بی روح و منفی رو میبینه و بعدش میاد میبینه شما اینو نوشتی :
((در حالی با روندی صعودی به واسطه رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها مواجه شد که))

بازار بورس فقط خودروییها و متعلقاتشون نیستند جناب بورس نیوز

آینده ی بورس هم در کیلومتر 14 و 15 نیست .
مدیریت صحیح و مسئولانه ی مسئولان به خواب رفته ی ما ، شفاف سازی و عدم رانت و فساد ، اعتماد سازی جهت سرمایه گذاری ، دست برداشتن از کینه توزی و دشمن تراشی و دلهره آفریدن ،، اینها آینده ی بورس را میسازنند ، نه مجمع یه شرکت .....