بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
مدیر تحلیل شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار عنوان کرد:

آغاز رالی صعودی بازار سرمایه با انتشار اخبار مثبت

صنایع فعال در بورس طی ماه های پایانی سال گذشته در حالی با افزایش تقاضا و رشد ارزش سهام مواجه شدند که این روند صعودی متناسب با وضعیت سودآوری آنها نبوده و به نظر می رسد بازار سرمایه اکنون پس از تداوم روند نزولی ماه های اخیر به شرایط مناسبی دست یافته و وضعیت بنیادی اغلب صنایع به جز گروه خودرو مناسب و ارزنده شده است.
کد خبر : ۱۶۶۱۲۸

روند بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون نزولی بوده و طی هفته های اخیر شاهد جابه جایی نقدینگی در گروه های مختلف و نوسان شاخص کل در محدوده خاصی بودیم که این امر متأثر از روند هیجانی رو به مثبت بازار سرمایه طی ماه های پایانی سال گذشته است.

مدیر تحلیل شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: صنایع فعال در بورس طی ماه های پایانی سال گذشته در حالی با افزایش تقاضا و رشد ارزش سهام مواجه شدند که این روند صعودی متناسب با وضعیت سودآوری آنها نبوده و به نظر می رسد بازار سرمایه اکنون پس از تداوم روند نزولی ماه های اخیر به شرایط مناسبی دست یافته و وضعیت بنیادی اغلب صنایع به جز گروه خودرو مناسب و ارزنده شده است.

مهرداد منتظری افزود: تجربه سال های گذشته نشان داده که در شرایط این چنینی با انتشار اخبار مثبت بازار سرمایه روند صعودی را آغاز می کند و در غیر این صورت بار دیگر وارد فاز اصلاحی می شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ایجاد رونق در بورس با انتشار اخبار مثبت، ادامه داد: گزارش های عملکرد سه ماهه نخست سال جاری شرکت ها نسبت به سال گذشته مناسب تر ارزیابی می شود و علیرغم اینکه انتشار صورت های مالی اکثر شرکت ها در سال گذشته با اعلام تعدیل منفی سودآوری و کاهش سود همراه بوده، اما طی سال جاری شاهد اعلام تعدیل مثبت قابل توجه برخی از مجموعه ها یا ارائه گزارش عملکرد مناسب از شرکت ها هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در بیان دلایل عدم واکنش فعالان بازار سرمایه به انتشار خبر کاهش نرخ سود بانکی و نیز بهره تسهیلات بانکی اظهار داشت: در شرایط فعلی از یک سو بازار سرمایه به اخبار سیاسی نسبت به اقتصادی واکنش بیشتری نشان می دهد و از سوی دیگر اجرایی شدن دستور العمل مذکور توسط بانک ها در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنان که برخی از بانک ها نرخ های سود قبلی را اعلام می کنند و اوراق مشارکت با سود 20 درصد نیز مورد معامله قرار می گیرد.

مدیر تحلیل شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار به رد کلیات لایحه بودجه سال جاری کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این لایحه تنها توسط یکی از کمیسیون های مجلس به تأیید نرسیده و در صورتیکه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد می تواند اثرات مثبتی را بر کلیت بازار سرمایه اعمال کند.

منتظری با بیان اینکه اظهار نظر کردن در خصوص وضعیت صنایع در کوتاه مدت با ابهام روبرو است، ادامه داد: با دیدگاه سرمایه گذاری بلند مدت می توان گروه هایی همچون دارو و یوتیلیتی را به عنوان صنایع دارای پتانسیل رشد سودآوری نام برد. علاوه بر این، صنایعی همچون فلزات اساسی و کانه های غیر فلزی با توجه به افت قابل توجه ارزش سهام و در مقابل افزایش قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی از توانایی رشد برخوردارند.

وی در خاتمه اضافه کرد: در شرایط فعلی می توان گفت وضعیت بازار سرمایه متأثر از عواملی همچون کاهش نرخ سود بانکی و افزایش قیمت جهانی برخی از محصولات رو به بهبودی پیش می رود که همانطور که عنوان شد می بایست منتظر ماند تا اخبار مثبت در حوزه سیاسی و اقتصادی منتشر شود تا حرکت صعودی بورس آغاز گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
سلام
تکرار سالهای82و83برای خودروییها . ممکنه قیمتها چندین برابر بشه.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به نظر من با باز شدن سایپا و ایرانخودرو باید منتظر یه موج صعودی در خودرویی ها باشیم
سید
ROMANIA
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
به عقیده بنده همه شما خودتان را برای ریاست جمهوری بعدی آماده کنید چون این دولت قصد کمک به بازار سرمایه راندارد الان سه سال گذشت ببینید سهامداران پالایشگاهی به چه روز سیاهی افتادند آیا سهمی هم میشه سیصدتومان سود سه سال پیشش بشه سه ریال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
والا ما که نفهمیدیم این ها میگن قرارداد 5 ساله با سیتروین منعقد کرذن لاریجانی میگه ما برجام را برهم خواهیم زد و کارخانه غنی سازی 20 درصدی راه اندازی خواهیم کرد ...همه اش تناقض