بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
طی جلسه ای نمادین گرامیداشت بیست و یکمین سالروز عرضه سهام شرکت ایران خودرو در بورس با حضور مدیران ارشد این مجموعه خودروساز، برخی از مقامات مسئول در شرکت بورس و با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد و در این جلسه مدیر عامل شرکت ایران خودرو خلاصه ای از وضعیت فعلی و برنامه های آتی شرکت ارائه نمود.
کد خبر : ۱۶۶۱۳۶
نویسنده :
جمشیدی

مصادف با بیست و یکمین سالروز عرضه سهام شرکت ایران خودرو در بورس، زنگ آغاز معاملات روز جاری بازار سرمایه توسط هاشم یکه زارع، مدیرعامل مجموعه ایران خودرو به صدا در آمد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی جلسه ای نمادین گرامیداشت بیست و یکمین سالروز عرضه سهام شرکت ایران خودرو در بورس با حضور مدیران ارشد این مجموعه خودروساز، برخی از مقامات مسئول در شرکت بورس و با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد و در این جلسه مدیر عامل شرکت ایران خودرو خلاصه ای از وضعیت فعلی و برنامه های آتی شرکت ارائه نمود.

هاشم یکه زارع ابتدا با بیان اینکه مهمترین اخبار، دستاوردها و برنامه های آتی مجموعه ایران خودرو فردا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران مطرح خواهد شد، عنوان کرد: تاکنون کلیه برنامه های "خودرو" طبق برآوردها پیش رفته که مهمترین آنها فردا به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وی آمار خلاصه ای از مقدار تولید و فروش محصولات ایران خودرو ارائه کرد و افزود: مقدار فروش محصولات طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد بیش از 40 درصدی همراه بوده و امیدواریم تا مقدار تولید محصولات طی سال جاری به 600 هزار دستگاه برسد.

مدیرعامل گروه ایران خودرو در پاسخ به این سوال که وضعیت انعقاد قراردادها با شرکای خارجی در چه مرحله ای قرار دارد؟، گفت: در حال حاضر با شش شرکت خارجی غیر چینی در حال مذاکره هستیم و موفق به تأسیس شرکت مشترک با پژو فرانسه شده ایم تا محصولات شرکت پژو در ایران خودرو تولید شود و 30 درصد از محصولات تولیدی نیز به کشورهای خارجی صادر شود. این شرکت مشترک تأسیس شده و مراحل ثبت آن به انتها رسیده است. علاوه بر این، به اطلاع سهامداران می رسانیم که هر یک از مجموعه های ایران خودرو پژو مبلغ 45 میلیارد تومان به حساب شرکت مشترک تأسیس شده واریز کردند تا این شرکت به ثبت برسد.

یکه زارع در خصوص برنامه های این مجموعه جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تازگی اجرایی شده و پیگیری های لازم جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حال انجام است که البته این مجموعه در نظر دارد تا برنامه مذکور را به گونه ای اجرا کند که برای شرکت منافعی در برداشته باشد، چرا که اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مذکور نقدینگی را وارد شرکت نمی کند و تنها موجب اصلاح ساختار مالی می شود.

وی افزود: شرکت ایران خودرو در حال انجام مذاکراتی با سازمان بورس و شرکت بورس کالا جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز خود از طریق بازار سرمایه است که انتشار اوراق سلف خودرو برای خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نمی شوند، یکی از این راه هاست. همچنین با توجه به رشد مقدار فروش محصولات طی سال جاری، این شرکت می تواند بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را از محل درآمدهای حاصل از فروش محصولات تأمین کند.

مدیر عامل گروه ایران خودرو با تأکید بر اینکه فردا طی برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران اخبار خوشی به اطلاع سهامداران می رسد از رونمایی از محصول جدید این مجموعه خودروساز و ارائه توضیحات کامل در خصوص آخرین وضعیت قراردادهای همکاری مشترک با شرکت های خارجی خبر داد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
بانک ملت در اقدامی کاملا شفاف منطقی و متداول, سه روز مانده به تاریخ برگزاری مجمع تعدیل منفی میدهد در حالی که پنج روز پیش از آن تعدیل مثبت داده بود!!؟؟ و تاریخ برگزاری مجمع را روز چهارشنبه 95/4/30 راس یازده صبح اعلام میکند. ولی مجمع به صورتی کاملا اتفاقی و تصادفی راس ساعت ده صبح با حضور جمعی از دوستان و آشنایان و رفقا برگزار گشته و تصمیمات مقتضی گرفته شده و ساعت ده و نیم به پایان میرسد تا سایر سهامداران هنگام مراجعه ساعت یازده با درهای بسته مواجه شده و در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند!!؟؟ سهامدارانی که فکر میکنند سرشان کلاه رفته میتوانند شکایات خود را به مدیریت خیلی خیلی محترم بانک اعلام نموده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.!!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
تا زمانیکه سود قابل ملاحطه ای بین سهامدارن تقسیم نشود که این امر نیز حاکی از سود دهی شرکت میباشد موارد اعلام شده در مقاله فوق جنبه بازارگرمی دارد .شاید توجه بعمل کرد زمان های رونق وشکوفایی تولید خودرو در گذشته ای نه چندان دور حاکی ازاین امر باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
سناریویی که در بانک ملت میچنین تو ایرانخودرو یعنی قابل اجرانیست!! از فردا موج صعودی جدیدی در گروه خودرویی به منظور یک نوسانگیری تپل شروع خواهد شد و بعد از رسیدن به هدف و خالی کردن دوستا خودرویی منتظر باشید تا سناریوی بعدی شروع شود