بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
مستطيل شيشه اي تالار

در انتظار فردایی بهتر

بازار بورس طی روز جاری در ابتدای معاملات همگام با گروه معدنی با روندی مثبت کار خود را آغاز کرد و در پایان معاملات نیز شاخص کل با رشد 200 واحدی در غیاب گروه خودرو به کار خود پایان داد. با عدم حضور گروه خودرو بازار با ارزش اندک معاملات و شاخصی سبز رنگ، آخرین روز کاری تیر ماه را نیز سپری کرد.
کد خبر : ۱۶۶۱۵۷
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.04.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 155 واحد افزایش به رقم 52118 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 346 واحد افزایش عدد 163086 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 72 واحد افزایش به رقم 26803 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کچاد" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 17 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افزایش به رقم 787 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1288 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 902 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، بازار بورس طی روز جاری در ابتدای معاملات همگام با گروه معدنی با روندی مثبت کار خود را آغاز کرد و در پایان معاملات نیز شاخص کل با رشد 200 واحدی در غیاب گروه خودرو به کار خود پایان داد. با عدم حضور گروه خودرو بازار با ارزش اندک معاملات و شاخصی سبز رنگ، آخرین روز کاری تیر ماه را نیز سپری کرد.

بر اساس این گزارش، این روزها اغلب نمادهای معاملاتی در حال برگزاری مجمع عادی سالیانه خود هستند و در برخی از آنها شاهد انتشار اخبار خوب و خوشی هستیم.

امروز در گروه بانکی تقریباً تمامی نمادها متوقف بودند. با توجه به تقسیم مقدار کم سود نقدی بانک ها در برگزاری مجامع سال گذشته، در شرایط فعلی عملکرد آنها قابل توجه خواهد بود. این گروه که همواره از آن در کنار گروه خودرویی به عنوان گروهی که پتانسیل بالایی برای لیدر شدن دارد، نام برده می شد، در مقابل رشد قابل توجه قیمت سهام گروه خودرو، بازدهی که در سه ماه پایانی سال گذشته ایجاد کرده بودند را طی 4 ماه ابتدای سال جاری از دست دادند. این در حالی است که هنوز نشانه هایی از بهبود عملکرد نیز برای این بنگاه های اقتصادی آشکار نشده و همچنان در رکود به سر می برند.

در گروه خودرو، با انتشار خبر اعطای مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای دو زیر مجموعه شرکت سایپا یعنی پارس خودرو و سایپا دیزل با اقبال همراه شدند و در غیاب سکان داران اصلی گروه، عملکرد مناسبی را از خود به ثبت رساندند و اغلب نمادهای معاملاتی حاضر در گروه با رشد تا محدوده مثبت کامل تابلوی معاملات پیش رفتند.

اکثر گروه های بازار با تعدادی محدود نماد معاملاتی فعال، معاملاتی مثبت و تعادلی داشتند و تنها بیمه ای ها و برخی نمادهای سیمانی در محدوده منفی تابلوی معاملات قرار گرفتند.

در بین تک سهم های حاشیه ساز بازار "واتی" که چند روزی است بعد از رشد قابل توجه و بازدهی که برای سهامدارانش رقم زده بود، با صف فروش همراه شده، طی روز جاری شاهد جمع آوری بخشی از سهام در صف فروش آن بودیم و همچنان با حجم عرضه سنگین همراه بود.

همچنین شرکت کنتورسازی نیز طی روز جاری با انتشار گزارش عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری از پوشش 26 درصدی سود برآوردی خبر داد و با انتشار این عملکرد مناسب از میانه معاملات از محدوده منفی تابلوی معاملات به صف خرید رسید.

به طور کل، بازار بورس در غیاب بزرگان خود معاملاتی کم رمق اما مثبت و تعادلی به ثبت رساند. اغلب فعالان بازار سرمایه از مجامع خودرویی ها سخن می گویند، به این ترتیب باید دید طی روز آینده و در مجامع شرکت ها خصوصاً گروه خودرویی چه اتفاقی رخ خواهد داد و همچنان فعالان بازار بورس در انتظار فردایی بهتر هستند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
اگر قمار باز خوب و متبحری باشی خوب میتونی از بورس سود ببری. ولی اگخ با صداقت و سلامت بخوای کار کنی غیر ممکن است.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
بورس نيوز،
مشگلات با بانك ملت چيست كه هيچوقت اخبارش را چاپ نميكني و امروز هم مجمع داشت كه خودت بهتر ميدوني اتفاقات را.... نكنه فكر كردي تنها سايت بورسي هستي؟؟؟؟ خواب خوش ببيني
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
اصلا و ذاتا بازار سرمایه سهامداران را به سخره کشیده اند . فولاد. فملی. ملتو.و.و.و اخه اینهمه دروغ برای چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
1- آخرين روز سال 94 قرباني كردن شپلي ؟؟؟
2-آخرين روزهاي فروردين قرباني كردن شپلي؟؟؟
3- آخرين روز تير قرباني كردن شپلي؟؟؟