بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر : ۱۶۶۲۵۵
واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور «کرج – چالوس» در ساعت 22 و 55 دقیقه امروز (شنبه دوم مردادماه) در تونل کندوان براثر برخورد با تیر چراغ برق 16 فوتی و 13 مصدوم برجا گذاشت که مصدومان برای مداوا به بیمارستان‌های شهید مدنی و باهنر کرج منتقل شدند. 
 
به گزارش انتخاب، «مهرداد بابایی»، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز با تأکید بر این‌که نیوهای اورژانس 115،  12 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس را به بیمارستان‌های شهید مدنی و باهنر کرج منتقل کردند، گفت: صبح امروز(دوم مرداد)، بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با تیر برق 16 تن کشته و 13 تن مصدوم شدند. 
 
وی خاطرنشان کرد: 15 تن از جان‌باختگان این حادثه پیش از رسیدن نیروهای امدادی فوت کرده بودند و یک نفر نیز در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. 
 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز با بیان این‌که نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس پس از اقدامات اولیه درمانی مصدومان را به بیمارستان‌های شهید مدنی و باهنر کرج انتقال دادند، افزود:  12 مصدوم حادثه را نیروهای اورژانس و یک نفر را نیروهای هلال‌احمر به بیمارستان منتقل کردند. 
 
بابایی در خصوص آخرین وضعیت مصدومان افزود: شش تن از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته و چهار نفر نیز دربخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و دیگر مصدومان در بخش عمومی به سر می‌بردند هستند. 
 
وی اظهار امیدواری کرد وضعیت عمومی این مصدومان به سرعت بهبود یابد و همگی به آغوش خانواده خود بازگردند. 
 
در عین حال سرهنگ «رضا اکبری»، رئیس پلیس راه البرز هم در گفت‌وگویی با ایسنا علت واژگونی اتوبوس را تخطی از سرعت مطمئنه دانست که 13 تن از کشته‌شدگان این حادثه مرد و بقیه را زن اعلام کرد. 
 
وی در تشریح حادثه رخ‌داده شد گفت: این اتوبوس در سه راهی دیزین از جاده خارج شده وپس از واژگونی و برخورد با تیر برق از حرکت می‌ایستد و براساس بررسی کارشناسان پلیس راه، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ راه از سوی راننده به‌عنوان علت اولیه حادثه تشخیص داده شد. 
 
رئیس پلیس راه البرز در عین حال یادآور شد: کارشناسان پلیس راه در حال بررسی علت‌های دیگر این حادثه هستند که نتیجه نهایی آن به‌زودی اعلام می‌شود. 
 
دکتر «محمدتقی ایرانی»، فرماندار کرج هم با بیان این‌که همه دستگاه‌های امدادی و انتظامی به موقع سر  صحنه حادثه حاضر شدند، به ایسنا گفت: اما متأسفانه شدت حادثه به گونه‌ای بود که 15 نفر در دم جان باختند. 
 
وی با بیان این‌که بر اساس اطلاع به فرمانداری مطلع شدیم یک دستگاه اتوبوس در حال حرکت از عباس‌آباد تنکابن به سمت تهران در جاده چالوس واژگون شده است، افزود: حادثه پس از تونل کندوان و در پیچ تندی که به پیچ سرهنگ مشهور است با برخورد اتوبوس به دکل برق فشار قوی رخ داد و راننده و کمک راننده در این حادثه جان خود را از دست دادند. 
 
معاون استاندار البرز با اشاره به سرعت زیاد اتوبوس گفت: این جاده شیب و پیچ‌های تندی دارد اما متأسفانه اتوبوس مذکور با سرعتی بین 80 تا 90 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده که پیش‌بینی می‌شود همین سرعت زیاد علت حادثه است. با این وجود کارشناسان راهنمایی و رانندگی نظر نهایی خود را در این‌باره اعلام می‌کنند. 
 
فرماندار کرج با ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: متأسفانه روزانه 55 نفر در جاده‌های کشور، جان خود را از دست می‌دهند، مجموعه‌ای از عدم استاندارد بودن مسیرها و بی احتیاطی رانندگان چنین فاجعه‌ای را در کشور رقم می‌زند. 
 
«نصیری»، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر البرز هم در خصوص این حادثه به ایسنا گفت: عملیات امداد و نجات سرنشینان این اتوبوس با همکاری نیروهای پلیس راه، اورژانس و راهداری انجام شد. 
 
وی با بیان این‌که اتوبوس واژگون شده از شمال به سمت جنوب در حال حرکت بود که به‌عللی که در دست بررسی است، واژگون می‌شود، خاطرنشان کرد: این اتوبوس در مجموع 28 سرنشین داشت 26 مسافر، یک راننده و یک شاگرد راننده.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
تعریض جاده چالوس و ترانشه برداری کوه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
تعریض و 4 بانده کردن جاده هراز