بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
در بررسی بازدهی صنایع و شرکت ها طی ماه گذشته بدست آمد:

سرمایه گذاری ها، نقد شونده ترین سهام در بورس

طی معاملات تیر ماه سال جاری شاخص کل بورس با رشد حدود 2000 واحدی از مدار 72 هزار واحدی به کانال 74 هزار واحدی صعود کرد و بورس بازدهی مثبت 3.4 درصدی را به دست آورد.
کد خبر : ۱۶۶۲۶۸
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه طی ماه گذشته با روند نزولی قیمت سهام اغلب شرکت ها سپری شد و در این مدت گروه فلزات اساسی و پالایشی جزو معدود گروه هایی بودند که با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد ارزش سهام مواجه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات تیر ماه سال جاری شاخص کل بورس با رشد حدود 2000 واحدی از مدار 72 هزار واحدی به کانال 74 هزار واحدی صعود کرد و بورس بازدهی مثبت 3.4 درصدی را به دست آورد.

از میان صنایع مختلف گروه چاپ و انتشار با کسب بازدهی مثبت 24.35 درصدی صدرنشین جدول رده بندی صنایع از این نظر شد و محصولات چرمی با کسب بازدهی مثبت 18 درصدی و فلزات اساسی با تحقق بازدهی مثبت 12 درصدی رتبه دوم و سوم پر بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

در مقابل اما، گروه ابزار پزشکی بموجب افت 15 درصدی ارزش سهام تک نماد فعال در آن یعنی "آکنتور" به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد. بعد از آن صنعت زراعت و خدمات وابسته با ثبت بازدهی منفی حدود 7.5 درصدی و گروه حمل و نقل با تحقق بازدهی منفی حدود شش درصدی در ردیف های بعدی جدول قرار گرفتند.

در خصوص سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز صرف نظر از رشد قیمتی حدود 58 درصدی شرکت فرآورده های سیمان در نماد "کفرآور" که نماد معاملاتی آن در بازار توافقی فرابورس ثبت و معامله می شود، شرکت فرآوری مواد معدنی با تحقق بازدهی مثبت 54 درصدی عنوان پر بازده ترین سهم بورس را از آن خود کرد و پس از آن داروسازی عبیدی با کسب بازدهی مثبت 52 درصدی و کاشی پارس با رشد قیمتی 48 درصدی به ترتیب رتبه های دوم و سوم پر بازده ترین سهام را بدست آوردند.

این در حالی است که شرکت محورسازان ایران خودرو در پی افت 23درصدی ارزش سهام به عنوان کم بازده ترین سهم مطرح شد و پس از آن شرکت های داروسازی فارابی و قند مرودشت به ترتیب بازدهی منفی حدود 18 درصدی را به ثبت رساندند.

در پایان این گزارش می افزاید، رتبه های برتر نقد شونده ترین سهام به شرکت های ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری رنا، آتیه دماوند و خوارزمی اعطا شد و همچنین داد و ستد بیش از 25 میلیارد و 805 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 54 هزار و 348 میلیارد ریال را در بورس رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
چرا درباره سهام مسئله‌داری مانند فایرا بررسی نمی‌کنید؟! و اساساً قابل تأمل است که چرا هیچ خبری از این کارخانه که مدت یکسال است نمادش بسته شده و سرمایه سهامداران بلوکه شده، صحبتی نمی‌شود!! و باز هم قابل پرسش است که حتی آن موقع هم که باز بود، مشکل داشت و سالها بود که سودی به سهامداران پرداخت نمی‌کرد!! ولی باز هم دریغ از یک بررسی و تجزیه و تحلیل ساده!!