بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
در شرایط فعلی جلساتی در وزارتخانه و کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش قیمت فروش ذغالسنگ انجام می شود که تاکنون به نتیجه نهایی منجر نشده و بطور قطع در صورت ابلاغ نتیجه مذاکرات اطلاع رسانی لازم در این خصوص از طریق سامانه کدال صورت می پذیرد و انتظار می رود مذاکرات طی شهریور ماه امسال به مرحله نهایی برسد.
کد خبر : ۱۶۶۲۷۱
نویسنده :
جمشیدی

شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود را با برآورد سود 25 ریالی را ارائه کرده و بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 سود چهار ریالی محقق نموده است. علاوه بر این، طی روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر افزایش نرخ فروش ذغالسنگ در میان اهالی بازار سرمایه شنیده می شود که تحقق این امر تبعات مثبتی بر وضعیت شرکت های فعال در گروه ذغالسنگ اعمال خواهد کرد. همچنان که سهام شرکت های فعال در این صنعت همچون "کشرق" با اقبال سهامداران برای خرید سهام مواجه شدند.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی جلساتی در وزارتخانه و کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش قیمت فروش ذغالسنگ انجام می شود که تاکنون به نتیجه نهایی منجر نشده و بطور قطع در صورت ابلاغ نتیجه مذاکرات اطلاع رسانی لازم در این خصوص از طریق سامانه کدال صورت می پذیرد و انتظار می رود مذاکرات طی شهریور ماه امسال به مرحله نهایی برسد.

علی نصیری در خصوص میزان احتمالی افزایش نرخ فروش گفت: شرکت های فعال در گروه ذغالسنگ پیشنهاد افزایش نرخ فروش 30 درصدی ذغالسنگ را به سازمان های مربوطه ارائه کرده اند. در این بین توجه به این نکته حائز اهمیت است که از ابتدای سال 94 تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ فروش ذغالسنگ اعمال نشده و بودجه سال جاری و گزارش عملکرد سه ماهه امسال "کشرق" بدون اعمال افزایش قیمت فروش ارائه شده است. بر این اساس می توان گفت دریافت مجوز افزایش قیمت فروش به طور مستقیم اثرات مثبتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه بر جای می گذارد.

وی در خصوص قیمت فروش ذغالسنگ در بودجه سال مالی جاری "کشرق" اظهار داشت: همچنین قیمت فروش بر اساس استانداردهایی همچون قراردادها و مشخصات تعیین می شود و این نرخ برای محصولات تولیدی "کشرق" بطور متوسط 160 هزار تومان به ازای هر تن می باشد. این در حالی است قیمت فروش بر اساس مشخصات ذغالسنگ می تواند تا 200 هزار تومان نیز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود به طرح توسعه ای ذغال شویی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه با ظرفیت تولید 400 هزار تن محصولات تولیدی خام طی یک مرحله فرآوری می شود و سپس به فروش می رسد که ارزش افزوده ای را برای این مجموعه در بر خواهد داشت و در حالی که شرکت ذغالسنگ طبس در حوزه استخراج ذغالسنگ و شرکت پرورده طبس در حوزه فرآوری ذغاسنگ فعالیت می کند، شرکت شمالشرق شاهرود می تواند با راه اندازی پروژه مذکور در هر دو حوزه فعالیت کند.

نصیری افزود: اجرای پروژه ذغالشویی از سال های گذشته آغاز شده بود که به دلیل کمبود نقدینگی متوقف گردید و اکنون در نظر داریم تا با انجام مذاکراتی سرمایه لازم جهت راه اندازی این طرح را تأمین کنیم. در همین راستا مذاکراتی با بانک جهت دریافت وام بانکی در حال انجام است و پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت به سهامدار عمده ارائه شده که هنوز با آن موافقت نشده است. بر این اساس انتظار می رود تا پس از رفع مشکل نقدینگی طی شهریور یا مهر ماه امسال مراحل اجرای پروژه مجدد آغاز شود که در صورت تحقق این امر اطلاع رسانی لازم از طریق سامانه کدال انجام خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر