بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
گزارشی که 26 تیر ماه روی سایت بورس نیوز منتشر شد و چند روز بعد در مجمع پنجشنبه هفته قبل، سهامداران سایپا خبر قرارداد سیتروئن را در مجمع صاحبان سهام از زبان مدیرعامل این غول خودروساز شنیدند تا دیگر بار مهر تأییدی بر درستی رسالت خبری بورس نیوز زده شود.
کد خبر : ۱۶۶۲۷۸
نویسنده :
کیوان فر

بورس نیوز به عنوان پر مخاطب ترین و پربازده ترین سایت بورسی کشور همواره در راستای اجرای رسالت خبری خود در تلاش است اخبار و اطلاعاتی را به خوانندگان خود ارایه کند که از درصد اطمینان بالایی از صحت و دقت برخوردار باشد و همواره از بیان اخبار تأیید نشده و گمانه زنی هایی که تنها در حد شایعه است، امتناع می کند.

در این راستا بورس نیوز همواره در تلاش بوده با اولویت قرار دادن منافع سهامداران به ویژه سهامداران خرد و حقیقی به نوعی زبان آنها در مقابل مسئولین و مدیران بازار سرمایه و شرکت های فعال در بورس باشد و به طرح مشکلات آنها پرداخته و پیگیر پاسخ سوالات و ابهامات آنها باشد. ضمن اینکه همواره سعی ما بر این امر استوار بوده که از درج اخبار به صورت محدود و به شرط خرید کاربری و دریافت رمز دسترسی به آنها و یا جهت دهی به سهام و روند دهی به سهام از طریق انتشار شایعه دوری کند.

بطوریکه می توان گفت اهداف بورس نیوز انتشار اطلاعات کامل و دقیقی است که نزدیک به واقعیات بوده و بیان کننده حقایق سهام باشد تا بر اساس آن سهامداران با آگاهی بیشتری برای خرید و یا فروش سهام تصمیم گیری کنند.

چند روز قبل نیز طی انتشار گزارشی تحت عنوان "کودتا در ترکیه، قیام در حافظ" اخباری پیرامون دو شرکت خودروسازی سایپا و نیز سرمایه گذاری رنا عنوان شده مبنی بر اینکه بزودی از قرارداد جدید سایپا با سیتروئن رونمایی خواهد شد و همچنین مطرح گردید که "ورنا" پس از پوشش 100 درصدی بودجه خود طی عملکرد 9 ماهه امسال، بزودی سهامدارانش را با انتشار آگهی فروش دو زیر مجموعه و احتمال تعدیل مثبت خوشحال خواهد کرد.

گزارشی که 26 تیر ماه روی سایت بورس نیوز منتشر شد و چند روز بعد در مجمع پنجشنبه هفته قبل، سهامداران سایپا خبر قرارداد سیتروئن را در مجمع صاحبان سهام از زبان مدیرعامل این غول خودروساز شنیدند تا دیگر بار مهر تأییدی بر درستی رسالت خبری بورس نیوز زده شود.

اما در میان بحبوحه اخبار چالش برانگیز در مجمع این خودروساز، با اقدام عجیب از سوی یک کانال تلگرامی بی هویت شاهد بودیم و یکی از کانال هایی که این روزها تعدادشان در بازار سرمایه به صورت قارچ گونه در حال افزایش است، اما عمر زیادی ندارند و چندی بعد با مشخص شدن اهدافشان برای سرمایه گذاران از چرخه فعالیت خارج می شوند.

این کانال هم در حالی که نام و هویت واقعی ادمین آن مشخص نیست و اشخاص اداره کننده کانال، به جای درج نامه واقعی خود تنها چند نقطه می گذارند، برای خود نمایی و به قصد بالا بردن تعداد کاربران خود سعی کرده اخبار بورس نیوز را به چالش بکشد. بطوریکه در حالی خبر قرارداد سیتروئن در گزارش هفته گذشته بورس نیوز آمده بود که چند روز بعد مدیر عامل "خساپا" رسماًً آن را در مجمع سهامداران اعلام کرد. این در حالی است که توسط این کانال بی هویت اخبار بورس نیوز در رابطه با این موضوعات به تمسخر گرفته شده بود.

جالب اینجاست که خود همین فرد، بعد از مجمع سایپا اقدام به درج خبر تأیید انعقاد قرارداد سایپا با سیتروئن کرده است.

علی رغم این اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی اداره کنندگان کانال مذکور، اعلام خبر رسمی قرارداد همکاری سایپا با سیتروئن نشان از شفافیت عملکرد و اطلاع رسانی دقیق پایگاه خبری بورس نیوز دارد.

از این رو نکته سوال برانگیز این است که این کانال با توجه به نشر مطالب دروغ و اطلاعات غلطی که در این رابطه به کاربرانش داده، با چه رویی از این پس مطالب را در کانال خود قرار می دهد؟

ضمن اینکه آیا سهامداران و سرمایه گذاران می توانند در چنینی شرایطی به یک کانال تلگرامی بدون مجوز فعالیت که حتی نام واقعی مدیر آن نیز مشخص نیست، اکتفا کنند؟!

البته به هیچ عنوان قصد نداریم سابقه طولانی مدت فعالیت بورس نیوز و شفافیت اطلاعاتی و نحوه اطلاع رسانی بورس نیوز به عنوان یک رسانه رسمی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با سابقه حدود 12 سال را با یک کانال تلگرامی بی هویت و تازه تأسیس با تعداد محدودی کاربر مقایسه کنیم؛ کانالی که مشخصاً با توجه به پنهان کاری ادمین کانال در ارایه اطلاعات شخصی خود قطعاًً دوام چندانی نخواهد داشت. اما ای کاش مدیر یا مدیران این کانال بی هویت و بی نام و نشان جرأت و جسارت عذرخواهی نه از ما، بلکه از کاربران خود را داشته باشد و تلاش کند با عملکرد صحیح و رعایت اخلاق انسانی و حرفه ای به تعداد کاربران خود بیافزاید و اثر گذار باشد، نه با تهمت دروغ بستن به یک رسانه رسمی، که هیچ نیازی به این ندارد که یک کانال نامعتبر اخبار آن را تأیید یا تکذیب کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
البته قراردادی منعقد نشد. یک تفاهم نامه بود و قرار شد تفاهم نامه بعدی هم تا پایان سال 2016 منعقد شود. بعد از آن قرارداد منعقد می شود.
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
بورس نیوز جان
اکثر اونهاییشون هم که اسم ادمین دارن کانالهایی هستن فرصت طلب و دروغگو

سهم 2 درصد رشد میکنه بلافاصله :
همانطور که گفته بودیم
همانطور که گفتیم
گفته بودیم که ...

سهم 25 درصد سقوط میکنه :
حضرات همه در خواب میرن و زبانشان بسته

نمیخوام اسم بیارم
اتفاقا از کانالهایی که ادعا دارن دانشمند بورسن و دکترن و فلان

سیگنال خرید ستران 240 دادن
سشرق 125
وپارس 142
خوساز 600
و ...............

وملت بعد چند ماه مثبت میشه ، بلافاصله : گفته بودیم ،
سهم کوموناتی 7 تشکیل داده بود

فرداش میوفته :
گفته بودیم مقاومت قله ی یخ 5 در سهم دیده شده بود

شاهکار همشون کانال ب پ با مدیریت آقای م ک

سایپا وقتی به 133 رسید
گفت از کانال نزولی خارج شد
اولین هدف 148

سهم منفی شد تا 121.3
فرمودن : گفته بودیم سهم با مقاومت حوالی 140 درگیر است

دوباره مثبت شد ، فرمودن :
گفته بودیم حمایت محکمی در 120 دارد

و از همه جالبتر
اعضای گروه هر روز تعدادشون چند هزار نفر جابجا میشه

کارمون بجایی رسیده که عدد اعضای کانالهامون هم مث شاخص بورس جعل میشه

اونوقت همین آقایون میان میگن بلوک نزنید
بازار دستکاری میشه

حرف زیاده و مجال کم
شاد باشین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
پر مخاطب ترین و پربازده ترین سایت بورسی کشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!