بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر : ۱۶۶۲۷۹
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند براساس گزارش شفاف سازي اطلاعات در خصوص پيش بيني سال مالي منتهي به ۳۰-۹-۹۵ اعلام نموده که:

1- بر اساس مصوبات هیات مدیره مورخ 1395/04/30 این شرکت، گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند می تواند 3 درصد از سهام تحت تملک خود در شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران را در سال 1395 به منظور تنوع سازی پرتفوی بورسی خود به فروش رساند لیکن با توجه به اینکه قطعی شدن فروش مذکور مستلزم بازاریابی و مشخص شدن خریدار می باشد لذا فروش سهام مذکور در پیش بینی سود و زیان مالی منتهی به 30 آذر 95 این شرکت منظور نگردیده است. ضمنا در صورت قطعی شدن فروش سهام فوق الذکر مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد گردید.

2- تیم مدیریتی شرکت تلاش دارد تا با معرفی دارایی های غیر بورسی شرکت تصویر شفاف و درستی از این دارایی ها و شرکت ها ارائه نماید . همان گونه که مستحضرید گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در گذاشته پایین ترین میزان price/nav را در میان شرکت ها داشته است که افزایش قیمت اخیر این مورد را تا حدودی اصلاح نموده است.

3- شرکت فرآورده های ساختمانی در سال گذشته از سوی بانک صنعت و معدن به گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران (که 100 درصد آن متعلق به این شرکت می باشد) واگذار شده است. در سال 94 دارایی های ثابت مشهود این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته که صورت های مالی این شرکت در تاریخ 12 خرداد 95 در سامانه کدال درج شد. شرکت مذکور برنامه افزایش سرمایه از این محل را در دستور کار خود قرار داده است. مبنای این تجدید ارزیابی ارزش زمین با مجوز های فعلی مبلغ 500.000 ریال به ازای هر متر مربع بوده است. همانگونه که قبلا در اطلاعیه منتشره شفاف سازی شرکت فراسا مورخ 25 آبان 94 در سامانه کدال ذکر شد گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند برنامه تبدیل این سایت صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی، خدمات و صنایع نوین ساختمانی را پیگیری می کند. در این زمینه مذاکرات مهمی با مسئولین ذی ربط انجام شده است. گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با توجه با اهمیت این موضوع به محض تحقق رویداد مهم آن را به اطلاع بازار سرمایه می رساند. با توجه به مسائل مذکور به نظر می رسد که ارزش خالص سهم گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند دچار تغییر شده است.

4- در خصوص شرکت های تابعه خارج از بورس که در مسیر استراتژی این شرکت قرار ندارند برنامه ریزی جهت واگذاری در دستور کار قرار دارد. در این راستا واگذاری شرکت های صنایع نخ خمین و ریسندگی خاور در حال پیگیری است.

5- شرکت فروش قدرالسهم خود در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران را در سال مالی جاری در دستور کار قرار داده است که با وجود مذاکرات و پیگیری های متعدد انجام شده هنوز به نتیجه نرسیده است. بدیهی است در صورت احتمال غالب بر عدم موفقیت در فروش سهام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران سود پیش بنی شده از این بابت در پیش بینی سود و زیان سال مالی منتهی به 30 آذر 95 تعدیل خواهد گردید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر