بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ 1395.04.29 در سالن اجتماعات تعاونی کارکنان فولاد برگزار شد و سهامداران به تقسیم 50 ریال سود به ازای هر سهم رأی مثبت دادند.
کد خبر : ۱۶۶۲۸۰

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ 1395.04.29 در سالن اجتماعات تعاونی کارکنان فولاد برگزار شد و سهامداران به تقسیم 50 ریال سود به ازای هر سهم رأی مثبت دادند.

مجمع فولاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در ابتدای این جلسه بهرام سبحانی نایب رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گزارش جامعی از وضعیت فولاد در جهان را ارایه کرد و گفت: تولید فولاد خام در سال 2015 به 1623 میلیون تن رسید که در این میان ایران با تولید 16.1 میلیون تن حدوداً یک درصد تولید فولاد خام جهان را در اختیار گرفت.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه نیز با تولید نزدیک به هفت میلیون انواع محصولات فولادی 50.5 درصد از کل تولید فولاد خام در کشور را در اختیار دارد.

مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص فروش صادراتی محصولات نیز گفت: مجتمع فولاد مبارکه در سال گذشته علی رغم محدودیت های بین المللی موجود در زمینه نقل و انتقالات بانکی و مالی و نیز حمل نقل دریایی، با توجه به سیاست ها و تدابیر اتخاذ شده، توانست با ثبت رکورد جدید میزان صادرات محصولات خود را به 1793 هزار تن برساند که نسبت به سال قبل با رشد 21.5 درصدی همراه بوده و یک رکورد برای مجموعه محسوب می شود. در این رابطه علاوه بر افزایش میزان صادرات، حضور در بازار های جدید از جمله کشور های آفریقایی و اروپای شرقی نیز برای اولین بار محقق گردیده است.

سبحانی تأکید کرد: با توجه به عملکرد شرکت در سال گذشته تولید ورق آجدار در مجتمع فولاد سبا و تولید ورق رنگی چروک برای اولین بار در کشور انجام شد و اسناد مناقصه قرارداد های جدید توسعه گروه فولاد مبارکه تهیه گردید.

همچنین در سال قبل "فولاد" سه قرارداد بزرگ را در سفر رییس جمهوری به ایتالیا منعقد کرد و با افزایش سرمایه به بزرگترین شرکت بورسی تبدیل شد.

وی "فولاد" را بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی با تولید11 میلیون تن محصول عنوان کرد و گفت: در سال گذشته فروش کل مجموعه با 20 درصد کاهش نسبت به سال قبل مواجه شد که دلیل آن کاهش قیمت ها و مقابله با واردات بی رویه محصولات فولادی در کشور اتفاق افتاد. همچنین در سال 94 متوسط نرخ فروش محصولات داخلی نسبت به سال پیش از آن با نزول مواجه شد.

وی به پروژه ها و طرح های اجرا شده در سال 1394 اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های توسعه زیر سقف تا 7.2 میلیون تن، احداث 3 واحد مگا مدول و 2 واحد آهک، طرح های توسعه کنسانتره و گندله سنگان، طرح های توسعه فولاد سبا، پروژه های تا سقف 7.2 میلیون تن، پروژه های واحد نورد گرم و فولاد سازی و نیز احداث ماشین ریخته گری پنجم و پروژه های واحد آهن سازی از مهمترین طرح های به اجرا درآمده سال قبل بوده که در مجموع بیش از 2732 میلیارد تومان مخارج تکمیل آنها برآورده شده است.

وی در بیان نقشه راه "فولاد" در سنوات پیش رو گفت: نقشه راه ما توسعه ظرفیت تولیدی گروه فولاد مبارکه است تا بر اساس سند چشم انداز 1404 کل کشور برای تولید حدود 50 میلیون تن محصول فولادی، تولید خود را به بیش از 20 میلیون تن افزایش دهیم تا بتوانیم سهم 50 درصدی خود را از بازار تولید کشور حفظ کنیم. در این راستا تا پایان امسال و با راه اندازی ماشین ریخته گری شماره 5 ظرفیت تولیدی "فولاد" به حدود 10.3 میلیون خواهد رسید.

وی از اجرای پروژه های توسعه ای در مجتمع "فولاد" و زیر مجموعه های آن در سال جاری سخن گفت و افزود: در مجمع فولاد هرمزگان که مالکیت بیش از 95 درصدی آن را در اختیار داریم، طرح توسعه ای در نظر گرفته شد که تولید آن را به سه میلیون تن افزایش خواهد داد. برای این مجموعه نیز در حال حاضر داوطلبی جهت خرید بخشی از سهام آن اعلام آمادگی کرده که هنوز مذاکرات انجام شده به نتیجه نهایی نرسیده است. اما همچنان پیگیر موضوع هستیم و گفتگو ها در این رابطه ادامه دارد. به گزارش بورس نیوز، طی این جلسه به مشکلات بازنشستگان "فولاد" نیز رسیدگی شد و مقرر گردید هیأت مدیره به تلاش های خود برای حل مشکلات چندین ساله و یافتن راه حلی برای پرداخت دیون سنوات گذشته آن ها ادامه دهد.

در پایان این جلسه سهامداران "فولاد" با تصویب صورت های مالی، تقسیم 50 ریالی سود نقدی به ازای هر سهم را تعیین کردند و روزنامه دنیای اقتصاد و صمت به عنوان روزنامه اصلی، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس اصلی انتخاب شدند.

· پیام هیأت مدیره:

سهامداران محترم؛

ضمن عرض سام و خیرمقدم، هیئت مدیره شرکت حضور کلیه سهامداران محترم و نمایندگان ایشان، نماینده محترم حسابرس و بازرس قانونی شرکت و همچنین نماینده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار را در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان ) سهامی عام( گرامی میدارد.

بار دیگر خداوند متعال در سایه الطاف بی دریغش بر ما منت نهاد و توفیق خدمتگزاری را به ما عطا فرمود تا در سال 1394با شعار دولت و ملت ،همدلی و همزبانی تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با اجرای فعالیتهایی در راستای منافع ملت،کاهش هزینه ها با صرف بهینه منابع در راستای توسعه صنعت و شکوفایی اقتصاد ایران با اتکاء به حمایت های شما سهامداران محترم گام های بزرگی را در سال 1395 )سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل( برداریم. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سالی که گذشت توانست با اتخاذ استراتژی های ترکیبی از جمله تولید محصولات کیفی، تمرکز بر صادرات، مدیریت موثر هزینه ها و انجام پروژه های بهبود ،جایگاه خود را در عرضه جهانی و داخلی حفظ نماید.

از جمله مهمترین دستاوردهایی که در سال 1394 محقق گردید عبارتند از :

· افزایش 2 درصدی تولید محصولات کیفی و ویژه

· صادرات حدود 1.793.000 تن فولاد با افزایش 21.5 درصدی نسبت به سال قبل

· کسب رکوردهای متوالی در کلیه خطوط تولید و حمل محصولات

· افزایش 3 درصدی تولید گندله نسبت به سال 93

· کاهش مصرف انرژی در کوره های قوس به میزان 593 کیلو وات ساعت بر تن مذاب

· کاهش میزان مصارف آب نسبت به برنامه و سال قبل

· حمل بیش از 8.9 میلیون تن سنگ آهن و گندله

· تحقق 58.6 درصد اشتیاق شغلی و 50.2 توان افزایی کارکنان

· اتمام عملیات اجرایی کلیه کوره های قوس جهت توسعه زیرسقف 7.2 میلیون تن

· تامین عمده نیازهای شرکت (تجهیزات، قطعات ، مواد مصرفی و ...) علی رغم محدودیت های شدید بین المللی موجود به میزان 2.2 درصد بیشتر از سال 93

· وجود حدود 2800 تامین کننده خدمات و کالا در زنجیره تامین شركت

· توسعه و ارتقاء زیرساخت تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی یکپارچه IS-SUITE به میزان 93 درصد

· طراحی و تولید فولادهای ویژه S355J2W جهت سازه های استحکام بالا مقاوم به خوردگی اتمسفری

· طراحی و تولید گرید DX54D جهت قطعات پوشش دار با روی که به کشش عمیق نیاز دارند

· طراحی و تولید گرید IF DC6 جهت قطعات با فرم پذیری بالا و کشش عمیق به کار برده میشود و از نوع فولاد های فوق کم کربن می باشد.

· طراحی و تولید گرید MG DD14 جهت نورد مجدد سرد و تولید ورق های با قابلیت کشش عمیق و از نوع فولادهای فوق کم کربن جهت صادرات

· طراحی و تولید گرید P460NJ2 جهت مخازن حمل گاز مایع و مخازن تحت فشار

· طراحی و تولید گرید SS340 جهت سازه های پوشش دار استحکام بالا

· انتخاب به عنوان شرکت برتر دانشی کشور و راهیابی به جایزه سازمانهای برتر دانشی (MAKE) آسیا (90 تا 94 )

· همکاری با بیش از 90 مجمع علمی و تحقیقاتی کشوری و استانی

· ایجاد و نگهداری 1600 هکتارفضای سبز با پوشش گیاهان با مصرف آب کم

· انتقال دانش فنی تولید فولاد به شرکت فولاد هرمزگان جهت تولید 1160 هزار تن تختال

· اجرای پوشش ضد اسید واحد بازیابی اسید نوردسرد

· خرید واجرای پروژه Heat Tracing ناحیه نوردسرد

· تعویض کابل کوره های قوس الکتریکی به همراه تعویض رله های حفاظت پایلوت وایر واجرای مسیر وکابل کشی خطوط شماره یک منتهی به پست های PEL, RED ناحیه انرژی وسیالات

· احداث پست 63.6.6 كیلو ولت EFS-B بصورت EPC

· نصب کمپرسورسوم نیتروژن با ظرفیت 20000 نیوتن متر مکعب برساعت

· احداث تصفیه خانه پساب بهداشتی سبا

· مهمترین افتخارات شرکت که در سال 1394 محقق گردید عبارتند از :

· کسب عنوان برترین شرکت دانشی کشور و راهیابی به جایزه مدیریت دانش (MAKE) آسیا از سال 90 تا 94

· کسب تندیس سیمین چهارستاره تعالی آموزش برای اولین بار در ایران

· کسب تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای اولین بار

· کسب رتبه اول در گروه فلزات اساسی در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایرانی

· دریافت گواهینامه CE MARKING

· دریافت تندیس همایش حامیان محیط زیست توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان

· دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی 2011 - Iso50001

· قرار گرفتن فولاد مبارکه در جمع مشهورترین سازمان های دانشی آسیا در کنار TOYOTA ، SUMSUNG و ... برای اولین بار در خاورمیانه

· کسب رکورد تولید و صادرات 1793 هزار تن فولاد

· کسب رتبه دهم در بین 36 شرکت فولاد ساز بر اساس رتبه بندی WSD

· راه یابی شرکت فولاد مبارکه به فینال جایزه مدیریت دانش محور MAKE در سال 2016

· تهیه اسناد مناقصه قرارداد های جدید توسعه گروه فولاد مبارکه

· تولید ورق آجدار در مجتمع فولاد سبا برای اولین بار در کشور

· تولید ورق رنگی چروک برای اولین بار در کشور در خط ورق رنگی

· وضعیت صنعت فولاد در جهان:

روند تولید فولاد در جهان در نمودار و جدول زیر قابل مشاهده می باشد:

مجمع فولاد

تولید فولاد خام در سال 2015 به 623 ، 1 میلیون تن رسید که در این میان ایران با تولید 16.1 میلیون تن حدوداً یک درصد تولید فولاد خام جهان را در اختیار گرفت.

· سهم تولید فولاد خام جهان در سال 2015:

مجمع فولاد

· جایگاه شرکت در صنعت:

· وضعیت تولید:

بر اساس گزارش مدیریت توسعه و راهبری سیستم های سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران عملکرد تولید فولاد خام کشور در سال 1394 به تفکیک نوع محصول در نمودار زیر منعکس گردیده است.

مجمع فولاد

عملکرد تولید فولاد خام در شرکت های فعال در این حوزه طی سال 1394 به شرح زیر می باشد:

مجمع فولاد

سهم تولید فولاد خام در ایران در سال 1394:

مجمع فولاد

نمودار عملکرد تولید محصولات فولادی کشور بر حسب تن در سال 1394:

مجمع فولاد

· گزیده اطلاعات:

مجمع فولاد

· روند تغییرات سرمایة شرکت، از بدو تاسیس تاکنون به شرح زیر می باشد.

· سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمايه شرکت در بدو تأسيس مبلغ ده ميليون ريال (شامل تعداد 1,000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم 10,000 ريال) بوده که طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 75.000.000 ميليون ريال (شامل تعداد 75.000.000 سهم، به ارزش اسمي هر سهم1.000ريال) افزايش يافته است.

مجمع فولاد

همچنین سهامداران عمده شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 به شرح جدول زیر است:

مجمع فولاد

مجمع فولاد

· شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

· وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت از تاریخ 1385.12.07 به عنوان چهار صد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بخش « ساخت فلزات اساسی» ،» گروه ساخت آهن و فولاد اساسی« و» نماد فولاد، (Foolad) » درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ1385.12.20 مورد معامله قرار گرفته است.

مجمع فولاد

· رتبۀ کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1394.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

مجمع فولاد

· وضعیت ترازنامه شرکت اصلی:


· صورت سود وزیان شرکت اصلی:

مجمع فولاد

· طر ح های توسعه شرکت در سال 1394:

الف) ناحيه فولادسازي:

با اجرای این طرح 1.8 میلیون تن به ظرفیت کنونی تولید مذاب افزوده خواهد شد و ظرفیت به 7.2 میلیون تن خواهد رسید.

اهداف:

1- افزایش ظرفیت تولید

2- ارتقاء کیفیت محصولات (ایجاد ایستگاه گاززدایی)

3- ایجاد ارزش افزوده در محصولات فولادی

4- حضور فعال تر در بازار (به دلیل کیفیت مطلوب تر محصولات)

استفاده از تاسیسات زیربنایی موجود

ب) انرژی و سیالات:

با اجرای این طرح ها ، سرویس رسانی به طرح های اصلی توسعه فولاد مبارکه (شامل گازرسانی، تولید اکسیژن، مکانیزم های حمل و نقل، شبکه برق رسانی و تامین شبکه سیالات) صورت می گیرد

پ) توسعه فولادسازی و نوردپیوسته (سبا)

با اجرای این طرح 900 هزار تن به ظرفیت کنونی تولید مذاب افزوده خواهد شد و ظریفیت به 1.6 میلیون تن خواهد رسید.

اهداف:

1- ارتقای کیفیت و کمیت محصولات و ایجاد ارزش افزوده در محصولات فولادی

2- حضور فعال تر در بازار و تکمیل عملیات پروسه تولید ورق با روش نورد پیوسته

ت) طرح توسعه سنگان :

طرح توسعه سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن به منظور تکمیل زنجیره تولید

مجمع فولاد

· عملکرد تکنولوژی:

· رویکرد شرکت در قبال ارتقاء تکنولوژی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان جهت بهبود عملکرد خود در حوزه مدیریت و ارتقاء تکنولوژی ، نظام جامع مدیریت تکنولوژی را با بهره گیری از مدل های برتر دنیا طراحی نموده و در حال پیاده سازی آن است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان تکنولوژی های موجود خود را با هدف بهبود و ایجاد چابکی در حوزه های مختلف کاری در راستای اهداف استراتژیک سازمان با استفاده از مدل ژولی در دو بعد جذابیت و توانمندی ارزیابی نموده و سبد تکنولوژیهای موجود شرکت را تشکیل می دهد و بر اساس جایگاه تکنولوژی ها در ماتریس اقدامات اصلاحی و بهبود های لازم برای هر یک را تعریف و اجرا می نماید. از مصادیق چابکی مورد نظر شرکت کاهش زمان تولید، کارایی بهتر پرسنل، کیفیت بالاتر، عمر بیشتر ماشین آلات و کاهش در سطح موجودی و هزینه های سربار ، کاهش زمان فرایند، مصرف بهینه انرژی، انعطاف پذیری در بازار و توانایی پاسخ به تغییرات محیطی می باشد.

شناسایی تکنولوژی ، با استفاده از روش های مختلفی مانند مطالعات روند تکنولوژی (Technology Trend بهینه كاوی و بازدید ها، اخذ مشاوره، خوداظهاری سازندگان، بازدید از نمایشگاه های تخصصی، هسته های تحقیقاتی، برگزاری همایش های مختلف انجام می شود.

هنگام تصمیم گیری در خصوص استفاده از تكنولوژی های جدید، تاثیر تكنولوژی بر قابلیت های سازمان از طریق رویكرد «ارزیابی فنی و اقتصادی طرح ها» مورد بررسی قرار م یگیرد. مطابق این رویكرد، گزارش توجیهی جامعی در خصوص پارامتر های اقتصادی و فنی طرح، توسط واحد های توسعه نواحی، دفاتر فنی، مهندسی صنایع و برنامه ریزی جامع و یا مشاوران بیرونی تهیه می گردد.

· چشم انداز و برنامه های آینده شرکت

· اهداف استراتژیک فولاد مبارکه در سال1395:

اهداف منظر مالی :

· فروش حداکثری محصولات تجاری و ویژه

· کاهش موجودی محصولات قابل فروش

· توسعه صادرات

· افزایش درآمد با بهینه سازی سبد سرمایه گذاری ها و مدیریت دارایی ها

· کاهش هزینه ها و بهای تمام شده

اهداف منظر مشتری:

· افزایش رضایت مشتریان

· پاسخگویی و ارایه اطلاعات و راهنمایی های تجاری و فنی

· توسعه سبد محصولات، با تأكید بر محصولات ویژه

· تأمین پایدار و تحویل به موقع نیاز مشتری

· ارایه محصولات با كیفیت مطلوب

· ارایه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی

اهداف منظر فرآیند ها:

اهداف حوزه مسؤلیت های اجتماعی

· ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان

· بهبود عملکرد زیست محیطی

· خلق ارزش مشترک و ارتقا تصویر بیرونی شرکت

اهداف حوزه توسعه و نوآوری:

· طراحی و توسعه محصولات جدید، با تمرکز بر محصولات ویژه

· کاهش انحرافات زمانی و هزین های پروژه های اجرایی

· مدیریت اثربخش سبد تکنولوژی

· توسعه سند های پشتیبان طرح جامع تحقق چشم انداز 1404

· اهداف حوزه مدیریت مشتری و بازار

· توسعه بازار محصولات ویژه و تختال

· حفظ سهم فروش در بازارهای صادراتی کنونی و ورود به بازارهای هدف جدید

اهداف حوزه تعالی فرآیندهای تولید وپشتیبانی:

· ارتقای کمیت و کیفیت فرآیند ها و محصولات

· کاهش هزینه های تولید و مصارف

· ارتقای کمیت و کیفیت فرآیند های خدمات فنی و پشتیبانی

اهداف حوزه تأمین اقتصادی و پایدار:

· کاهش هزینه های خرید اقلام و خدمات استراتژیک و اهرمی

· کاهش سطح موجودی اقلام استراتژیک و اهرمی

اهداف منظر یادگیری و رشد:

اهداف حوزه مدیریت منابع مالی

· تأمین و توازن منابع ارزی و ریالی جهت طرح های توسعه و نیاز های جاری

· اهداف حوزه سرمایه های اطلاعاتی

· توسعه و ارتقای زیرساخت ها و سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی یکپارچه (ICT)

اهداف حوزه سرمایه های سازمانی:

· توسعه نظام مدیریت هلدینگ

· یکپارچه سازی و ارتقای ارزش افزایی نظام های تحولی

اهداف حوزه سرمایه های انسانی:

· بهینه سازی ساختار سازمانی

· افزایش رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان

· جانشین پروری در مشاغل مدیریتی سازمان


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
با درج این گزارش یقینا سهام فولاد رشد تا 3000 ریال را در پیش دارد . فروش ممنوع سهامداران دقت فرمایند از بورس نیوز تشکر میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟