بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر : ۱۶۶۲۸۱
مهدي جمالي درحاشيه امضاي قرارداد ميان شرکت سايپا و سيتروئن با اشاره به صادرات 30 درصد محصولات توليدي سيتروئن در شرکت سايپا به سراسر جهان افزود: طبق قرارداد امضا شده ميان سيتروئن و سايپا اين شرکت تا 5 سال متعهد به فروش محصولات ساخت مشترک سيتروئن و سايپا در شبکه توزيعي خود شده است.
فروش محصولات مشترک سايپا و سيتروئن در جهانوي با اشاره به سرمايه گذاري مشترک 50-50 بين سايپا و سيتروئن تصريح کرد : صادرات اين محصولات سبب ايجاد توازن ارزي در توليد داخل مي شود.
مديرعامل شرکت خودرو سازي سايپا با اشاره به اينکه قرارداد مشترک سايپا و سيتروئن مي تواند آغازي براي ديگر قراردادهاي خارجي با شرکتهاي خودروسازي ايران باشد گفت: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت رنو هستيم که روند اين مذاکرات مثبت است.
جمالي با اشاره به توان فني،‌ حقوقي و مالي شرکت سايپا در ايجاد فضاي مساوي براي مذاکره با طرفهاي خارجي افزود: سياست کشور براي توسعه صنعت خودروسازي در اين قراردادها بر اساس سرمايه گذاري و صادرات مشترک، قطعه سازي و توليد فناوري در نظر گرفته شده است.
وي شرکت نيسان را از همکاران قديمي شرکت سايپا و پارس خودرو را نمايندگي انحصاري اين شرکت در ايران دانست و ادامه داد: با شدت گرفتن تحريم ها، شرکت نيسان ايران را ترک کرد که اميدواريم با فضاي باز کنوني در کشور بتوان همکاري با شرکت نيسان را از سر گرفت.
جمالي با اشاره به سفر خود در هفته هاي آينده به کره جنوبي افزود: مذاکرات با شرکت کيا انجام خواهد شد.

خبرگزاري آريا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
بازار مشترک