بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر : ۱۶۶۲۸۳
صنایع بزرگ و تاثیر گذار بازار سرمایه، پتانسیل های بالایی برای رشد دارند که در صورت وجود محرک های قدرتمند در مسیر صعودی پایدار قرار می گیرند.

محمدحسین صدرایی، عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه منتظر محرک قوی برای رشد پایدار است و در صورتی که اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی در کشور رخ ندهد،  قیمت های فعلی سهام در بازار برای خرید مناسب و جذاب است.

وی با پیش بینی روزهای بهتر برای بازار سرمایه معتقد است در این شرایط باید صنایع و گروه های پیش رو در بازار را شناسایی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار ما که کدام صنعت در این شرایط می توانند صنعت برتر و لیدر بازار باشند،گفت: صنایع پیش‌رو این روزهای بازار سرمایه پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها هستند.

وی با اشاره به گزارش های سه ماهه مناسب در شرکت های این گروه گفت: در هفته گذشته چند پتروشیمی گزارش های سه ماهه خوب و همراه با تعدیل مثبت اعلام کردند که احتمال دارد در سایر شرکت های این گروه نیز چنین گزارش های مثبتی تکرار شود.

صدرایی در ادامه افزود: بسیاری از صنایع بزرگ بازار مثل خودرو، پتروشیمی ، پالایشی و بانک ها در وضعیت مناسبی قرار دارند و هرکدام می توانند سمت لیدری را بر عهده بگیرند اما قرار گرفتن سهام این گروه ها در روند صعودی پایدار نیازمند یک عامل بنیادی و قوی است.

عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه سپس به عوامل تاثیر گذار صعود در صنایع بزرگ بازار اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال صنعت بانکداری بازار سرمایه برای رشد نیازمند برقراری ارتباط با بانک های بزرگ خارجی و اتصال کامل سوئیفت است.

وی همچنین رشد گروه خودرو را با انعقاد قراردادهای جدید مرتبط دانست و اظهار کرد: برای آنکه خودرویی‌ها پیشتاز بازار سرمایه شوند نیاز است قراردادهای خودرویی با طرف‌های خارجی نهایی شود و همچنین خط تولید خودروهای جدید راه‌اندازی شود. به این ترتیب با فروش محصولات جدید، سودآوری آنها افزایش می‌یابد.

صدرایی درباره راهکارهای رشد گروه پتروشیمی هم گفت: در صورتی که حجم فروش در شرکت های این گروه افزایش یابد به طور قطع شرکت های این گروه با سودآوری بالایی رو به رو خواهند شد و سهام شرکت های پتروشیمی نیز با رشد مواجه  و از  اقبال بازار برخوردار می شوند. 

وی در ادامه به قیمت نفت اشاره و  بیان کرد: رشد قیمت نفت هم می‌تواند موجب روند صعودی در بسیاری از صنایع بورسی شود و در بالا رفتن قیمت سهام موثر باشد.

صدرایی در ادامه به اتفاق های سیاسی در عرصه های بین الملل اشاره کرد و گفت: وقایعی مثل کودتای نافرجام  و دیگر ریسک های سیاسی در ترکیه بر بازار سرمایه ایران تاثیری ندارد؛ چرا که اقتصاد ایران با کشور ترکیه ارتباط نزدیکی ندارد.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
بورس مرد از بسکه جان ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
محرک قوی یک رییس جمهور قوی است که ما نداریم.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
محرک میتواند خود مسولین مملکت باشد فقط کافیست پولهای که در بانکها فریز شده اند آزاد شوند کاسب که این سه سال نابود شده یک قطره بر زندگیش بچکد زنده میشود دولت یا نمی خواهد یا میخواهد توانش را ندارد امیدواریم برای آینده درس گرفته باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
اصلاح قانون تجارت در مجلس یعنی پرداخت پاداش ها و حقوق ها و حق الجلسات میلیاردی به هیات مدیره شرکت های بورسی ممنوع شود تا سود تقسیم شده بین سهامداران افزایش یابد و استقبال از خرید سهام افزایش یابد