بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر : ۱۶۶۲۹۰

در جریان داد و ستدهای امروز بازار فرابورس، ارزش معاملات به یک هزار و 613 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در سومین روز مردادماه با مبادله 125 میلیون و 740 هزار ورقه بهادار در 19 هزار و 135 نوبت به ارزش یک هزار و 612 میلیارد و 970 میلیون ریال به کار خود خاتمه داد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام با خرید و فروش 12 میلیون و 530 هزار سهم به ارزش 30 میلیارد و 160 میلیون ریال در نماد کاغذ پارس ثبت شد. نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، تابان هور، گوهران و نیروی برق دماوند هم پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

آیفکس در ابتدای ساعت معاملات رشد کرد اما به تدریج در مدار نزولی قرار گرفت و در نهایت با افت نامحسوس نسبت به روز قبل عدد 792.9 واحد را نمایش داد. بیشترین تاثیر منفی را سهام پتروشیمی زاگرس و برق دماوند روی این شاخص داشت.

طبق این گزارش، شرکت‌ پالایش نفت شیراز پس از بازگشایی نماد در کنار نیرو سرمایه و داروسازی کاسپین تامین بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام توسعه و عمران کرمان و صنایع نسوز توکا با بیشترین افت قیمت روبرو شد.

در عین حال در بازار اول 35 میلیون و 410 هزار ورقه بهادار به ارزش 66 میلیارد و 700 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد تابان هور رخ داد.

همچنین، 53 میلیون و 300 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 198 میلیارد و 480 میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به کاغذ پارس بود.

اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری همانند دیروز با افت قیمت مواجه شد به طوری که هر ورقه آن در محدوده 898 تا 934 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 20 هزار سهم به ارزش 27 میلیارد و 580 میلیون ریال اختصاص یافت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت 251 میلیارد ریال داد و ستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اوراق اجاره مپنا به ارزش 302 میلیارد ریال بود. ارزش معاملات تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بیش از 294 میلیارد ریال بود و بیشترین ارزش معاملات در نماد "اخزا5" رقم خورد.

گفتنی است طی روز جاری شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت پالایش نفت شیراز، شرکت نیرو سرمایه، پتروشیمی امیرکبیر و شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در نماد "نارنج1" به منظور پرداخت اصل مبلغ اوراق و پرداخت آخرین سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق در روز سه‌شنبه مورخ 5 مردادماه متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر