بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
با تلاش مدیریت و کارکنان محقق شد

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به 1394.12.29، در روز یکشنبه مورخه 1395.04.27 ساعت ۱۰ صبح در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار گردید
کد خبر : ۱۶۶۳۰۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به 1394.12.29، در روز یکشنبه مورخه 1395.04.27 ساعت ۱۰ صبح در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار گردید.

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»

تاریخچه شرکت

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام) در تاریخ 1370.11.20 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس و در تاریخ 25 فروردین ماه 1371 تحت شماره 89584 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیردولتی به ثبت رسیده است و در سال 1389 نام شرکت به شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تغییر کرد.

شناسه ملی شرکت تحت شماره 10101339590 و مرکز اصلی شرکت تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک خیابان شهید خدامی پلاک 89 می باشد.

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»


سرمایه شرکت:

سرمایه اولیه شرکت مبلغ یکصد میلیارد ریال بوده که در چندین مرحله افزایش یافته و نهایتا در سال 1393 به 6.500 میلیارد ریال رسیده است در سال 1394 به استناد مصوبه مجمع عمومی عادی فوق العاده مورخ 94.10.13 و همچنین مصوبه هیئت مدیره شرکت مورخ 94.06.21 سرمایه شرکت به 16.250 میلیارد ریال افزایش یافت و پیش بینی می گردد تا قبل از برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد.

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»

هیات رییسه

تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»

در این جلسه که با حضور نماینده سازمان بورس، حسابرس قانونی و صاحبان سهام برگزار شد، دکتر فرهاد حنیفی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص عملکرد این شرکت در سال مورد گزارش توضیحاتی را بدین شرح ارائه نمود؛

اهم اقدامات گروه توسعه ملی در سال 1394

دکتر حنیفی اهم اقدامات انجام شده در سال 1394 را تشریح نمود که از آن جمله میتوان به؛ ادامه روند تکمیل پروژه تولید کنسانتره وگندله و افزایش درصد پیشرفت پروژه (کنسانتره از 45٪به 80٪ وگندله از 12٪به 47٪)، خرید40درصد از سهام نفت نیک قشم (مالکیت 74درصدی توسط گروه توسعه ملی وپتروشیمی شازند)، دریافت مجوز نهایی خوراک نفت نیک قشم برای اجرای پروژه GTPP از وزارت نفت، انتشار اوراق استصناع برای اولین بار در کشور، عرضه اولیه شرکت ساینا و پذیرش شرکت سرمایه گذاری شفا دارو در بورس اوراق بهادار تهران، فروش سهام شرکت های تامین سرمایه امین و پتروشمیران، واگذاری موجودی سهام بانک اقتصاد نوین به میزان 3/63 درصد به هلدینگ توسعه آینده پویا، پیگیری ابلاغیه ارتقاء بهروری وافزایش کارایی عملیاتی وپیشبرد شاخص های اقتصاد مقاومتی اشاره نمود.

وی همچنین در خصوص وضعیت سرمایه شرکت نیز اظهار داشت؛ سرمایه این شرکت طی چند دوره افزایش سرمایه به 16250 میلیارد ریال رسیده.

دکتر حنیفی ادامه داد: در سال گذشته مجموع درآمد های شرکت 9325 میلیارد ریال می باشد که تقریبا برابر با سال گذشته بوده است.

سیاست های کلان شرکت در فروش و انجام سرمایه گذاری ها

مدیرعامل وبانک سیاست های کلان شرکت در فروش و انجام سرمایه گذاری ها را اینطور تشریح نمود:

کاهش تنوع در سرفصل سرمایه گذاری ها در صنایع مختلف، فروش شرکت های کم بازده و زیان ده، فروش شرکت هایی که زنجیره ارزش گروه توسعه ملی را تکمیل نمی کنند (از جنبه تامین مواد اولیه و یا خرید محصول تولیدی) و سرمایه گذاری در پروژه‏های بزرگ با هدف کسب بازدهی بلند‏مدت، افزایش سوددهی و ایجاد اشتغال از سیاست‏های کلان شرکت و سرمایه گذاری های آتی می‏باشد.

دکتر حنیفی در مورد اهم تغییرات شرکت های غیر بورسی گروه توسعه ملی اظهار داشت: در سال گذشته شرکت شفادارو در بورس پذیرفته شد و نیز سهام شرکت ساینا که یکی از زیر مجموعه های توسعه صنایع بهشهر است و عرضه اولیه آن در اسفندماه سال گذشته در فرا بورس ایران به انجام رسید.

شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی

وی افزود: شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی به عنوان شرکت اصلی غیر بورسی می باشد که عمده منابع ما در حال حاضر در این شرکت مصرف می‏گردد. این شرکت با مالکیت 100درصدی "وبانک" به عنوان متولی در صنعت کانه های فلزی درصدد فراهم آوردن بستر مناسب جهت سازماندهی و اجرای تولیدگندله و کنسانتره با ظرفیت تولید هر کدام 2.5 میلیون تن در سال است و طبق برنامه ریزی انجام شده در سال 96 به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه این پروژه در لیست پروژه های با اهمیت و اولویت بالای ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

ذخایر سنگ آهن در معادن سنگان حدود 2.1میلیارد تن، ذخایر قابل اتصال 800 میلیون تن و عیار سنگ آهن این معادن به طور متوسط 42 الی 47 درصد می باشد.

دکتر حنیفی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در این پروژه اظهار داشت؛

برای تامین زیر ساخت های این پروژه، تاسیس شرکت تامین و توسعه زیر ساخت های شرق ایران با مشارکت 5 شرکت فعال در منطقه سنگان در دستور کار قرار گرفت که این پنج شرکت عبارتند از: فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی ومعدنی اپال پارسیان سنگان، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، فولاد خراسان و صنعتی و معدنی توسعه ملی.

آخرین اقدامات انجام شده برای تامین آب این پروژه شامل، تامین آب از دشت زوزن (شروع عملیات بهار 1395) و تامین آب از مسیر سد سده خواف وباب تربت حیدریه، تامین آب از طریق خرید واجاره چاه وحق آبه کشاورزان در دو مسیر و تامین آب از سایر گزینه ها می باشد و همچنین برای تامین گاز پروژه هم اقداماتی صورت گرفته که میتوان به تامین 6.000 تن ورق جهت لوله کل پروژه توسط فولاد مبارکه اصفهان، ساخت 27.000 متر لوله خط انتقال وخط تغذیه، پیاده سازی 16.300 متر محور کانال، پوشش 25.000 متر از لوله ها، حفاری 13.300 متر از کانال اشاره نمود و همینطور برای تامین برق پروژه ایجاد پست وخط 400 کیلو وات به طول 14.5 کیلومتر و شروع عملیات اجرایی آن خرید ترانسفور ماتور‏های پست GIS در دستور کار قرار گرفته است.

از اقدامات انجام شده در خصوص راه آهن نیز میتوان به نهایی شدن موضوع انشعاب با کمیته فنی ایستگاه های اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص شبکه ریلی و ایستگاه مشترک (فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی معدنی توسعه ملی و احیاء سپاهان)، مشخص شدن نقاط اولیه ایستگاه های بارگیری و ایستگاه های رابط کارخانجات و انجام عملیات زیر سازی ریلی اشاره نمود.

شرکت نفت نیک قشم

دکتر حنیفی در خصوص پروژه نفت نیک قشم گفت: گروه توسعه ملی در سال 1394 با پرداخت 240 میلیارد ریال و در مجموع مالکیت 74 در صد از سهام شرکت نفت نیک قشم را در اختیار گرفت.

ایشان در ادامه افزودند، دلایل جذابیت پروژه به بازار جذاب پروپلین و پلی پروپلین، استقرار در کنار دریا و دسترسی مناسب به آب مورد نیاز، استقرار زمین پروژه در مناسب ترین منطقه جزیره قشم، معافیت مالیاتی 25 ساله، تخفیف حدوداً 30 درصد نرخ خوراک ناشی از استقرار در منطقه محروم باز می گردد.

آخرین وضیعت پروژه

  • — شناسایی پیمانکاران صاحب صلاحیت داخلی از طریق همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی ایران.
  • — مذاکره با شرکت های بین المللی صاحب لیسانس برای تامین لیسانس سه کارخانه شرکت.
  • — مذاکره اولیه با شرکت های پیمانکار ایرانی که دارای صلاحیت لازم می باشند.
  • — مذاکره با بانک ملی جهت قبول عاملیت پروژه.
  • — مذاکره با سازمان سرمایه گذاری خارجی برای موضوع فاینانس.
  • — برنامه ‏ریزی به منظور نهایی شدن کلیه موارد فوق تا پایان شهریور ماه 1395و آغاز عملیات اجرائی پروژه.

در پایان دکتر حنیفی برنامه های آتی شرکت را به شرح ذیل اعلام نمودند:

  • ادامه ساخت و تکمیل پروژه تولید کنسانتره و گندله صنعتی و معدنی توسعه ملی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه نفت نیک قشم به منظور تولید پروپیلن وپلی پروپیلن
  • ادامه روند اصلاح سبدهای سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(شامل واگذاری سهام شرکت های ایران ترانسفو ،بارز ،ارج وبخشی از سهام صنعتی معدنی توسعه ملی )
  • نظارت بر اجرای پروژه ارتقاء بهروری وافزایش کارائی عملیاتی در شرکت

در پایان مجمع پس از ارائه گزارش هیات مدیره توسط آقای دکتر حنیفی مدیر عامل شرکت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ گردید.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29.

2- تقسیم 550 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم حدوداً 9000 میلیارد ریال.

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت.

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیر الانتشار.

5- تعیین پاداش هیئت مدیره به مبلغ 2500 میلیون ریال.

6- تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره به مبلغ ماهیانه 12 میلیون ریال.

7-اعضای هیت مدیره به شرح ذیل و برای 2 سال انتخاب شدند:

  •  بانك ملي ايران
  •  شركت خدمات مديريت سرمايه مدار
  •  شركت مديريت توسعه نگاه پويا
  •  شركت ملي مسكن و صنايع ساختماني
  •  شركت سرمايه گذاري توسعه ملي
تقسیم سود حداکثری در مجمع «وبانک»


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
......