بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
اعتراض بازنشستگان "ذوب" به عدم واریز هزینه های درمانی و رفاهی به آنها و نیز نحوه اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران برای بازنشستگان سال های 1388 به بعد بود.
کد خبر : ۱۶۶۳۱۰
نویسنده :
کیوان فر

مجمع ذوب آهن اصفهان یک روز مانده به پایان فصل برگزاری مجامع شرکت ها در حالی برگزار شد که این جلسه به دلیل تعدد سوالات سهامداران حاضر در جلسه و اعتراض بازنشستگان کارخانه ذوب آهن به عدم پرداخت معوقات آنها بیش از 5.5 ساعت به طول انجامید.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، اعتراض بازنشستگان "ذوب" به عدم واریز هزینه های درمانی و رفاهی به آنها و نیز نحوه اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران برای بازنشستگان سال های 1388 به بعد بود.

بطوریکه در حالی این معترضین، مدیران کارخانه ذوب آهن را مقصر اصلی می دانند که مدیران "ذوب" نیز معتقدند با توجه به واگذاری شرکت به بخش غیر دولتی و انتقال صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "ذوب" هیچگونه تعهدی در این رابطه نداشته و مطالبات آنها باید توسط صندوق مذکور پرداخت شود. معوقاتی که حدود 460 میلیارد ریال بوده و در گزارش سازمان حسابرسی نیز به آن اشاره شده بود.

در این رابطه احمد صادقی، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در مجمع سهامداران پاسخ داد که در رابطه با هزینه های درمانی بازنشستگان مکلف شده ایم تا تعیین تکلیف موضوع توسط مجلس، این مبالغ را پرداخت کنیم که در همین راستا رقمی حدود 70 میلیارد تومان پرداخت شد، اما به دلیل وجود مشکل نقدینگی، پرداخت ها به مشکل خورد. با این حال مقرر گردید واریزی بازنشستگان بزودی انجام شود.

وی در خصوص مصاحبه های مختلف خود با یکی از سایت های بورسی پیرامون افزایش سرمایه و و اعلام رقم های ضد و نقیض برای درصد آن که نوسانات شدید قیمتی را برای سهام "ذوب" و تحقق زیان را برای سهامدارانش در پی داشته، اظهار داشت: برای اجرای این برنامه مباحثاتی مطرح شده که همگی بر اساس برنامه هایی بوده که شرکت داشته؛ اما به دلیل وجود مشکلاتی همچون وجود املاک بدون سند در اختیار و یا املاک دارای معارض، بخشی از آن محقق نشد و مصاحبه های انجام شده نیز بر اساس این برنامه ها بوده است. در نهایت افزایش سرمایه 320 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به میزان حدود 2500 میلیارد تومان در حال پیگیری است؛ بطوریکه مبلغ مذکور در موعد قانونی مقرر در دفاتر ثبت شده و مجمع هیأت مدیره را مکلف کرده تا هر چه سریعتر این افزایش سرمایه را اجرایی کند. این در حالی است که برنامه مذکور پیش از این مبلغ 5000 میلیارد تومان و از محل تجدید ارزیابی تجهیزات و ماشین آلات در نظر گرفته شده بود که گزارش توجیهی آن مورد قبول بازرس قانونی شرکت قرار نگرفت.

وی تأکید کرد: برای مابقی زمین ها و املاکی که با مشکلات مالکیتی مواجه است، در دیوان عدالت اداری پرونده هایی در جریان است که در خصوص بخشی از آنها دیوان به نفع شرکت رأی صادر کرده، اما با توجه به اینکه حق اعتراض برای طرف دعوا محفوظ خواهد بود و به دلیل احتمال اعتراض سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به این رأی، ممکن است حصول نتیجه نهایی و صدور رأی قطعی حدود یکسال به طول بیانجامد و به همین دلیل امکان استفاده از معافیت مالیاتی در بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی این بخش از دارایی ها وجود ندارد.

صادقی به روند پیگیری و راه اندازی پروژه های توسعه ای "ذوب" نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل و راه اندازی پروژه واحد تولید ریل و مقاطع سنگین و ریخته گری شماره پنج بزودی با حضور مقامات ارشد کشوری اجرایی خواهد شد. همچنین تأسیس واحد گندله سازی نیز که نتیجه مناقصه آن بزودی اعلام خواهد شد، 156 میلیارد تومان برای مجموعه منافع و صرفه جویی اقتصادی به همراه دارد. احداث واحد تزریق پودر ذغالسنگ نیز از دیگر برنامه ها می باشد که به تازگی قراردادی، فی ما بین "ذوب" و چینی ها منعقد شده و حدود 180 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی به همراه دارد. این قرارداد که موسوم به قرارداد PCI می باشد، با کاهش هزینه ها منافع اقتصادی محسوسی برای شرکت در پی خواهد داشت. در مجموع پروژه های "ذوب" رقمی در حدود 791 میلیارد تومان است که همگی در سال 95 به اتمام خواهند رسید.

وی به موضوع خروج از زیان انباشته نیز پرداخت و اظهار داشت: با اقدامات به عمل آمده و اجرای برنامه های عملیاتی و نیز کاهش هزینه ها از طریق افزایش بهره وری در کوره ها، پیش بینی می شود با اجرای طرح های زود بازده، "ذوب" طی سال جاری با افزایش قابل توجه سودآوری همراه گردد و بتوان طی روزهای آتی در بودجه سال 95 بازنگری کرده و پیش بینی سود جدید خود را در سایت کدال اعلام کنیم.

صادقی از برنامه شناسایی و فروش بخشی از اموال مازاد جهت تأمین نقدینگی خبر داد و گفت: در اولین مرحله زمین های واقع در شهرک واحد اولین قدم برای فروش دارایی ها است تا هدف تأمین 500 تا 600 میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز سال جاری به تدریج محقق گردد.

خالقی، رییس مجمع ذوب آهن اصفهان نیز در پاسخ به گلایه یکی از سهامداران پیرامون نوسانات شدید قیمت سهام ناشی از عدم حمایت و اقدام موثر سهامدار عمده اظهار داشت: سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در رابطه با نوسانات ایجاد شده و سفته بازی های احتمالی روی قیمت سهم هیچ نقشی ندارد.

در خاتمه این گزارش می افزاید، طی این جلسه که به دلیل مواجه شرکت به زیان بدون تقسیم سود نقدی پایان یافت، با اعتراض برخی سهامداران نسبت به عدم ایفای درست وظایف توسط سازمان حسابرسی در فرآیند رسیدگی به موضوع افزایش سرمایه و عدم ارایه همکاری های لازم با "ذوب" برای تهیه گزارش های مالی و ظن کم کاری این موسسه، سازمان حسابرسی از حسابرسی "ذوب" کنار گذاشته شد تا از این پس موسسه آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان حسابرس جدید شرکت معرفی گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
اگر این واگذاری های و سوء اجرای اصل 44 قانون اساسی و چپاول شرکتهای مادر و اساسی انجام نمی شد این همه درگیری و مشکلات و وجود نداشت ،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
تبعیض تا کی ؟
پلاسک مجوز گرفت ولی ذوب !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
اواسط سال قبل ماشین آلات داده بود موافقت نشد

امسال پلاسک از همون محل مجوز گرفت !!!!!

سال قبل همزمان با خساپا خاذین شپلی ایدفعه از محل زمین داده بود تا الان خبری نشده !!!!

خاهن بعد ذوب اونم کارش انجام شد

تبعیض مگه میشه مگه داریم ؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
مجمع هیأت مدیره را مکلف کرده بود تا هر چه سریعتر این افزایش سرمایه را اجرایی کند. خاهن و خزر بعد ذوب بود حالا هم پلاسک جالبه میگن تبعیض نداریم
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
خاهن خزر پلاسک حتی شپلی بعد ذوب بودن همشون مجوز گرفتن

ذوب مشکوکه بزودی میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
ذوب اگه نمادش خذوب بود تا الان سهام جایزش هم آزاد شده بود و چون سود ده هست بالای قیمت اسمی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
دارایی استهلاک پذیر پلاسک چه فرقی با ذوب و شپلی داره ؟ ذوب که با استهلاک پذیر برخلاف شپلی و مثل پلاسک از ماده 141 خارج میشه ! مشخصه سایپا و زیر مجموعه هاش خیلی پارتیشون کلفته ! سایپا با وام بیاد ذوب را بخره بعد 1000 درصد تجدید ارزیابی کنه بعد صد بفروشه کلی سود می کنه خریدار هم ذوق می کنه که بقیمت اسمی خریده !!!!!!!!!!! والاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
طی مصوبه جدید هیأت وزیران تنها شرکت هایی که طی سال 94 مراحل قانونی انجام برنامه افزایش سرمایه از محل مذکور را سپری کرده اند، می توانند این برنامه را بطور کامل به اجرا درآورند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
وقتی دیوان رای بدهد شاکی فقط 20 روز حق اعتراض دارد پس تا 20 روز دیگر ذوب خبری نیست ؟ فکر کنم یدفعه رای قطعی را بزارن کدال و قفل بشه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
جالبه شرکتهای خودرویی و و وابسته ها مثل خاذین-پلاسک و.... هرچی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها میدن بعدش دوباره زیان اعلام میکنند معلوم نیست با شناسایی زیانهای دوباره آینده قراره چی بشن!! بیچاره یک عده آماتور که نمیدونن شرکتی افزایش سرمایه داده و سهامش رقیق شده میان میگن فلان سهم مثل خاذین بالای 800 تومن بوده الان شذه زیر 100 تومن مفته!!! بعد سهمو میخرن میوفتن تو چاله!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
سیستم ما همینه که برای مربی ذوب 1.5 میلیارد هزینه میشه اما برای کارگر و سهامدار ...