بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر : ۱۶۶۳۲۳
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، اعتقادی به ضرورت تغییر و بازنگری در قانون منع دسترسی به ماهواره ندارد.

به گزارش انتخاب،  او با اشاره به اینکه در مقوله فرهنگی دچار ولنگاری شده‌ایم می‌گوید: «بی‌تردید موضوع برداشتن منع ماهواره و اصلاح این قانون بر ولنگاری فرهنگی می‌افزاید. در حال حاضر ما بایک جنگ فرهنگی رو به رو هستیم.

اینکه می‌گویند در آینده ماهواره و اینترنت و فضای مجازی دنیا را در بر می‌گیرد کاملاً درست است اما دلیل نمی‌شود ما به استقبال مرگ فرهنگی برویم و با دست خودمان نابودی را به جان بخریم.
این را قبول دارم که تا چند وقت دیگر تلویزیون‌ها بدون نیاز به دستگاه و تجهیزات خاص قدرت دریافت امواج ماهواره را خواهند داشت و دیگر نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم اما دلیل نمی‌شود که بخواهیم قبل از این اتفاق خودمان ماهواره را آزاد و به عبارتی خودکشی فرهنگی کنیم.»پ

نماینده مردم نجف آباد با اشاره به اینکه قانون ممنوعیت ماهواره نیاز به اصلاح ندارد می‌گوید: به نظرم به جای اصلاح قانون منع ماهواره باید روی کیفیت و کمیت ساخت تولیدات تلویزیونی و سینمایی داخل کشور تمرکز کنیم و کار فرهنگی جدی و فرهنگ‌سازی انجام دهیم. به طور قطع ایجاد رقابت بین صدا و سیما و نهادهای فرهنگی با برنامه‌های ماهواره‌ای مهم تر از اصلاح این قانون است. به عقیده بنده اصلاح این قانون با توجه به آنچه وزیرفرهنگ وارشاداسلامی گفته‌اند جز اینکه بر ولنگاری فرهنگی کشور بیفزاید نتیجه دیگری نخواهد داشت و مجلس نیز در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اصلاح این قانون در دستور کار ندارد

* ایران
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
ایران خیلی وقته دچار مرگ فرهنگی شده.
فرهنگ فعلی هم آمیزه از فرنگ عرب و ترک و غرب است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
مبارزه با قاچاق = تشدید قاچاق و مبارزه با ماهواره برابر تشدید استفاده از آن -بجای کار اصولی صورت مسئله پاک میشود ولی اصل مشگل هنوز پابرجاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
من موندم بنا به آمار منتشره بیش از 70درصد خانواده ها دارای ماهواره هستند و نمایندگان مجلس هم که توسط همین مردم انتخاب می شن و این نمایندگان باید خواسته های ملت رو دنبال کنند یکی پیدا کنه جواب مسئله رو البته از این قبیل موارد بسیار وجود دارد!!!!