بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر : ۱۶۶۳۵۱
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور گفت: دولت در کنار مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام و همه کسانی که نگران سرنوشت و آینده انقلاب و کشور هستند هرگز در دفاع از حقوق و منافع ملت ایران کوتاه نمی آید و در این راه هیچ سستی و کم کاری نمی کند.

به گزارش ایرنا، سردار «حسین دهقان» شامگاه دوشنبه در همایش روز تویسرکان در جمع مردم این شهرستان افزود: جمهوری اسلامی امروز باوجود همه تهدیدها و توطئه های دشمنان، با تمام توان و اقتدار از حقانیت ملت ایران دفاع می کند.
 
دهقان با اشاره به شرایط ایجاد شده در مقطع زمانی پس از برجام و توافق هسته ای گفت: از یک سو جمهوری اسلامی ایران توان فناوری هسته ای خود را گسترش داد و از سوی دیگر آمریکا و متحدانش پیام و پیشنهاد برپایی مذاکرات را به ایران اسلامی دادند.
 
وی اظهار کرد: این پیام در شرایطی بود که جمهوری اسلامی ایران مورد تحریم های یک جانبه و چند جانبه غرب و آمریکا و ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد قرار گرفته بود و فقط گزینه نظامی علیه کشور ما اعمال نشده بود.
 
دهقان ادامه داد: با این حال تیم مذاکره کننده هسته ای با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی خود بر نمی دارد و نباید به آن امید بست، مسیر مذاکرات را با رعایت همه حقوق و منافع ملت ایران پیش بردند.
 
ایران بیشترین امتیاز هسته ای را در برجام گرفت
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در جریان برجام، جمهوری اسلامی ایران بیشترین حد ممکن امتیازات در زمینه حقوق هسته ای را بدون انحراف گرفت و حقانیت ملت و نظام اسلامی ایران و ناروا بودن تحریم ها به همه دنیا ثابت شد.
 
دهقان تاکید کرد: در عین حال به طور طبیعی افراد و گروه هایی که در داخل رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه نمی خواهند حقوق هسته ای ملت ایران در سایه برجام به رسمیت شناخته شود در مسیر اجرای تمام عیار برجام کارشکنی و سنگ اندازی می کنند.
وی افزود: مهم این است که ملت ایران با وحدت و همدلی در پرتو تدابیر رهبر معظم انقلاب مسیر حرکت خود را ادامه دهند هر چند اختلافات جزئی در مورد برجام در داخل کشور وجود داشته باشد.
 
دهقان تصریح کرد: نباید این گونه تصور شود که دولت به هر قیمت به دنبال به فرجام رسیدن برجام است و خلاف منافع ملت حرکتی را انجام می دهد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مواضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان و بنیه دفاعی کشور گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای و بدون بکارگیری در موارد نظامی را حق خود می دانیم و در تامین اقلام دفاعی و تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور هرگز غفلت نکرده و چشم انتظار کمک های دیگر کشورها نخواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: برد موشک ها و سلاح های نظامی خود را متناسب با تهدیداتی که احساس می کنیم، تنظیم می کنیم و توان افزایش برد موشک های کنونی را در صورت لزوم داریم اما اکنون نیازی به این کار نداریم.
 
دهقان خاطر نشان کرد: در طول دو و نیم سال گذشته، توان تولیدی ما در بخش امور دفاعی دو برابر شده و هرگز برای افزایش توان دفاعی خود از هیچ کس اجازه نمی گیریم.
وی تاکید کرد: امروز آمریکا، صهیونیسم جهانی و متحدان مرتجع و عرب آنها، منطقه را به محیطی پر آشوب و فتنه انگیز برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده اند.
 
وی اذعان کرد: اکنون عربستان سعودی با نوکری تمام قد از نظام سلطه جهانی از دامن زدن آتش فتنه بزرگ در منطقه حمایت می کند و طرح استکبار مبنی بر شعله ور شدن جنگ قومی، قبیله ای و مذهبی را پیش می برد.
 
دهقان با اشاره به اینکه نظام سلطه جهانی پس از طرح ایران هراسی و طرح جنگ شیعه و سنی، امروز به دنبال دامن زدن به جنگ عرب و عجم است تصریح کرد: در این میان گروه های تکفیری مانند داعش که خود را نماینده اسلام معرفی می کنند، جوامع اسلامی را ناامن کرده و به امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه کمک می کنند.
 
وی ادامه داد: حکام ناکارآمد و مغرور سعودی امروز به گسترش این جنگ و فتنه دامن می زنند اما رهبر معظم انقلاب با عمق بصیرت و هوشیاری از افتادن جوامع اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در این دام جلوگیری می کند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این میان عجیب آن است که کسانی که دیروز در قالب عملیات به اصطلاح فروغ جاویدان به ایران اسلامی حمله کردند دوباره در میان دشمنان ملت جای گرفته اند.
 
وی تصریح کرد: گویا هنوز تاریخ موفق نشده به این کوردلان منافق و بدبخت بیاموزد که سر انجام دشمنی و خیانت علیه ملت ایران، شکست و ذلالت است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره ایثارگران و شهدای عملیات مرصاد و 38 شهید تویسرکانی این عملیات را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این عملیات از اهمیت بی بدیلی در رقم خوردن سرنوشت جمهوری اسلامی ایران پس از پذیرش قطعنامه 598 برخوردار است شهدای تویسرکان نیز از بزرگترین نقش آفرینان این عملیات بودند.
 
دهقان متذکر شد: امنیت، اقتدار و آبادنی امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثارگری های شهدا و رزمندگان است و ملت ایران اکنون نیز با تمام توان از سه عنصر ایمان، رهبری و مردم گرایی برای رسدن به پیروزی نهایی پیروی می کند.
 
در پایان این آیین از چند تن از خانواده های شهدای عملیات مرصاد در تویسرکان تجلیل و از تمبر یادبود روز تویسرکان رونمایی شد.
 
روز پنجم مرداماه همزمان با تشییع پیکر 38 شهید عملیات مرصاد و برگزاری اولین نماز جمعه تویسرکان در سال پیش روز تویسرکان نامگذاری شده است.
 
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که بیش از 750 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر