بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
با بررسی گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی تیر ماه سال جاری مشخص شد:

تداوم بی رغبتی سهامداران حقیقی برای خرید سهام

شاخص کل بورس در پایان تیر ماه نسبت به خرداد ماه سال جاری حدود 2000 واحد رشد داشته و حجم معاملات رشد یک درصدی را پشت سر گذاشته که در پی آن ارزش معاملات طی 20 روز معاملاتی ماه گذشته با رشد هشت درصدی از 41 هزار و 677 میلیارد ریال به 45 هزار و 188 میلیارد ریال افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۶۳۵۵
نویسنده :
جمشیدی

گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی ماه گذشته با بررسی افت و خیزهای متغیرهایی همچون شاخص کل بورس، حجم و ارزش معاملات، میزان سرمایه گذاری خالص سهامداران حقوقی و حقیقی و روند نماگرهای بازار سرمایه منتشر شده تا نیم نگاهی به اوضاع بورس طی تیر ماه سال جاری شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس در پایان تیر ماه نسبت به خرداد ماه سال جاری حدود 2000 واحد رشد داشته و حجم معاملات رشد یک درصدی را پشت سر گذاشته که در پی آن ارزش معاملات طی 20 روز معاملاتی ماه گذشته با رشد هشت درصدی از 41 هزار و 677 میلیارد ریال به 45 هزار و 188 میلیارد ریال افزایش یافته است.

همچنین در این مدت ارزش بازار با افزایش دو درصدی به 308 هزار و 56 میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس معاملات خرد و بلوک نیز در تیر ماه سال جاری ارزش سهام خریداری شده توسط اشخاص حقوقی معادل 43 درصد از کل خریدها و به مبلغ 18 هزار و 60 میلیارد ریال محاسبه می شود. این در حالی است که ارزش سهام فروخته شده توسط این گروه از سهامداران 17 هزار و 474 میلیارد ریال و حدود 42 درصد از کل فروش ها بوده است. بر این اساس سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی حدود 586 میلیارد ریال محاسبه می شود.

در خصوص نماگرهای بازار سرمایه همچون ارزش بازار، ارزش اسمی، ارزش بازار به ارزش اسمی، متوسط نسبت پی بر ای و گردش معاملات طی معاملات تیر ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته تنها نسبت ارزش بازار به ارزش اسمی افت داشته و مابقی نماگرها با افزایش همراه شدند.

تداوم بی رغبتی سهامداران حقیقی برای خرید سهام

علاوه بر این طی ماه گذشته نماد معاملاتی 156 شرکت فعال در بورس متوقف شده و در مقابل 107 نماد نیز مورد بازگشایی قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات موجود، از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه کل مبلغ ناشی از اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت های بورسی بیش از 57 هزار و 264 میلیارد ریال محاسبه می شود که حدود 75 درصد از این مبلغ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و صرف سهام تأمین شده است. همچنین طی تیر ماه سال جاری بیش از هشت هزار و 448 میلیارد ریال افزایش سرمایه انجام شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، طی تیر ماه امسال همچون ماه های قبل از آن فروش سهامداران حقیقی بیش از خرید آن ها بوده و کسری خرید حقیقی ها نسبت به فروش آنها 586 میلیارد ریال محاسبه می شود.

تداوم بی رغبتی سهامداران حقیقی برای خرید سهام

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
خريدن سهام يعني بيرون ريختن پول.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
آخر ما به کسانی که اعتماد داشتیم خوردیم آنها به ما وعده داده بودند که ما به حمایت از بازار سرمایه خواهیم آمد ولی اینگونه نشد هیچ بلکه کل دارایمان به یک هشتم رسید یعنی نابودی
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
پیروزی نزدیک است چون سال آخر دولته برای اینکه دوباره پیروز انتخابات ۹۶ شود حتما جبران خسارت خواهد کرد