بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر : ۱۶۶۳۷۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما محمد باقر نوبخت در نشست با خبرنگاران افزود:‌ از این ماه مقرر شده 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شود و اولین مرحله آن از اول این ماه آغاز می شود.

وی گفت: اولین مرحله پرداخت پاداش به بازنشستگان از ماه جاری آغاز می شود.

نوبخت در خصوص پرداخت 5 هزار و 500 میلیارد تومان بابت ترمیم حقوق کارمندان افزود: هر ماه هزار و 200 میلیارد تومان اضافه بر آنچه سقف حقوق های جاری است پرداخت می شود تا حقوق کارمندان دولت ترمیم شود.

* اختصاص 37 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای عمرانی

سخنگوی دولت گفت: در ادامه طرحهای دولت برای خروج از رکود و سرعت بخشی به اقتصاد 37 میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای عمرانی در نظر گرفته شده است.

نوبخت در ادامه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود:  605 طرح را تا دهه فجر امسال با اعتبار ذکر شده تکمیل می کنیم.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این 37 هزار میلیارد تومان ، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز به طرحهای تولیدی نیمه فعال که از نبود سرمایه در گردش رنج می برند ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: اقدامات ذکر شده برای خروج اقتصاد از رکود و سرعت‌ بخشی به بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش اشتغال است.

*حداکثر سقف پرداخت ها 18 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شد

سخنگوی دولت گفت: سقف پرداخت حقوق به مقامات سیاسی حداکثر ده میلیون تومان و بقیه مقامات و مدیران 18 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شد.

نوبخت افزود: افرادی که به عنوان مقامات سیاسی تعیین می شوند از این به بعد طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد حداکثر ده میلیون تومان و بقیه مقامات و مدیران 18 میلیون و 900 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد نیاز به دریافت کارانه داشته باشند مثل پزشکان و یا افرادی که در جاه های بد آب و  هوا مشغول به کار هستند باید طبق نظر شورای حقوق و دستمزد ، حقوق دریافت کند.

نوبخت افزود: رقم ذکر شده حداکثر 30 درصد نسبت به شرایط بنگاههای نامبرده می تواند بیشتر حقوق بگیرند و در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: طبق قوانین تعیین شده همه بنگاهها که قوانین و مقررات خاص خود را داشتند باید از قانون تعیین شده تبعیت کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

نوبخت افزود: دستگاههای نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید بر این قانون تصویب شده نظارت داشته باشند.

سخنگوی دولت گفت: برای جلوگیری از این تخلف تعدد قوانین و مقرراتی که وجود داشت و بعضی از بنگاه های اقتصادی را از دریافت حقوق و دستمزد متعارف مستثنی می کرد در ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف کردیم تا دیگر در خصوص این دستمزدها تعدد قانون وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: همه دستگاههایی که خارج از شمول بودند به این قانون وارد کرده ایم و با یک قانون منسجم همه دستگاهها را برای دریافت حقوق و مزایا به یک شکل تعریف کردیم.

نوبخت ادامه داد: دستگاههایی را که طبق قوانین خودشان هم رفتار می کردند، با ذکر نام در زیر مجموعه این قانون آوردیم تا به شکل واحدی عمل کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه حتی یک ریال پرداخت به ناحق قابل توجه است گفت: بررسی های صورت گرفته نشان داد از حدود صد نفری که به عنوان دریافت کننده حقوق غیرمتعارف نامبرده شده بودند فقط سه درصد آنها که حدود سی تا چهل نفر هستند غیرمتعارف حقوق دریافت می کردند.

نوبخت در خصوص علت رخ دادن این حادثه گفت: طی سالهای گذشته دستگاههای اجرایی ما از قوانین و مقررات خاصی استفاده می کردند و از مجلس مجوز دریافت کرده بودند که از قانون خدمات کشوری مجزا باشند و این دستگاهها در ماده 117 قانون مدیریت کشوری ذکر شده است.

وی با بیان اینکه سقف و کف حقوق های دریافتی مشخص شده بود اما تعدادی از زیر مجموعه ها با توجه به قوانین ذکر شده از قانون خدمات کشوری مستثنی شده بودند گفت: تا جایی که دولت توانست قانون جدید را به صورت منسجم در آورد تا استثنائات ذکر شده از این به بعد در ذیل قانون به صورت یکپارچه عمل کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه عمده دریافت های غیرمتعارف در بنگاههای اقتصادی بی ربط به دولت صورت گرفته گفت: در مرحله اول برای برخورد با مدیران متخلف 13 نفر از آنان را عزل کردیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
تعیین حداکثر حقوق ۱۰ میلیونی و ۱۸/۹ میلیونی اشتباه است چون این حداکثر حقوق ها, باز هم نجومی است و باید حداکثر حقوقها تک رقمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
اصلا عادلانه نیست که حقوق یک مدیر دولتی ۱۸.۹ برابر حقوق یک کارمند معمولی باشد
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
اگه حقوق ها تک رقمی هم شود، زیرمیزی ها و پاداش های مخفیانه و ... غیره نجومی میشوند.
چیزی که باید اصلاح شود نظارت صحیح بر قانون است.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
با این حساب کف حقوق مدیر شد 18900000 !!!!!!!!!