بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر : ۱۶۶۴۲۰
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات ششم مردادماه بالغ بر 102 میلیون ورقه بهادار در 13 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 940 میلیارد و 250 میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با رشد 3.17 واحدی نسبت به روز قبل، در عدد 799.7 واحد قرار گرفت؛ نماد پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر وضعیت شاخص گذاشتند.

بشترین حجم معاملات روز جاری در نماد ریل پرداز سیر به میزان 22 میلیون و 490 هزار سهم انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 100 میلیارد و 430 میلیون ریال در نماد توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان ثبت شد.

در بازار اول، 27 میلیون و 930 هزار اوراق بهادار به ارزش 55 میلیارد و 970 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همچنین، 139 میلیون و 850 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 465 میلیارد و 990 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به ریل پرداز سیر بود.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، توکا رنگ فولاد سپاهان و آهن و فولاد ارفع بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های زغال سنگ پروده طبس، روی زنگان و ذوب آهن اصفهان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

معاملات امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" به ارزش 107 میلیارد ریال، این نماد را در صدر ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار داد. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع بیش از 324 میلیارد ریال مبادله انجام شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و ارزش معاملات این صندوق امروز به 46 میلیارد ریال رسید.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در تمامی نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 934 تا 950 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد شهریور 94 بود.

این گزارش می‌افزاید، در روز جاری نمادهای معاملاتی شرکت عمران و توسعه شاهد و ریل پرداز سیر پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
صعود و رونق بورس