بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر : ۱۶۶۴۳۲
رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تخلف رانندگان تاکسی در غالب «کرایه کولر» هشدار داد.

به گزارش ایسنا، محسن سرخو با اشاره به ثبت برخی تخلفات رانندگان تاکسی در حوزه دریافت کرایه اضافی از مسافران به بهانه روشن کردن «کولر» گفت: براساس آئین نامه راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را به شکل مطلوب و برپایه درخواست مسافران، در اختیار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اخذ کرایه بیشتر بابت روشن کردن کولر در تاکسی خلاف قانون است، گفت: اگر راننده تاکسی این تخلف را انجام و مسافر نسبت به ثبت شکایتش در سامانه 1888 و 137 اقدام کند برابر آئین نامه انضباطی با این راننده متخلف برخورد خواهد شد.

پیش از این نیز میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نسبت به عدم دریافت کرایه بیشتر از مسافران به علت روشن کردن کولر هشدار داده و ثبت نمره منفی در کارنامه راننده و اخذ جریمه نقدی را از موارد تنبیهی رانندگان عنوان کرده بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
بابا اخه بیچاره راننده تاکسی چقدر در میاره که مسافر بصورت وی ای پی به مقصد برسونه ؟!!!
بنده خداها هر چی در میارن هزینه استهلاک ماشیناشون میشه
یکمم انصاف داشته باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
یعنی خاک بر سر ما که واسه کولرم باید کرایه بدیم
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
متاسفانه باز هم به مبلغ های ریز گیر میدیم در جایی که در جایی دیگر میلیارد میلیارد اختلاس میکنند و یا هر از چند وقت یک بر یک نفر را برای دزدی میلیاردی دستگیر میکنند

ولی قوانین کوچک هر از چند وقت یکبار اجرار نمیشود و بصورت ثانیه ای بر روی انها تمرکز کرده ایم

وقتی سرگر م مسایل کوچک شویم در جایی دیگر مبلغ های هنگفت از دست میدهیم

عزیزم اگر راننده تاکسی چاره ای داشت نمی امد در این هوای گرم تابستان از 6 صبح تا 12 شب برای چندرغاز در خیابان ها دور دور کند تا بلکه بتواند از این راه مسافری جابجا کند تا بلکه خرج تحصیل فرزندان و اجاره خانه خود را تامین کند!!!

تاکسیرانی و بازرسی اگر هنر دارند بروند ماسفر بر های شخص را جمع کنند که انها چند شغله هستند و علاه بر حقوق بازنشستگی و یا کارمندی موقع رفتن سر کار و یا برگشت و یا هر موقع که از کار بیکار باشند در شهر ازادانه مسافر جابجا میکنند

بیشتر برای تاکسیرانی اصفهان متسفم که خودروهای شخصی ازادانه یک تابلو تاکسی بر روی سقف خود قرار میدهند و در شهر مبادرت به جابجایی مسافر میکنند

بدبخت راننده تاکسی در این بین هر ساله باید مالیات مسافرهایی که نبرده و سوار نکرده را پرداخت کند و یا هزینه کارت شهری و کارت سلامتو.... بپردازد..

همیشه به مسایل ریز گیر میدهیم مانند یک وام ازدواج که چقدر قانون در مورد ان دقیق اجرا میشود که ضامن ها باید حتما باید کارمند باشند و گواهی کسر اقساط بدهند و....

ولی وام های میلیاردی که میدهند و دیگر نمیتوانند وصول کنند شامل قوانین دست و پا گیر نیست.

با تاسف و تالم....

بنده تا الان برای کولر کرایه نگرفتم چون انقدر هوا گرم است که اصلا وقتی روشن میکنیم آمپر تا بالا میرود و خودرو جوش می اورد هر جایی هم بردم میگن چون هوا گرم است خودرو را از صفر سال 90 که خرید کردم به همین شکل بوده است.

راننده تاکسی در اصفهان.