بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر : ۱۶۶۴۴۰

سفیر کشورمان در باکو، گفت: تسهیل همکاری‌های بانکی و مالی بین ایران و آذربایجان در سفر روحانی به باکو بررسی می‌شود.

پاک‌آیین

محسن پاک ‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های سفر رئیس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: این سفر رسمی به دعوت آقای الهام علی‌اف به باکو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر دیدارهای دوجانبه در روز دوم سفر اجلاس سه‌جانبه سران با حضور روسای جمهور ایران،‌ آذربایجان و روسیه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دیدارهای دوجانبه مذاکراتی به منظور هماهنگی‌های مواضع در رابطه با مسائل بین‌المللی، منطقه‌ای و تعاملات دوجانبه بین دو رئیس‌جمهور انجام می‌شود و پس از این ملاقات اسناد همکاری بین دو کشور امضاء می‌شود. همچنین در حاشیه آن آقای روحانی برنامه‌های دیگری هم خواهند داشت.

سفیر کشورمان در باکو با بیان این‌که « در دومین روز سفر روحانی به باکو برای اولین بار روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان جلسه‌ای را خواهند داشت و در حوزه مسائل منطقه و دوجانبه هماهنگی‌هایی خواهند کرد»، گفت: برنامه‌های اقتصادی سه‌جانبه مثل بحث حمل و نقل، انتقال برق و مسائل دریای خزر مورد مذاکره و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

وی گفت: برای قطعی کردن اسناد اقتصادی، حمل و نقل، نهایی‌سازی احداث خط آهن رشت- آستارا، همکاری‌های بانکی و همکاری در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست و... آقای دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به باکو سفر خواهند کرد و به غیر از این موارد سندی هم در رابطه با برنامه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اسناد نهایی شده در حضور دو رئیس جمهور امضاء خواهند شد.

وی همچنین در رابطه با دیدار رئیس جمهور کشورمان با پوتین در سفرش به باکو نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با محتوای ملاقات فعلاً نمی‌توانم چیزی بگویم. فقط اینکه دو طرف در رابطه با مسائل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو خواهند کرد.

سفیر کشورمان در باکو، تأکید کرد: با توجه به روابط خوبی که امروز بین این سه کشور وجود دارد به طور طبیعی انتظار می‌رود که مباحثی که در این اجلاس سه‌جانبه و دیدارهای دوجانبه حاشیه آن انجام می‌شود در آینده هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد و قطعاً سفرها و دیدارها بین ایران، آذربایجان و روسیه ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام این خبر که روند همکاری‌های بانکی و تسهیل همکاری‌های بانکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد و قرار است در همین رابطه مذاکراتی بین مسئولان دو کشور انجام شود و احتمال دارد که در سفر رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان سندی بین بانک‌های مرکزی دو کشور امضاء شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر