بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر : ۱۶۶۴۵۰
وزیر کشور گفت: دستگاه‌ها باید بسترساز اقتصاد مقاومتی باشند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاح فاز اول شرکت صنایع غذایی گهر لرستان، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت برای ما محسوب می‌شود و هیچ راه گریزی برای آن نداریم.

وی با بیان این‌که «این اقتصاد برای ما اعتقادی، علمی، اقتصادی، حیاتی، امنیتی و باارزش است» ادامه داد: ما مورد هجمه اقتصادی از طرف دشمنان کشور هستیم و در این بین نیازمند تقویت اقتصاد که باید انجام گیرد.

وی با بیان این‌که «در حوزه اقتصادی ما باید رضایت مردم را بدست آوریم و این همان بخش سیاسی اقتصاد مقاومتی است»، اظهار کرد: در بحث اعتقادی این اقتصاد چون رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و رییس‌جمهور محترم نیز آن را یک تکلیف و وظیفه و مسوولیت برای ما در نظر گرفته باید حتما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. محور اقتصاد مقاومتی باید مردم باشند. اگر به تمام معنا آن‌ها را دخالت ندهیم قطعا به جایی نمی‌رسیم.

وزیر کشور تاکید کرد: دستگاه‌ها باید بسترساز اقتصاد مقاومتی باشند و مردم نیز با خلاقیت و جدیت و تلاش به تولید سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند. اقتصاد مقاومتی باید به یک جریان و گفتمان غالب در کشور تبدیل شود و دغدغه مردم نیز باشد.

وی با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی به هیچ‌وجه انجام چند پروژه و افتتاح آن‌ها نیست»  افزود: باید تمامی بعدهای این اقتصاد در جامعه فعال شوند. بعدهایی نظیر آموزشی، فرهنگی و اقتصادی. اولویت هر چند فعال کردن پروژه‌های نیمه‌فعال و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است ولی باید تمامی جوانب این اقتصاد در نظر گرفته شود.

وی گفت: لرستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده که باید از این فرصت نهایت بهره را برای توسعه ببرد. گزارش اقدامات و فعالیت‌های استان‌های پایلوت را هر ماه ارائه می‌دهم.

رحمانی فضلی با اشاره به راه‌اندازی فاز اول شرکت گهر  اظهار کرد: امیدواریم فازهای بعدی این شرکت نیز توسط بانک ملی افتتاح شود و به بهره‌برداری برسند؛ زیرا شرایط و امکانات آن در منطقه و دورود وجود دارد و انتظار داریم همه مردم دورود پس از اتمام کامل پروژه، پای کار بیایند و سهامدار شرکت شوند.

وی با بیان این‌که «90 درصد منابع مالی ما از طریق بانک‌ها تامین می‌شود»، گفت: استخدام دولتی دیگر نخواهیم داشت؛ چون ظرفیت نداریم و اگر هم وجود داشته باشد بسیار محدود خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به باز شدن فضای سیاسی، اقتصادی و ... پس از برجام برای کشور باید بتوانیم در حوزه اقتصادی جهش خوبی داشته باشیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
بهتر, جلوی سهمیه بازی وپارتی گرفته شد چون اغلب افرادی که استخدام میشوند یا پارتی دارند یا سهمیه های خاص