بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر : ۱۶۶۴۷۲
سخنگوی شورای نگهبان در مورد تاثیر مسئله فیش‌های حقوقی در موضوع احراز صلاحیت‌ها گفت: در این زمینه اگر تخلف به اثبات برسد، می‌تواند عامل عدم احراز صلاحیت‌ها باشد.

به گزارش انتخاب، عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسأله دریافت‌های نجومی می‌تواند عامل عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات آتی باشد یا خیر، گفت: در این زمینه، اگر تخلف یا اقدامی بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور به اثبات برسد، می‌تواند عامل عدم احراز صلاحیت‌ها باشد. 

وی با تصریح به اینکه چنین رفتارهایی، مصداق بارز اقدامات غیرقانونی و سوء استفاده از قانون است، افزود: همه کسانی که می‌خواهند در انتخابات آتی نامزد شوند، بدانند که شورای نگهبان، با کسی تعارف ندارد و بر مدار قانون عمل خواهد کرد لذا اگر تخلفی از کسی در مورد فیش‌های حقوقی نجومی سر زده باشد، احراز صلاحیتش با مانع جدی روبرو خواهد شد.

کدخدایی اضافه کرد: البته شورای نگهبان، در موقع خود، رصد و نظارت کامل بر این مسأله خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر برخورد با پدیده زشت حقوق‌های نجومی و استفاده ایشان از عبارت «هجوم به ارزش‌ها» نسبت به این پرداخت‌های غیرمنصفانه، حجت را بر همه تمام کرده و لذا انتظارات افکار عمومی از شورای نگهبان به عنوان مرجع احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی نیز بالاتر رفته و انشالله این شورا به این انتظارات معقول و درست، پاسخ قانونی و مناسب خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر