بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر : ۱۶۶۴۷۷
صدراعظم آلمان با انتشار برنامه 9 بندی خود برای تضمین امنیت این کشور در پی حملات اخیر تروریستی، با تکرار شعار همیشگی خود تاکید کرد، برلین از عهده چالش پناهجویان برمی‌آید.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پی حملات اخیر تروریستی در این کشور تعطیلات خود را نیمه‌کاره گذاشت و به سر کار برگشت. در سه مورد از چهار حمله اخیر حضور پناهجویان به چشم می‌خورد که دو مورد از آن‌ها با گروه تروریستی داعش ارتباط داشته‌اند.

مرکل پس از بازگشت از تعطیلات در کنفرانس خبری خود در برلین در این باره گفت: ما با یک آزمون بسیار بزرگ رو به رو هستیم. در آلمان، در اروپا، کشورهای همسایه ترور و وحشت در حال گسترش و قدرت گرفتن است.

وی حملات اخیر تروریستی در اروپا را محکوم و عنوان کرد: این حملات شوکه‌کننده، دردآور و ناراحت کننده بودند. با توجه به این حملات برای تضمین امنیت اقداماتی لازم و ضروری است.

صدراعظم آلمان در این کنفرانس برای تضمین امنیت برنامه‌ای 9 بندی را اعلام کرد که شامل کاهش موانع اخراج پناهجویان، اتخاذ یک سیستم هشدار سریع درباره حضور افراط‌گرایان در میان پناهجویان و اقدامات مشترک پلیس و نیروهای مسلح در این رابطه می‌شود.

علاوه بر این، تشکیل یک آژانس مرکزی برای ردیابی ارتباطات اینترنتی، تصویب یک دستورالعمل برای جا به جایی تسلیحات اروپایی به منظور جلوگیری از خرید و فروش آن‌لاین تسلیحات، بهبود همکاری‌های اطلاعاتی بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها با کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای کاهش تعداد پناهجویان از جمله موارد دیگر این برنامه هستند.

مرکل در ادامه سخنانش با اشاره به طرح شعار "ما می‌توانیم" در تابستان سال گذشته و گشایش مرزها به روی پناهجویان عنوان کرد: چندین ماه پیش من گفتم که با تمام این‌ها آلمان کشوری قدرتمند است و مسئله پناهجویان برای ما یک امر کلی است.

بیش از یک میلیون پناهجو طی یک سال گذشته وارد آلمان شده‌اند. کم بودن جمعیت آلمان پیش از این هم در حد هشدار بود اما افکار عمومی پس از تعرض جنسی گسترده پناهجویان به شهروندان آلمانی در شهر کلن درباره این مسئله تغییر کرد. حملات اخیر تروریستی نیز فشار بیشتری بر مرکل وسیاست‌هایش در قبال پناهجویان وارد کرده است.

صدراعظم آلمان با اشاره به این دشواری‌ها ادامه داد: من نگفتم که این مسئله‌ای ساده و آسان خواهد بود و زمانی که این تصمیم را گرفتم به چالش‌های پیش رو واقف بودم.

وی تاکید کرد، آلمان به اصول خود پایبند خواهد بود و به حمایت از پناهجویانی که از جنگ می‌گریزند ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر