بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام پژوهان شایان عنوان کرد:

رشد کوتاه و روانی بورس با تغییرات مدیریتی سازمان

صنایع فعال در اقتصاد کشور در حال حاضر پس از گذشت یکسال از به سرانجام رسیدن برجام همچنان با مشکل کمبود نقدینگی و تأمین منابع مالی همراه هستند و تنها تعداد کمی از بانک ها توانسته اند مراودات خود را افزایش دهند و منابع مالی جذب کنند، اکثر شرکت ها نیز در انتظار اخذ وام و تسهیلات هستند.
کد خبر : ۱۶۶۴۹۳
نویسنده :
یارمحمدی

تغییر در مدیریت سازمان بورس عامل اصلی رشد بازار سرمایه نمی باشد و تنها از لحاظ روانی بر آن اثر بخش خواهد داشت، چرا که عوامل مهمتر از آن همچون سودآوری و تولید شرکت ها مطرح است که می تواند بورس را با جهش در روندی صعودی همراه کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام پژوهان شایان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: صنایع فعال در اقتصاد کشور در حال حاضر پس از گذشت یکسال از به سرانجام رسیدن برجام همچنان با مشکل کمبود نقدینگی و تأمین منابع مالی همراه هستند و تنها تعداد کمی از بانک ها توانسته اند مراودات خود را افزایش دهند و منابع مالی جذب کنند، اکثر شرکت ها نیز در انتظار اخذ وام و تسهیلات هستند.

ابراهیم قربانی فرید در ادامه افزود: دولت باید منابع مالی مورد نیاز شرکت های مختلف را در اختیارشان قرار دهد و با حمایت آنها مواد اولیه مورد نیازشان را وارد کند تا بتوانند به سطح تولید مد نظر برسند و با افزایش تولید، سودآوری آنها با رشد همراه شود و سهام این مجموعه ها نیز در بازار سرمایه با اقبال سهامداران روبرو شوند.

وی تأکید: اگر دولت هم اکنون حمایت های خود را برای صنایع آغاز کند حداقل به یک بازه زمانی 6 ماهه نیاز است، تا اثر آن را در بخش واقعی اقتصاد احساس کنیم.

قربانی فرید به کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانک ها اشاره کرد و گفت: اکنون که حجم معاملات در بازار سرمایه افزایش یافته که این امر نشان دهنده عدم تمایل مردم به سپرده کردن سرمایه خود با نرخ 10 درصد در بانک ها و رو آوردن آنها به بازاری با بازدهی بالاتر مثل بازار سرمایه می باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز امیدواری از آینده بورس گفت: با افزایش تولید شرکت ها بازار بورس نیز با رونق همراه خواهد شد و در آینده ای نزدیک سودآوری این مجموعه ها نیز با افزایش مواجه می شود، اما تغییر مدیریت اثر زیادی بر روند بلند مدت بورس نخواهد داشت و تنها در کوتاه مدت با اعلام برنامه های رئیس جدید امید و جو مثبت به بازار تزریق خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آینده بازار سرمایه با توجه به اقداماتی که دولت و تیم اقتصادی آن تاکنون انجام داده اند، روشن می باشد و قطعاً می تواند در بلند مدت با تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت ها و قوت گرفتن بخش واقع اقتصادی با رشد و رونق همراه شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
تيم اقتصادي دولت جز زيان رساندن به سهام داران خرد و بي اعتماد كردن مردم به بازار سرمايه كاري انجام نداده است.وضعيت اقتصادي كشور را هم كه همه دارند مي بينند و نيازي به توضيح ندارد.
سید
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
اگر وضع چنین بماند که امیدوارم نماند دور بعدی دیگر از این آقایان کسی در قدرت نخواهد ماند چرا که اکثر سهامداران خرد در این سه سال نابود شدند