بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر : ۱۶۶۵۰۷
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت خودرو سازی سایپا براساس گزارش شفاف سازي اطلاعات در خصوص موارد مطروحه در مجمع عمومی عادی سالانه اعلام نموده که :

1- در حال حاضر تفاهم نامه فی مابین شرکت سایپا و شرکت سیتروین منعقد گردیده است که خطوط اصلی و کلی مشارکت شرکت یاد شده با گروه سایپا مشخص و تبیین گردیده است و با توجه به توافقات صورت گرفته به نظر می رسد که قرارداد نهایی تا پایان تابستان 1395 منعقد گردد. لذا پس از نهایی شدن قرار داد آثار احتمالی ناشی از این قرار داد اطلاع رسانی خواهد شد.

2- در صورت واگذاری سهام شرکت سایپا از طریق شرکت نیوان ابتکار و شناسایی سود توسط شرکت سایپا تنها در صورتی متصور است که سود ناشی از این فعل انفعالات در مجمع شرکت نیوان ابتکار تقسیم گردد که در صورت انجام این امر با توجه به برنامه اصلاح ساختار مالی شرکت سایپا در سال 94 و ثبت خالص ارزش روز سرمایه گذاری ها در شرکت سایپا این تقسیم سود ممکن است بر ارزش منصفانه سرمایه گذاری ها در دفاتر سایپا آثار احتمالی داشته باشد، لذا با توجه به این آثار احتمالی در حال حاضر امکان تعیین اثر سود (زیان) این واگذاری مشخص نمی باشد.

3- شرکت سایپا در راستای ادامه برنامه اصلاح ساختار، برنامه کوچک سازی را دنبال می نماید و اقداماتی را نسبت به واگذاری بخشی از شرکت ها را در دست دارد. در همین راستا اقدامات واگذاری شرکت ایران کاوه سایپا صورت پذیرفته است و همچنین نسبت به ارسال درخواست درج آگهی واگذاری سایپا دیزل از طریق بورس اقدام شده است که با توجه به اینکه تا کنون منتج به نتیجه نهایی و عقد قرارداد نشده است لذا امکان تعیین آثار مالی واگذاری امکان پذیر نیست.

4- در خصوص موارد مطروحه در ارتباط با تامین مالی خارجی نیز ذکر این نکته ضروری است که اعتبار یاد شده به تدریج و به منظور خرید محصول از تامین کننده ای که اعتبار را ایجاد نموده است میسر می باشد فلذا آثار احتمالی به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
از مهندس جمالی خواهش دارم کمتر شعار وبیشتر عمل کنند تا ما سهام داران متضرر سالیان گذشته دعا گویشان باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
باز هم در یک مجمع بورسی اخبار واهی داده شد و هنوز یک هفته هم نگذشته تکذیب شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
باز هم شعار باز هم شعار باز هم شعار!!!!!!!!!ضرر سهامداران راکی جبران میکند!!!!