بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر : ۱۶۶۵۱۹
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت سایپا آذین براساس گزارش شفاف سازي اطلاعات در خصوص بودجه اصلاحی اعلام نموده که:

1- مقادیر فروش پیش بینی در بودجه اخیر منطبق با سهم تولید این شرکت از آخرین برنامه اعلامی گروه خودرو سازی سایپا بوده و با عنایت به روند مناسب رشد، میزان فروش از 315 هزار دستگاه به 388 هزار دستگاه افزایش یافته است. در بودجه اولیه ارائه شده پیش بینی افزایش نرخ محصولات بر مبنای برنامه ابتدایی تعریف شده توسط گروه سایپا، صورت پذیرفته بود که با عنایت به برنامه های جدید اعلامی توسط گروه و نظر به افزایش قابل توجه برنامه های در دستور کار سایپا آذین، افزایش حداکثر 5 درصد نرخ فروش محصولات در ویرایش جدید بودجه ملحوظ گردیده است. لازم به ذکر است که همانگونه که در گزارش منتشر شده اشاره شد، در صورت بروز هر گونه تغییری در این زمینه که منجر به تغییرات عمده در مجموع عملکرد مالی شرکت گردد، موارد از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی خواهد شد. مبلغ 500 میلیارد ریال از فروش سایر مندرج در جدول بند یک نیز مربوط به فروش مواد اولیه ( ورق و مفتول و ... )به برخی تامین کنندگان در قبال خرید قطعات منفصله بوده که عینا در بخش قیمت تمام شده محصول کسر می گردد. این مبلغ در بودجه اصلاحی بر اساس تعدیل احجام و قیمت از 500 به 290 میلیارد ریال تقلیل یافته است.

2- در خصوص برنامه های شرکت برای تحقق بخشیدن سود پیش بینی شده به استحضار می رساند این برنامه ها در چند بخش به شرح زیر در دستور کار قرار دارد:

الف- کاهش قیمت تمام شده محصولات از طریق منابع تامین از واسطه به تامین کنندگان اصلی، ب- افزایش در تیراژ تولید و فروش، ج – بهره ورتر نمودن فعالیت ها

کاهش قیمت بخشی از مواد اولیه به دلیل تغییر منابع و نحوه خرید و تبعیت آن از سایر بازار ها محقق شده و برای سایر بخش ه اقدامات موثری در جریان است. دلیل زیان ده بودن سه ماهه اول سال 95 ناشی از تعطیلات نوروز و کاهش ساعات کاری در ماه مبارک رمضان بوده که به دلیل رفتار ثابت هزینه های تبدیل سرانه تبدیل از متوسط سال بالاتر بوده است و با برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت و برنامه جبرانی تولید توافق شده با مشتری جبران خواهد شد.

استفاده از ظرفیت های قانونی جهت تامین مالی ارزان قیمت نیز جزئ راه کارهای خروج از وضعیت زیان با جدیت دنبال شده و انتشار اوراق صکوک که در مجمع عمومی سالیانه مورخ 1395/04/27 این شرکت به هیات مدیره تنفیذ گردید در راستای همین امر بوده است.

3- اقلام تشکیل دهنده درآمد های متفرقه مربوط به سود سپرده های بانکی بوده که این سپرده ها عمدتا به صورت قهری به عنوان یکی از تضامین تسهیلات دریافتی نزد بانک نگهداری و علیرغم مسدود بودن مشمول سود می باشد. این مبلغ در سال گذشته غریب به 5 میلیارد ریال بوده و با توجه به بهبود شرایط نقدینگی و رسوب مقطعی نقدینگی، با رشد حدود 20 درصد در سقف 6 میلیارد پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر