بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
بورس اولین روز کاری هفته جاری خود را با روندی مثبت آغاز کرد و از ابتدای معاملات تاکنون در برخی نمادهای پر بیننده شاهد ارائه گزارش های شفاف سازی بودیم که از جمله انتشار این اطلاعات با اهمیت، می توان به شفاف سازی سایپا اشاره کرد.
کد خبر : ۱۶۶۵۲۰
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با رشد بیش از 400 واحدی همراه شده و انتظار می رود با توجه به روند اغلب گروه ها و سهام اثر گذار بر نماگر بازار سرمایه، تا پایان معاملات روند صعودی ادامه داشته باشد.

به گزارش بورس نیوز، بورس اولین روز کاری هفته جاری خود را با روندی مثبت آغاز کرد و از ابتدای معاملات تاکنون در برخی نمادهای پر بیننده شاهد ارائه گزارش های شفاف سازی بودیم که از جمله انتشار این اطلاعات با اهمیت، می توان به شفاف سازی سایپا اشاره کرد.

"خساپا" در خصوص آخرین وضعیت تفاهم نامه همکاری با سیتروئن از انعقاد قرارداد نهایی تا پایان تابستان سال جاری و واگذاری سهام شرکت سایپا از طریق شرکت نیوان ابتکار نیز خبر داد که در صورت نهایی شدن، آثار احتمالی آن را به اطلاع سهامداران خواهند رساند، پس از انتشار این گزارش انتظار می رود نماد معاملاتی "خساپا" نیز با رشد حدود 4 درصدی به تابلوی معاملات بازگشت اما پس از گذشت چند ثانیه با افت قیمت همراه شد.

بر اساس این گزارش، از جمله گزارش های مهم دیگری که امروز روی سامانه کدال انتشار یافت می توان به گزارش آمار تولید و فروش محصولات ایران خودرو از ابتدای سال تا 31 تیر ماه سال جاری اشاره کرد.انتشار این گزارش باعث ایجاد جوی مثبت در نماد معاملاتی "خودرو" شد و قیمت سهم را از محدوده منفی تابلوی معاملات حدود 3 درصد مثبت رساند.

در بین دیگر نمادهای این گروه خبر جدی شدن فروش سهام "خمحرکه" از پرتفوی "رنا" نیز مطرح شد که صف خرید شدن نماد معاملاتی شرکت نیرو محرکه را در پی داشت. آنطور که شنیده می شود، سرمایه گذاری رنا روز چهارشنبه هفته گذشته، مبلغ 19 میلیارد تومان چک در وجه شستا صادر و سهام وثیقه "خمحرکه" را آزاد کرده است، به این ترتیب به نظر می رسد روند واگذاری سهام "خمحرکه" کلید خورده و احتمالاً به زودی "رنا" آگهی فروش بلوک سهام نیرو محرکه را منتشر خواهد کرد.

این گزارش در پایان می افزاید، در گروه پالایشگاهی ها نیز شاهد ارائه گزارش شفاف سازی از شرکت پالایش نفت شیراز در خصوص عدم ارائه صورت مالی میان دوره سه ماهه این مجموعه بودیم، طبق روال گذشته این گروه، هنوز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نرخ های نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های پالایشگاه ها را برای سال 95 اعلام نکرده است. بنابراین شرکتهای حاضر در این گروه تاکنون موفق به تهیه صورت های مالی سه ماهه ابتدای سال جاری نشده اند. با این وجود اغلب نمادهای فعال در گروه در محدوده مثبت تابلوی معاملات مورد داد و ستد قرار گرفته اند، اما نماد معاملاتی "شاوان" که هفته گذشته با صف خرید و تقاضا همراه بود امروز به محدوده منفی تابلوی معاملات افت کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
سایپا هم جریانش مثل دولت تدبیر و امید هست
فقط خبر و آمار
کلا پنچر هست همین و بس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
ما که 200 خریدیم هنوز تو 20درصد ضرریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
عجب اطالاعات با اهمیتی همه اش سرکاری هیچ سودیث هم به این قرارداد با سیترویین اضافه نشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
سایپا افتضاح باز شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
باحرف های قشنگ قشنگ نمیتوان سهامداران راسرکار گذاشت تازمانیکه سود در مجمع تقسیم نشود همین اش است وهمین کاسه!!!!!!!!!
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
واقعیت اینه که خبر سیتروئن و از این قبیل خبرا اثرشو اواخر 94 گذاشت و عده ای را با 200-300درصد سود به نوایی رسوند.بقیه همه سرکارند.