بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر : ۱۶۶۵۹۲

در جریان معاملات امروز ضمن داد و ستد 372 میلیارد ریالی اسناد خزانه اسلامی، بیش از 354 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در یازدهمین روز مردادماه شاهد داد و ستد 354 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 533 میلیارد و 470 میلیون ریال بود.

آیفکس اما با افت حدود 2 واحدی نسبت به روز پیشین، نمایشگر عدد 799.71 بود. نماد پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر را در این کاهش داشتند.

در بازار اول 75 میلیون ورقه بهادار به ارزش 111 میلیارد ریال داد و ستد شد و در عین حال، 74 میلیون و 680 هزار ورقه بهادار به ارزش 225 میلیارد و 140 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز دوشنبه متعلق به صنایع کاغذ پارس با معامله 12 میلیون و 680 هزار سهم به ارزش 31 میلیارد و 710 میلیون ریال بود.

طبق این گزارش، سهام توکا رنگ فولاد سپاهان، بیمه کارآفرین و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن بیشترین افزایش قیمت و نیرو سرمایه، گروه کاغذ پارس و پگاه فارس بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" به ارزش 230 میلیارد و 780 میلیون ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 372 میلیارد ریال رسید.

همچنین بالاترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 780 هزار سهم اختصاص یافت.

گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین و بیمه نوین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور و همچنین نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم.

علاوه بر این، نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور در نماد معاملاتی ثغربح1 با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1395 و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام متوقف شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
اسناد خزانه یک سرمایه گذاری بدون ریسک