بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر : ۱۶۶۵۹۴

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی مصوبه هیات دولت مبنی بر تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی شرکت هایی که ازسال ۹۲ تا ۹۴ مازاد تجدید ارزیابی را درصورت های مالی لحاظ کرده اند که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده یک مقام مسئول در سازمان بورس به بورس پرس گفت: این موضوع یکی از برنامه هایی بود که سازمان بورس از ماه ها پیش پیگیری می کرد.

وی ادامه داد: بنابراین با مصوبه فوق یکی از خواسته های شرکت ها بود که خوشبختانه محقق شد تا شرکت های متقاضی ، فرصت استفاده از معافیت مالیاتی در افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی باشند.

وی در برابر این نکته که با این اوصاف شرکت های مانند پارس خودرو ، ذوب آهن، سایپا دیزل، آزمایش و... مانعی برای افزایش سرمایه از این محل نخواهند داشت ، توضیح داد: درباره هر کدام از این شرکت ها باید به طور مصداقی نگاه کرد اما طبیعتا" هر شرکتی که طی سال مالی 92 تا 94 اقدامی در راستای این تحقق کرده باشد، مشمول مصوبه اخیر دولت می شود. بنابراین این دسته شرکت ها می توانند مراحل قانونی را طی کنند.

نظر رئیس اداره نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس

غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس نیز در این باره به بورس پرس گفت: در این مصوبه نکته جدیدی اعلام نشده و عمدتا" شامل شرکت هایی است که سال گذشته اقداماتی برای استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی انجام داده بودند اما به نتیجه نرسیده اند.

وی ادامه داد: در این مصوبه به لزوم طی ترتیباتی اشاره شده که شامل تهیه گزارش توجیهی، نظر مثبت حسابرس و بازرس قانونی شرکت ، موافقت سازمان بورس، برگزاری مجمع فوق العاده و ثبت افزایش سرمایه است. بنابراین آن دسته از شرکت هایی که یک یا چند مرحله را طی نکرده اند ، می توانند در سال جاری اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این میان بعد از رعایت شرط اصلی که همان تایید گزارش حسابرس است، باید بررسی های سازمان بورس هم انجام شود.

ابوترابی افزود: با این اوصاف شرکت ها و فعالان بازار نباید انتظار داشته باشند که هر درخواستی برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها با موافقت سازمان بورس همراه می شود. چرا که طبق تجربه ممکن است برخی شرکت ها نتوانند شاهد تحقق تمام درصد افزایش سرمایه درخواستی باشند.

به گفته وی در این میان شرکت هایی که طی سال های 92 تا 94 اقدامی برای افزایش سرمایه نکرده باشند، به طور طبیعی مشمول مصوبه جدید هیات دولت نخواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
تبعیض نباشه ماشین آلات ذوب مشکلی نداره چون می تونه عین پلاسک و برخلاف شپلی از ماده 141 خارج بشه