بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
دلیل کاهش سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری شرکت پیش بینی توقف کوره واحد 2 شرکت می باشد که برآورد شده است از ابتدای اردیبهشت ماه سال 96 جهت تعمیر و تجهیز کوره، فعالیتش متوقف شود که این موضوع باعث کاهش میزان سودآوری شرکت به میزان اعلام شده خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۶۶۰۹
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت شیشه همدان برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 96 به ازای هر سهم مبلغ 1274 ریال سود برآورد کرده که این مبلغ نسبت به سال مالی گذشته با کاهش 19 درصدی همراه گشته است.

مدیر مالی شرکت شیشه همدان در خصوص علت این کاهش سودآوری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: دلیل کاهش سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری شرکت پیش بینی توقف کوره واحد 2 شرکت می باشد که برآورد شده است از ابتدای اردیبهشت ماه سال 96 جهت تعمیر و تجهیز کوره، فعالیتش متوقف شود که این موضوع باعث کاهش میزان سودآوری شرکت به میزان اعلام شده خواهد شد.

سعید صانعی در ادامه در خصوص برنامه های "کهمدا" گفت: طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید شرکت به میزان 93 هزار تن را در دستور کار قرار داده ایم که مراحل ساخت ساختمان آن انجام شده و فرآیند اداری اخذ تسهیلات جهت اجرای این طرح نیز در حال پیگیری می باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید شرکت به میزان 1.5 برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت که متناسب با این میزان می تواند بر سودآوری "کهمدا" اثر گذار باشد.

این مقام مسئول در رابطه با زمان بهره برداری از طرح توسعه مذکور گفت: پیش بینی شده این طرح در سال 96 به بهره برداری برسد اما ممکن است به بعد از پایان سال مالی جاری مجموعه موکول شود.

صانعی در خصوص نحوه تأمین مالی طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید "کهمدا" عنوان کرد: برنامه شرکت شیشه همدان برای تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح مذکور از دو محل منابع داخلی شرکت و تسهیلات بانکی می باشد. البته افزایش سرمایه نیز با اجرای این طرح ضرورت می یابد اما فعلاً تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وی در خاتمه افزود: با توجه به اینکه سال مالی شرکت در تاریخ 31 خرداد ماه به پایان رسیده امید دارم تا سود پیش بینی شده برای شرکت تحقق پیدا کند نسبت به سال مالی جاری نیز خوش بین تر از سال گذشته ام و انتظار بهبود شرایط برای شرکت در سال مالی جدید را دارم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر