بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
در بررسی درصد نوسانات مثبت و منفی سودآوری شرکت ها مشخص گردید

دارویی ها ممتاز و سیمانی ها مردود شدند

آمارهای موجود از سود محقق شده واقعی عملکردهای میان دوره ای شرکت ها نشان می دهد که برخی گروه ها با نوسانات بیشتری همراه شده اند و در میان آنها "ومعادن" با تبدیل یک ریال سود عملکرد سه ماهه سال قبل خود به 1618 ریال سود طی سه ماهه نخست امسال، بالاترین تغییر مثبت سود واقعی هر سهم را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۶۶۶۶۷
نویسنده :
کیوان فر

گزارش های عملکرد میان دوره ای این روزها در حالی میهمان سایت کدال است که طی آن برخی شرکت ها با تغییرات باور نکردنی و درصدهای نوسان قابل توجه مثبت و یا منفی سود سهام خود نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته همراه شده اند.

به گزارش بورس نیوز، آمارهای موجود از سود محقق شده واقعی عملکردهای میان دوره ای شرکت ها نشان می دهد که برخی گروه ها با نوسانات بیشتری همراه شده اند و در میان آنها "ومعادن" با تبدیل یک ریال سود عملکرد سه ماهه سال قبل خود به 1618 ریال سود طی سه ماهه نخست امسال، بالاترین تغییر مثبت سود واقعی هر سهم را به خود اختصاص داده است.

پس از آن نیز "آکنتور" با توجه به رشد سودآوری خود تا 6530 ریال طی عملکرد سه ماهه اول سال مالی 95 و در حالی که در دوره مشابه سال گذشته تنها 216 ریال سود محقق کرده بود، توانسته بیشترین تغییرات مثبت را پس از "ومعادن" در سود خود محقق سازد.

"حبندر" نیز از گروه حمل و نقل دریایی با 1400 درصد نوسان در این متغیر و کسب سود 30 ریالی به ازای هر سهم خود جایگاه سوم را در اختیار دارد.

نکته جالب توجه آنکه گروه دارویی از نظر تغییرات مثبت سودآوری بیشترین نماینده را در میان شرکت ها دارد و گروه های شیمیایی، غذایی، سرمایه گذاری، قطعه سازی و خودروسازی و ساختمانی نیز حضوری پر تعداد در میان این قبیل شرکت ها دارند.

این در حالی است که "خرینگ" با تبدیل یک ریال سود سال گذشته خود به 139 ریال زیان بیشترین نوسان منفی را طی دوره سه ماهه نخست امسال شاهد بوده است.

"هرمز" هم با تحقق زیان 68 ریالی طی این دوره با 2367 درصد نوسان منفی همراه شده، حال آنکه در سال گذشته این سهم توانسته بود 3 ریال سود بسازد.

"خکاشا" نیز 783 درصد نوسان منفی را طی عملکرد سه ماهه امسال خود نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرده تا جایگاه سوم بیشترین نوسان منفی سودآوری را به خود اختصاص دهد.

اما با بررسی نمادهایی که طی روزهای گذشته آمار عملکردی خود را منتشر کرده اند، حضور پر رنگ سیمانی ها را می توان در میان شرکت هایی مشاهده کرد که شاهد نوسان منفی سودآوری خود بوده اند و از سایر گروه ها همچون خودروسازان و قطعه سازان، معدنی و فلزی، غذایی، تجهیزاتی، ساختمانی و بیمه ای نیز نمایندگانی حضور دارند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر