بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
اگر چه نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته و انتظار می رود تا بخشی از نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه سوق یابد، اما شاهد آن هستیم که نقدینگی جذب ابزارهایی همچون اوراق بدهی، خزانه و مشارکت با نرخ سود بیش از 20 درصد می شود و سرمایه گذاران نسبت به خرید این نوع اوراق تمایل بیشتری دارند.
کد خبر : ۱۶۶۶۶۸
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در شرایطی از کمبود نقدینگی رنج می برد که سرمایه قابل توجهی در سطح جامعه وجود دارد و متأسفانه متناسب با آن سرمایه کافی وارد بازار سهام نمی شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگر چه نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته و انتظار می رود تا بخشی از نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه سوق یابد، اما شاهد آن هستیم که نقدینگی جذب ابزارهایی همچون اوراق بدهی، خزانه و مشارکت با نرخ سود بیش از 20 درصد می شود و سرمایه گذاران نسبت به خرید این نوع اوراق تمایل بیشتری دارند.

حمید رضا مهرآور افزود: از یک سو تأمین مالی شرکت ها از طریق انتشار انواع اوراق به تسهیل فرآیند بازپرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و افزایش گردش نقدینگی و اجرای طرح های توسعه ای شرکت ها کمک می کند و از سوی دیگر اجرای طرح های توسعه ای و کسب بازدهی مثبت از سرمایه گذاری در شرکت ها نیازمند گذر زمان و دیدگاه سرمایه گذاری بلند مدت است. حال آنکه در شرایط فعلی سهامداران با نگرش کوتاه مدت اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

وی به طولانی شدن زمان اجرای طرح برجام اشاره کرد و ابراز داشت: اغلب فعالان بازار سرمایه بر این امر آگاهند که اثرات مثبت ناشی از اجرای طرح برجام بر وضعیت شرکت ها در بلند مدت اعمال می شود اما با این حال در پی کسب بیشترین سود در کمترین زمان هستند. بر این اساس به نظر می رسد می بایست نگرش سرمایه گذاری در میان سهامداران تغییر کند. به عبارت بهتر اهالی بازار سرمایه بدانند که دید کوتاه مدتی که طی سه ماهه پایانی سال گذشته وجود داشته، در شرایط فعلی پاسخگو نیست و می بایست روند سرمایه گذاری بلند مدت را بررسی کنند. آنچنان که اغلب سرمایه گذاران موفق با نگرش بلند مدت سرمایه گذاری کرده اند و نسبت به نوسانات روزانه بی توجه بودند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد دولتمردان و متولیان بازار سرمایه می بایست قسمتی از نقدینگی موجود در سطح جامعه یا در بازار پول را به سمت منابع در سهام شرکت ها هدایت کنند تا با افزایش حجم نقدینگی وضعیت بازار سرمایه رو به بهبودی پیش برود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان به صنایع پر پتانسیل بورسی اشاره کرد و اظهار داشت: رییس کل بانک مرکزی چندی پیش اظهاراتی مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز داشته اند که به نظر می رسد اجرایی شدن این امر تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری و عملیاتی شرکت های پالایشی در پی داشته باشد و در مقابل برای برخی از صنایع چندان مفید نخواهد بود. بر این اساس در شرایط فعلی سهامداران می بایست به بررسی و تحلیل اثرات اجرای تک نرخی شدن ارز بر صنایع مختلف بپردازند و با توجه به آن صنایع پر پتانسیل را انتخاب کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
فعلا که بورس هنگ کرده. از ساعت 9.28 همه بورس در کما بسر میبره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
سرمایه گزار حق دارد چون در سازمان بورس قیمت ها ببهانه حباب دستکاری میشوند 2ماقبل تاریخ که شرکتها سرمایه اندک داشتند سازمان طرحی داد که 10در صد از سود پرداخت کردد 3 بعضی از شرکتها ببهانه افزایش سرماید سود را در شرکت بلوکه می کنند 4 همه سرمایه گزاران بلند مدتی نیستند می خواهد از سرمایه اندک خود امرار معاش کنند 5 سهام داران عمده هم بهر حال در یافتی وپاداش خود را در هر صورت در یافت می کنند سرمایه هم باز مال سهامدار خرد می باشد به این دلیل هیچ فرقی از نظر انه نمی کند که چطور سود تقسیم می شود در مجمع هم خیلی محترمانه به سهام دار خرد می فرمایند اکثریت با ماست(خفه شو)
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
((اهالی بازار سرمایه بدانند که دید کوتاه مدتی که طی سه ماهه پایانی سال گذشته وجود داشته، در شرایط فعلی پاسخگو نیست))

جناب مدیر عامل!
بازار 2 سال منفی خورد و مردم نابود شدن ، صداتون در نیومد ، برای 25 درصد رشد زمستان پارسال که تازه اکثرش هم امسال برگشت و منفی شد نگرانید ؟

دیدگاه بلند مدت ؟
سهامدار بدبخت کلی منتظر بمونه ، اونوقت 1 روز به مجمع مانده، آقایون یادشون بیوفته که 34 درصد تعدیل منفی داشتن ؟
بعد من سهامدار خرد بفهمم که بعضی از اعضای هیئت مدیره برای حضور در جلسات ظرف چند ماه 2 میلیارد پول گرفتن ؟
مدیرشون رفته اروپا ، 100 میلیون صورتحساب پول هتل در صورتهای مخارج شرکت بزنن؟

ببرن و بدزدن و ما بیچاره ها تاوانش رو بدیم؟

بجای این قصه ها ، از مردم عذرخواهی کنید
آستیا
-
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
تو ایران اقتصاد گرفتار تصمیم و خواست خلق الساعه هزار حزب و نهاد و ارگان سیاسی است که فقط به فکر منافع اقتصادی خودشان هستند و پشیزی برای سود یا زیان سهامداران خرد بورس قائل نیستند و در ضمن هر دولتی که میآید و میرود کل سیاستها و مدیریتهای جهت دهنده به اقتصاد تغییر میکنند و مشخص میشود پولهایی که میبایست صرف توسعه اقتصادی و بخش تولید میشد به طرز شگفت آور و معجزه آسایی غیب شده و هیچکس هم جوابگو نیست و هیچ پیگرد قانونی هم در مورد بازگرداندنش انجام نمیگیرد و یکباره کل وضعیت اقتصادی و بورس زیر و رو میشود و فقط این سهامداران با دید بلند مدت هستند که یک کلاه گشاد سرشان میرود و سرمایه زندگیشان به یغما میرود تا جبران قسمتی از پولهای گمشده در دولت قبل را برای دولت جدید بنماید. خود حقوقیها هم دیگر به دید بلند مدت اعتقادی ندارند، چه برسد به حقیقیها!
سهامدار
ICELAND
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
سلام
بورس انوال گروهی خاص است نه همه سرمایه گذاران هر کس که گول خورده و رفته با سختی با زیان خارج شده .... هر زمان بورس شکل بورسهای خارج را داشت وقت رفتن است نه فعلا که فاصدترین نظام اقتصادی کشور است هر روز شاخص را بالا میبرند ولی سبد سهام مال باختگان در زیان ....