بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
در پی انتشار بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی:

فرمان برگشت خودرویی ها صادر شد

طی معاملات روز جاری شاهد تشکیل صف خرید15 میلیونی در نماد معاملاتی ایران خودرو و رشد قیمت حدود 2 درصدی در نماد معاملاتی سایپا هستیم این جو مثبت حاکم بر این گروه پیرو انتشار بخشنامه بانک مرکزی در خصوص واگذاری دارایی های مازاد این دو مجموعه می باشد.
کد خبر : ۱۶۶۶۷۸
نویسنده :
یارمحمدی

شب گذشته بخشنامه ای در خصوص واگذاری سهام و اصلاح ساختار مالی دو شرکت ایران خودرو و سایپا در فضای مجازی انتشار یافت که این امر طی روز جاری باعث ایجاد جوی مثبت در گروه خودرو و ساخت قطعات شد.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری شاهد تشکیل صف خرید15 میلیونی در نماد معاملاتی ایران خودرو و رشد قیمت حدود 2 درصدی در نماد معاملاتی سایپا هستیم این جو مثبت حاکم بر این گروه پیرو انتشار بخشنامه بانک مرکزی در خصوص واگذاری دارایی های مازاد این دو مجموعه می باشد.

بر اساس این گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تمدید مستثنی شدن دو شرکت ایران خودرو و سایپا از محدودیت های ذی نفع واحد، در خواستی ارائه کرده است که شورای پول و اعتبار با حفظ سقف تسهیلات استفاده شده و تعهدات فعلی این دو مجموعه نزد بانک ها موافقت کرده و مقرر نمود که ظرف مدت یک ماه نسبت به ارائه برنامه زمانبندی اصلاح ساختار مالی خود به بانک مرکزی اقدام نمایند و علاوه بر این شرکت های مذکور ظرف مدت 6 ماه نسبت به فروش بخشی از دارایی های خود اقدام و گزارش آن را به بانک مرکزی ارائه نمایند.

به این ترتیب ایران خودرو باید مشخصاً سهام بانک پارسیان موجود در پرتفوی خود را واگذار کند البته لازم به ذکر است که ایران خودرو چند سالی است که برنامه فروش سهام "وپارس" موجود در پرتفوی خود را در دستور کار قرار داده، اما تاکنون این برنامه اجرایی نشده است و همچنین طبق آخرین اظهارات مسئولین و مدیران شرکت در خصوص این بخشنامه هنوز نسبت به وجود چنین نامه ای بی اطلاع هستند و برنامه خود را در این خصوص ارائه نکرده اند، علاوه بر این جو مثبت و هیجان خریدی که در پی انتشار این خبر در بازار ایجاد و باعث مختل شدن سامانه معاملات بورس شده است. حال باید دید این بار بحث واگذاری دارایی های مازاد ایران خودرو به ثمر می نشیند یا خیر؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
ونیکی با ناو بیش از2800 بسیارارزنده تر ازخودروایها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
وای به حال شما بااین خبررسانی
شما بجای اینکه درمورداشکالات ساختاری بورس وهک سایتهای اطلاع رسانی که معاملات را از9.5صبح مختل کرده اطلاع رسانی کنید دارید خبرتالاررامیدهید!!!!!! چراسیستم بورس قطع ودهها هزارنفر درتشویش وبی خبری هستند برای هیچ سایت خبری بورس اهمیت ندارد؟من تشکرمیکنم ازین پوشش بی نظیر خبرنگاران حوزه اقتصاد وبورس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
نمیدونم چرا هر وقت که تقاضای خرید زیاد میشه هسته معاملات هنگ میکنه .
مثل زمستان قبل که نمیدونستیم سهام ها رو داریم با چه قیمتی خرید و فروش میکنیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
چرا چرا چرا و صد چرای دیگر؟؟؟؟ چرا در سه سال بازار منفی هسته معاملات ایراد پیدا نکرده است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! آیا نباید زیان سهامداران حقیقی برطرف شود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
ما که سهام خودرو نداریم به سهم های دیگر هم نظری بیندازید پولی که بابت کم یا زیاد کردن قیمت سهم می پردازند بما هم اطلاع رسانی کنید که بکجا مراجعه کنیم هم یک مقدار پول یامفت گیرمان امده باشد هم قیمت سهم خودمان را هم اگر زیر قمت 100 تومان هم بفرمایند سمعا وطاعتا با این کار را ما هم می توانیم به خوبی انجام داده وسهام داران را هراسان کنیم از بورس با زیان نه تنها سه سال پیش تا کنون بلکه تا سالین اینده
علی
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
حتما خودرویی بخر که رستگار شوی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
ایران خودرو و سایپا نه تنها صنعت خودرو کشور رو ویران کردن بلکه بورس رو هم دارن ویران می کنند .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
هروقت هسته معاملات هنگ میکنه پشت بندش بازار اگه صعودیه متعادل و اگه متعادله صف فروش میشه.وقتی هم نزولیه که اصلا سامانه هنگ نمیکنه.
علی
TURKEY
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
از شنبه صف فروش درست می کنند و هرمقدار که بخواهند میخرند.
این گرگ سالهاست که با گله آشناست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
پر واضخ ه که اکثر کسایی که تو این سایت مطلب می نویسند سهامدارند و دانش اقتصادی شون در حد صفر مطرح ه . منظورم کامنت ها نیست ! بجای اینکه این سایت بعنوان یک رسانه سعی کنه جهت درست فکری رو به بازار انتقال بده فقط به حاشیه و مسایل بی اهمیت می پردازه . ای کاش چهار تا ادم درست حسابی مطلب می نوشتن .
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
دولت فعلی اعتقادی به بازار سرمایه ندارد نشان به آن نشان که بعضی سهمها به دهم رسیده یعنی نابودی سهامدار سه سالی است که دولت فکری به حال سهامداران خرد نکرده حالا آقایان انتظار دارند مردم در انتخابات بعدی چجوری از خجالت این آقایان در بیان