بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
همراه با بروز اختلال در سامانه معاملات روز جاری پیگیری هایی توسط خبرنگار ما از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران انجام شد تا دلایل رخداد این اتفاق و زمان رفع آن را از مرتضی آنالویی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران جویا شویم.
کد خبر : ۱۶۶۶۸۱
نویسنده :
جمشیدی

معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی با روند صعودی قیمت سهام اغلب شرکت ها آغاز شد که هسته معاملات در دقایق ابتدایی قطع گردید و در پی آن امكان سفارش گيري در سامانه معاملات از دسترس معامله گران خارج گرديد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، همراه با بروز اختلال در سامانه معاملات روز جاری پیگیری هایی توسط خبرنگار ما از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران انجام شد تا دلایل رخداد این اتفاق و زمان رفع آن را از مرتضی آنالویی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران جویا شویم.

اما در پی تماس ما با دفتر این مقام مسئول اين پاسخ دريافت شد که پس از کناره گیری عباس احمدی از کرسی مدیر عاملی این مجموعه و انتصاب مرتضی آنالویی در این جایگاه، شرکت مدیریت فناوری اطلاعات بورس پاسخگوی دلایل قطعی معاملات به دلیل بروز اختلال نیست و پاسخگویی پیرامون این امر به شرکت اطلاع رسانی بورس ارجاع داده شده است.

در ادامه پیگیری های خبرنگار ما و پس از تماس با شركت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز این نتیجه منجر شد تاکنون در حالي چندین بار سهامداران و خبرنگاران جهت دریافت پاسخ سوالات خود در این خصوص از سوی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به شرکت اطلاع رسانی بورس ارجاع داده شده است كه اين موضوع هيچ ارتباطي به اين مجموعه ندارد.

بر این اساس سوالی که مطرح می شود این است که چرا در شرایطی که مدیریت سامانه معاملات بورس به عهده شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است، مقامات مسئول در این مجموعه پاسخگوی علت بروز اختلال و مشکلات رخ داده در این سامانه نیستند و با بی توجهی و عدم پاسخگويي اهالی بازار و سرمایه سهامداران را به سخره گرفته اند؟

آن هم در شرایطی که معاملات روز جاری برخلاف روزهای گذشته با روند صعودی قیمت سهام شرکت ها و افزایش تقاضا برای خرید سهام در اکثر صنایع همراه بوده است. حال آنكه اگر مشكل در حجم بالاي صدور سفارش ها است، پس چرا در زمان بروز روندهاي منفي و بالا بودن فشار عرضه ها چنين اختلالاتي كمتر مشاهده مي شود و بيشتر در روندهاي مثبت بايستي شاهد بروز آن باشيم؟

بر اساس این گزارش، اين عدم پاسخگويي مديران فناوري بورس تهران را در حالي همزمان با بروز اين اختلال شاهد هستيم كه انتظار می رود تا در مواقع بروز اختلالات این چنینی، مقامات مسئول در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم جهت رفع مشکل پیش آمده را انجام دهند و در خصوص دلایل بروز مشکل­ و زمان رفع آن اطلاع رسانی کنند.

مضاف بر اينكه، در زمان بروز اين قبيل مشكلات شاهد اظهار نظرهای متفاوتی از سوی گروه هاي مختلف به ويژه معامله گران و سهامداران در خصوص دلایل احتمالی بروز اختلال در هسته معاملات هستیم؛ اما در مقابل مديران و مقامات مسئول كه بايد پاسخگوي اصلي اين مشكلات باشند، زبان به کام گرفته اند و هیچ اظهار نظری نمی کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
حتی دریغ از یه عذر خواهی ساده!!!
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
در کشور ما عذرخواهی معنی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به خبر نگارتان بفر مایید سازمان بورس فکر نکند مردم علف خورده اند خرید های بالا را کنسل کردند از حجم جدید قبل وبعد اشکال هسته می شود متوجه شد به شاهپور گفتند اب را گل الود کن مثل دولت ومجلس بعد ماهی بگیر
MOHS3N
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
تنها هدفی که دولت نشون داده برای انجام اون عزم جدی داره مهار تورمه ، و ساده ترین ابزاری که برای اینکار در دست داره بازار بورسه ، بنابر این هنگام نزول قیمتها نه تنها اختلالی در بازار پیش نمیاد بلکه با شاخص سازی تظاهر به عادی بودن شرایط میکنه در حالیکه از جیب ما و شما داره به کاهش تورم کمک میشه ولی هنگام رشد قیمتها با ترفندهای مختلف از جمله ترور هسته معاملات و عملیات انتحاری حقوقی ها در مکانهای پر جمعیت (صفهای خرید) به سرعت جلوی رشد قیمتها و بالا رفتن نقدینگی اهلی بازار سرمایه میشه ! اینکه تصور کنیم اختلالات ایجاد شده بر اثر نواقص فنی بوده و از کنترل خارجه کمی ساده انگارانه هست
سهیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
احمدی نژادها سیستمو ترکوندند حالا من گفتم بعدا می رسید به حرفم/
علی
-
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
آخر ایشان متخصص برق و الکترونیک است و چیزی از نرم افزار نمی داند که پاسخگو باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سو مدیریت و بی مسیولیتی مختص مملکت ما شده ولی باز هم میگویم از ماست که برماست
محمدرضا
ROMANIA
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
اتفاقا مدیر قبلی چون از این کارا بلد نبود برکنار شد. وبجای ایشان مدیری آمد که هر چه بگذرد شیرین کاریهای بیشتری از ایشان شاهد خواهیم بود . وآنقدر سیستم معاملات را بهم میریزد تا آنچه خواست آقایان است آنجام شده وقتی سهامداران عصبانی اقدام بفروش سهام با ضرر میکنند همه چیز به یکباره گل بلبل شده وشاخص را در جایی که تصور نمیکنید مشاهده خواهید نمود 100000 آنگاه تقصیرها بگردن هر کی تو دسترس نیست انداخته شده و ایشان هم به خاطر خدمات شایان نشان درجه یک لیاقت گرفته در مقامی که بخواهند منصوب میشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
سیستمهای بروز نشده در اغلب ادارات کشور بیداد می کند.در بازار بورس که فبها(خصوصا"برای معامله گران بر خط که هنگام عرضه اولی ها کلا"سیستم هنگ کرده خرید به کام (سفارش شده های) کارگزاریها بعضا"بی وجدان تمام می شود
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
چطور ممکن است شاخص بازار سرمایه دستکاری شود . چطور ممکن است بازار دست کسانی باشد که با پول های کثیف رو پا هستند . فکر میکنید با این همه دزدز که اشکارا صورت میگیرد .کشورهای دیگر در ایران سرمایه گذاری میکنند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
چرا چرا چرا و صد چرای دیگر؟؟؟؟ چرا در سه سال بازار منفی هسته معاملات ایراد پیدا نکرده است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! آیا نباید زیان سهامداران حقیقی برطرف شود؟؟؟؟؟؟
بانوی ایرانی
MOLDOVA, REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
اگر مشکل اختلال فنی بود چرا زمان تلف شده را به زمان قانونی اضافه نکردند ؟ موقع مثبت شدن بازار اختلال پیش می اید ,حباب می شود یک سال و اندی است همه منفی بود هیچ اتفاق خاصی هم نبود تا بازار دو روز می خواهد نفس بکشد چشم تنگها همه جا را بهم می ریزند در حالیکه یک نگاهی به صورت دارایی بیندازید هنوز همه قرمز است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
مدیرعامل فناوری بورس بزودی برکنار خواهد شد
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
اخلال درسیستم معاملات امری عمدی ومغرضانه است.بورس حیات خلوت دولت ونوچه هایش شده تاکسریهای خودراازجیب ملت وپول شرکتهای نیمه جان جبران کنندوهیچ نهادوارگانی نمیتواندازآن گویاتحقیق وتفحص کندچون دست همه دریک کاسه است.
علی
-
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
آخر ایشان متخصص برق و الکترونیک است و چیزی از نرم افزار نمی داند که پاسخگو باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
واقعا خجالت آوره مرخصی گرفتم 2 ساعت تو کافی نت بودم تا یکی از سهم هام رو بفروشم وسهمی دیگه رو خرید کنم آخرش هم نتونستم سهم خودم منفی شده بود سهمی که میخاستم بخرم صف خرید شد الکی پول اینترنت دادم و مرخصی گرفتم
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
ای شیطون غلط نکنم از بچه های سازمانی که تو خود سازمان نمی تونی خرید کنی یا یا یا یا!!!!
ناشناس
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱
دوای مشکل شما یه گوشی هوشمند و نصب نرم افزار رایان همراه رو اونه. دوره کافی نت دیگه گذشته.
علی
GERMANY
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
((اما در مقابل مديران و مقامات مسئول كه بايد پاسخگوي اصلي اين مشكلات باشند، زبان به کام گرفته اند و هیچ اظهار نظری نمی کنند.))

آقا شما هم چه توقعاتی داری ؟
پاسخگویی ؟؟
سابقه هم داشته مسئولیت اشتباهی رو بپذیرند ؟
الان سرگرم معارفه هستند
اجازه بدین کامشون تلخ نشه
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
حداقل کاری که باید میکردند این بود که وقت تلف شده را به پایان بازار اضافه میکردند قبلا هم از این نوع اتفاقات افتاده بود و در پایان معاملات اطلاعیه ای منتشر میشد مبنی بر اینکه معاملات تا فلان ساعت ادامه دارد ولی امروز اینطور نشد!!!
امير
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
ظاهرا اطلاعيه دادمند كه بازار تا ساعت 13/15 دقيقه ادامه خواهد داشت ولي به گفته خود عمل نكردند
آستیا
-
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
وقتی شما از مدیر یک قسمت سوالی میپرسید که مربوط به حوزه تحت مدیریت اوست در واقع شما از وی بعنوان یک شخصیت حقوقی و مسئول سوال میکنید، این جواب که اصغر رفت و اکبر جای او نشست و بنابر این سوال شما مربوط به اصغر بود و مربوط به اکبر نیست در واقع مضحکترین و بی منطقترین جوابی است که میتوان از مسئولان انتظار شنیدنش را داشت، و متاسفانه در سیستم دولتی و اداری ما مدتهاست در قبال مراجعین و منتقدین و پرسشگران اینگونه جوابها و بهانه های مضحک و غیر منطقی و مردود از منظر حقوقی باب و رایج شده است.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
امروز در نماد فولاد مباركه ١٠٠٠٠ سهم در ١٣٣٩ ريال خريدم ، اما بعد از رفع نقص سيستم معاملات اين تعداد در سيستم آنلاين براى من ثبت شده كه در نماد فوق ١٣٣٨ ريال بالاترين قيمت معامله شده بود و جالبتر اينكه و قتى خواستم در قيمت حداكثري بگذارم براى فروش سيستم مينوشت : شما اين اعتبار در تعداد سهم رو ندارييد!!! پول از حساب كم شده به دارايي سهم اضافه شده اما براى ورود دستور فروش ميكه سهمى ندارييد، حالا بالاتر از قيمت امروز هم ثبت شده كه وايلا از اين سيستم هسته!!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
از خجالت جوابگو یستند !!
وقتی آدم ..... سر پست مدیریتی بزاری همین میشه
آرش
NETHERLANDS
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
با این خراب کاری ها و آبرو ریزی ها انتظار دارند سرمایه گذار خارجی اعتماد کند و در بازار سرمایه ایران حضور فعال داشته باشد؟
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
13فقره غیرقابل انتشاره یعنی فحش بوده آیا؟چون بازاربعد از3سال مثبت شده دست بکار شدن ومنفیش کردن تا روحانی باشه همینه
علی
TURKEY
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
بورس نیوز عاجزانه تقاضا دارم صدای سهامداران مظلوم حقیقی باشید که صدایشان به هیچ کجا نمی رسد. بعد از مدت ها افت قیمت سهام امروز داشت شرایط بهتر میشد که حقوقی ها از یک طرف و از کار انداختن سیستم معاملاتی که 100 درصد تعمدی بوده از طرف دیگر جلوی رشد سهام را گرفت . چرا کسی پاسخگوی ما نیست؟
چرا وقتی که بورس 50 درصد منفی میخورد و آقایان مطلع از این افت که قبل از افت خروج کرده اند میگویند نوسان جزو بازار است ولی هنگام رشد بازار چون آقایان وارد نشده اند با عرضه های سنگین و دستکاری معاملات مانع می شوند!

صدای ما را به روحانی برسانید.
علی
TURKEY
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
از شنبه صف فروش درست می کنند و هرمقدار که بخواهند میخرند.
این گرگ سالهاست که با گله آشناست...
رضا
ICELAND
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
سلام
دولت اگر توان اصلاح قانون سازمان بورس را داشت میشود گفت اقتصاد کشور کلی راه اصلاح را رفته ولی دریغ از این توان که ندارد ...
خليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
اين شاپور هم هنوز امضاي انتصابش خشك نشده شروع كرد به كلاهبرداري اين آدم اگر در اين پست بماند همه سهامداران خرد بدبخت خواهند شد