بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
یکی از مهمترین اشکالات روزهای مثبت بازار سرمایه خصوصاً بعد از یک دوره روند نزولی هسته سامانه معاملاتی است، متأسفانه آنجایی قفل می کند که نباید بکند خدا را شکر هر جا که به این سامانه نیاز هست و کارگزاران و اهالی بازار سرمایه باهاش کار دارن یک تابلوی ورود ممنوع بزرگ سر درش نصب می شود.
کد خبر : ۱۶۶۷۰۴
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.05.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 794 واحد افزایش به رقم 55266 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 333 واحد افزایش عدد 165820 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 282 واحد افزایش به رقم 27746 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 87 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پترول" با 10 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 813 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2196 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 744 میلیارد ریال رسید.

یکی از داغ ترین روزهای بازار سرمایه امروز رقم خورد روزی که آنقدر تب معاملات داغ بود که هسته معاملات تاب نیاورد و از کار افتاد البته هسته سامانه معاملاتی که چه عرضه کنیم باید بگویم دانه سیستم معاملاتی.

بر اساس گزارش بورس نیوز، یکی از مهمترین اشکالات روزهای مثبت بازار سرمایه خصوصاً بعد از یک دوره روند نزولی هسته سامانه معاملاتی است، متأسفانه آنجایی قفل می کند که نباید بکند خدا را شکر هر جا که به این سامانه نیاز هست و کارگزاران و اهالی بازار سرمایه باهاش کار دارن یک تابلوی ورود ممنوع بزرگ سر درش نصب می شود.

اجازه بدید یکم بیشتر از سامانه صحبت کنیم و بعد برویم سراغ کلیت و اتفاقات امروز بورس داشتم عرضه می کردم، این هسته سامانه معاملاتی که ظاهراً از هسته آلبالو هم کوچکتر است مرحون لطف و اقدامات فردی است که تحریم ها را کاغذ پاره می خواند، باور کنید مسئولین سازمان بورس در آن زمان مجبور بودند به خاطر عدم خدمات رسانی شرکت های خارجی پشتیبان سامانه معاملاتی «پم» این نرم افزار با این هسته را جایگزین آن کنند و شاید در شرایط فعلی پسا برجام بهترین راه حل این مشکل خرید یک نرم افزار معاملاتی در حد بازار سرمایه ایران باشد، برای این نرم افزار فعلی و بومی خومان هم بهترین راه صادر کردن دانش و تکنولوژی آن به کشورهای جیبوتی و زیماوه و یا بورکینافاسو هست، اصلاً هم نگران فروشش نباشید بسپارید دست باعث و بانیش خودش می دونه چطوری غالبش کنه.

اما یک راه دیگری هم هست، آنگونه که ما پیگیری کردیم دست هایی است که ظاهراً این دستا می تواند همچنین گره ای را باز کند.

ظاهراً یک بنده خدای 24 ساله ای هست که این روزها با توجه به حقوق ماهی 9 میلیون تومانی خیلی در بورس سر و صدا به پا کرده، البته خدا خیر بده به هر چی انسان خیر خواه هست مثل اینکه ایشون شماره هم داده که کسی سوال واجب داشت باهاشون تماس بگیره حالا نمی دانیم سوال هسته اینقدر مهم هست که مزاحم اوقات شریف ایشان بشویم یا نه؟ اما به هر حال می تواند یک گزینه پیشنهادی باشد برای کسانی که امروز نگران کم کاری هسته معاملاتی شدند. بابا یه تماسه دیگه اگر ایشان دید واجب نیست خودش قطع می کند. تازه اگر هم در موضوع هسته مذکور سر رشته نداشته باشد حداقل می تواند بگوید که چیکار کنیم که پول یک خارجیش را در بیاوریم اگر هم کار پیشنهادی ایشان خیلی سنگین بود و از عهده ما خارج بود لااقل پول که می توانیم ازش قرض کنیم. به هر حال این فرصت استثنایی را از دست ندهید فقط خواهشاً به جهت کارهای واجب و البته بورسی تماس بگیرید.

از شوخی گذشته واقعاً موضوع سامانه معاملاتی را باید امروز در لیست ریسک های بزرگ بازار سرمایه قرار داد که به تنهایی قادر است یک تنه بورس را زیر و رو کند.

اما در خصوص بازار امروز حرف بسیار زیاد است که در خبری جداگانه همین امروز به آن پرداختيم؛ فقط همین را بدانید کسی که یک تنه زیر آبشار عرضه های حقوقی ایستاده هم آشناست و هم ...؛ بگذریم، مواظب باشید روزی در صف سهام موجود در پرتفوی امروز خود با رقمی بالاتر از نرخ های امروز نمانيد.

آنگونه که مشخص است پول هوشمند در راه بورس است پولی که برای آمدن به بورس به دنبال سهامی در حد و اندازه خودش است. نقدینگی که نوک پیکان آن به سمت بزرگان است. اتفاق امروز بورس و رشد قیمت سهام شرکت به همراه افزایش شاخص کل کار بلوک نبود شاید بتوان گفت که بعد از مدت ها تقاضای واقعی بورس را سبز پوش کرد.

در خصوص حقوقی های فرصت طلب و سوء استفاده گر حرف زیاد است که به وقت آن خواهیم گفت. ولی در شرایط فعلی شاید بهتر باشد از فرصت پیش آمده در بازار سرمایه استفاده کرد چرا که ممکن است فروشنده های حقوقی امروز در آینده ای بسیار نزدیک خود در صف خریداران باشند البته اگر تا آن زمان بر مسند قدرت خود باقی باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
خیلی شبیه دلقک ها شدید.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
دوزدی در روز روشن؟؟!!
یه عده حقیقی و حقوقی دسته یکی کردن هر کاری دوست دارن سر سایپا میارن.
ناظر هم که ماشالله همیشه خوابه؟؟!!
این عده چند روزی میشه که چنان سهم میفروشن انگار جنگ شده؟؟!!
جالب اینجاست که فقط دوست دارن تو منفی عرضه کنن .اونم عرضه ابشاری
فکر کنم مفت به دستشون افتاده که اینجور اتیش میززنن به سهامشون؟؟!!
بورس نیوز این خاینین را رسواشون که باعث ضرر بیشتر سهامداران خرد نشن.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
یه سوال همیشه برام بی جواب مونده
بورس نیوز مشه بفرماین چرا همیشه وقتی بازار میخواد کمی مثبتر بشه هسته هنگ میکنه ولی تو اون روز که بازار 2000واحد افت داره و تمام سهام تو صف فروش هستن خبری از خرابی هسته نیست؟؟؟!!
هرکی علتشو میدونه بگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
بیخودی تقصیررا گردن یک نفوذی نیندازید خود ناظر یا باقصد شوم خود ویا بدستور ولی نعمت خود هسته را متوقف کرد معاملات در حد صف شدن را از دایره خارج کرد واز قیمت پایین شروع کرد به چیدن قیمت ها قبل از هنگ کردن تعداد معاملات روی قیمتی که خورده بود موقع برگشت تعداد معاملات نصف هم کمتر شد در کشور های یهودی هم کسی وارد حریم خصوصی اشخاص ودر نتیجه معاملات ان ها ودستکاری قیمت کار بر نمی شوند شاید فکر می کنند افراد مسول نقصی دارند که نمی توانند کاری بکنند جرات پیدا کرده ودست به این کار ها میزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
البته هستند حقوقی هایی که به موقع وارد گود شده و در صف خرید می ایستند و از سهام شرکت حمایت می کنند.
علیرضا مالکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
میشه اینقدر با رمز و راز صحبت نکنید ما هم حق داریم بدونیم چی میگین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
بورس ايران كازينوست....بااين كار و هسته به همه ضرر زدن...خدا نگذره ازشون
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
نتیجه دستکاری وشاخص سازی پی درپی سیستم معاملاتی با سوخت چوب نجاری
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
قفل کردن وخرابی هسته معاملات همه فیلم هندی وجدید سردمداران بورس دفعه اولی نیست که این اتفاق افتاده وآخرین بارهم نخواهدبودنمیدونم چرابقول فردوسی پور عزیز همینطوری خودجوش وقتی این هسته قفل میکنه که سهم ها همه مثبت به ملت وسهامدارای نگون بخت انداخته شده ووقتی هم خودجوش بازمیکنه بازنمیدونم چراتومنفی همه سهم ها بازمیشن یکی بیاداین مسئله روحل کنه شایداونوقت مشکلات کشورمونم حل بشه باورکنیداین رسم جوانمردی ورسم سهامداری ورسم سودکردن نیست این نامردی کامل ومحص
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
شما که آمریکا را کدخدا خواندید چه کار کردید که هنوز دست از سر آن مرد بزرگوار بر نمیدارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
مملکت سراسر شوخی اه اه اه به جای کار و تلاش جدی
سينا رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
وقتي مي گويند بورس قماربازخانه است عده اي ناراحت مي شوند ديروز از اول وقت سفارش خريد از طريق آنلاين مي گذاشتم وجواب مياد كه به دليل اختلال در سيستيم امكانش نيست ولي شاخص در ساعت 10/45 دقيقه معادل 622 واحد مثبت بوداگر امكان معامله نيست پس شاخص چطور مثبت بود؟ اگر اينكار دزدي وقمارنيست پس چيست؟
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
قطعي سامانه عمدي بود تا سهام خودرا جا به جا كنند
رحيقي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
آقاي عزيز حقوقي حتما يك چيزي ميداند كه مي فروشد وگرنه ديوانه نيست كه
Hamid
ESTONIA
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
بورس نیوز خواهش می کنم یک مقدار هم بفکر سرمایه گذاران کوچک هم باش. اوراق مشارکت نارنجستان (نارنج 1) 2 هفته است که تمام شده است ولی ضامن آن بانک گردشگری پول مردم را پس نمی دهد. سعی کن در اینمورد تحقیق کنی و به ما کمک کنی.
علی
GERMANY
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹
البته این خرابکاری و عمدی است!‌ درست مانند برخی کارگزاریها که در روز عرضه اولیه درست در همان ثانیه که دستور خرید را فرستادی، پیام میدهد «شما باید ازسیستم خارج شده و دوباره وارد شوید»!!! این شاهکار کارگزاری مفید میباشد