بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر : ۱۶۶۷۱۹

جزئیات خبر

صفحه اصلی > اقتصادی
زمان مخابره :  ۱۳۹۵/۵/۱۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر : ۴۰۸۷۱۴


۶۰ درصد ترانزیت کالای کشور در دست خراسان رضوی


ائب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ۶۰ درصد از ترانزیت کالای کشور در اختیار شرکت های حمل و نقل خراسان رضوی است.

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، مجتبی بهاروند روز پنجشنبه در نشست اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: 200 شرکت حمل و نقل در این استان مشغول فعالیت هستند و از این حیث خراسان رضوی رتبه دوم را در بین استان های کشور دارد.
وی تصریح کرد: اگر ترانزیت کالا به صورت هدفمند در کشور اجرایی شود می تواند سالیانه تا 10 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق بازرگانی مشهد افزود: زیرساخت حوزه حمل و نقل کشور بسیار فرسوده است و این موضوع باعث می شود هزینه های بسیار زیادی به این بخش تحمیل شود.

 دیوار تعرفه ها در ایران از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: اگر در سال های گذشته که درآمد بسیار زیادی در اختیار دولت قرار گرفت مدیریت بهتری انجام می شد قطعا اقتصاد کشور بهبود پیدا می کرد.
محمدحسین روشنک با بیان اینکه پایه های اقتصاد مقاومتی باید در سال های گذشته ریخته می شد، تصریح کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک انقلاب اقتصادی در عرصه های مختلف هستیم.
وی با انتقاد از بالا بودن کرایه ها در تهران، اظهار کرد: متاسفانه کرایه در تهران نزدیک به دو برابر کشوری چون امارات است و چرا باید کرایه تاکسی در تهران بیش از دبی باشد؟
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه دیوار تعرفه ها در ایران از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند تمامی تصمیماتی که توسط آن ها در عرصه های مختلف گرفته می شود بر اشتغال زایی و اقتصاد جامعه تاثیرگذار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر