بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر : ۱۶۶۹۴۹

به گزارش سایپا نیوز؛ در این نمایشگاه محصولات جدید سیتروئن از قبیل C3- C4- C4 Air cross ، C 6و همچنین چانگان EADO XT و CS75 از خودروهای سواری و انواع کامیون های جدید در کلاس تجاری در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

دکتر جمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و حضور در غرفه گروه سایپا اظهارکرد: قرارداد سیتروئن در ماه گذشته قطعی شد و امیدواریم کارهای عملیاتی آن بزودی و بر اساس برنامه زمان بندی شده آغاز شود‎؛ این نوع قرارداد در صنعت خودروسازی کشور بی سابقه است و قرارشده سیتروئن 50درصد سهام شرکت سایپا کاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را به صورت مستقیم به حساب سایپا واریز کند که این عملیات در حال انجام است .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که در این نمایشگاه از کشنده 44 تنی استرالیس AS500 تولید مشترک زامیاد و ایویکو رونمایی کرد، با اشاره به همکاری تولیدکنندگان محصولات تجاری گروه با خودروسازان خارجی نیز افزود: قرارداد همکاری مشترک زامیاد با شرکت ایویکو آغاز و در حال پیگیری و انجام است.

وی تصریح کرد: همکاری با نیسان نیز براساس قرارداد قبلی بزودی فعال شده و از سر گرفته می شود و همکاری ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه همکاری با شرکت های برلیانس و چانگان نیز تولید محصول جدید در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر برنامه ما تلاش برای افزایش داخلی سازی محصولات است.

دکتر جمالی همچنین با اشاره به برنامه طراحی و ساخت پلت فرم و خودروهای تحت نمانام سایپا نیز افزود: سال آینده با تکمیل سبد محصولات و طراحی پلت فرم های اختصاصی در گروه خودروسازی سایپا تولید دو محصول جدید نیز در فاز نخست این پروژه آغاز خواهد شد و در آینده نیز این تولیدات متنوع تر می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص همکاری سایپا و کیاموتورز تاکید کرد: ما پیش از آغاز تحریم ها با کیاموتورز همکاری داشته ایم و قصد داریم این همکاری را با انجام مذاکرات و توافقات پیش رو وارد فاز جدیدی کنیم.

وی گفت: بر اساس سیاست های تدوین شده از سوی دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت‏، معدن و تجارت با خودروسازان خارجی مذاکره کرده ایم و عمده ترین اهداف ما در این همکاری ها نیز جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری به داخل کشور و ایجاد رونق در کسب و کار و اشتغال کارکنان ایرانی است و تاکنون نیز به همه اهداف خود در این زمینه دست یافته ایم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به نمایش خودروهای جدید سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد بیان کرد: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه تولیدات جدید شرکت های سیتروئن، چانگان و برلیانس هستند که در کنار خودروهای تجاری زامیاد و سایپادیزل سبد محصول آینده سایپا را تشکیل می دهند.

دکتر جمالی همچنین در خصوص سیاست های توسعه محصول این گروه یادآور شد: راهبرد ما در عرصه محصولات، تولید خودرو با قیمت های اقتصادی و رقابتی برای بازارهای داخلی و خارجی است و تولید خودرو با این ویژگی ها جزو دستورکارهای همیشگی در سایپا خواهد بود و در این حوزه تولید دو محصول در سال را برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص واگذاری سهام سایپاکاشان به سیتروئن نیز گفت: این نوع جوینت‌ونچر برای اولین بار در کشور انجام شده و معتقدیم هر خارجی که علاقمند به حضور در بازار کشور باشد، باید سرمایه‌گذاری کرده و در سود و زیان، به‌صورت واقعی سهیم باشد.

وی در خصوص وضعیت قرارداد سایپا و سیتروئن نیز افزود: این قرارداد مراحل نهایی تدوین خود را می گذراند و ما در حال طراحی روش های پرداخت پول از سوی طرف فرانسوی هستیم که این امر نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

دکتر جمالی در خصوص احتمال همکاری سایپا با سایر خودروسازان جهانی نیز تصریح کرد: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا شرایط مناسبی دارد و این مجموعه با برخورداری از ظرفیت های فراوان و جذاب برای طرف های خارجی، آمادگی دارد تا با هر شرکتی که شرایط ایران را بپذیرد قرارداد همکاری بسته و برنامه های خود را اجرایی کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی در خصوص تولید محصولات سایپا در کشورهای خارجی و فرایند فعالیت سایت های تولید خودرو در بیرون از مرزها گفت: سایپا فعالیت خودرا در این سایت ها در حد امکان با قدرت پیگیری می کند و در صورت اجرای برنامه های کلان صادراتی کشور در حوزه خودرو، قصد داریم تولید را در خارج از کشور به 20 هزار دستگاه در سال برسانیم.

وی در خصوص وضعیت سایت تولید خودرو در سوریه نیز تاکید کرد: علیرغم شرایط خاص این کشور و بروز جنگ داخلی طولانی مدت، سایت ما در سوریه به فعالیت خود ادامه داده که در صورت پایان درگیری ها در این کشور و بازگشت ثبات شاهد رونق این سایت تولیدی همچون گذشته نیز خواهیم بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص فعالیت های صادراتی گروه تاکید کرد: توسعه صادرات از جمله سیاست های مهم و ملی ما محسوب می شود که بر اساس پیروی از همین سیاست، سال گذشته تولید خودرو در الجزایر را نهایی کردیم که قرارداد آن با دولت این کشور بسته شد.

دکتر جمالی افزود: علاوه بر این قرارداد، با همکاری شرکت ایران خودرو تولید محصولات خود در آذربایجان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم ضمن این که زمینه صادرات خودرو به لبنان و ساحل عاج نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که در آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام خلاقانه سایپا در قرارداد با سیتروئن خاطرنشان کرد: در قراردادهای جدید پیش بینی کردیم که 30 درصد محصولات تولیدی سایت های مشترک سایپا با شرکت های خارجی حتما صادر شود که برای اولین بار این موضوع انجام شده است و در پنج سال اول در قرارداد سیتروئن صادرات توسط طرف خارجی انجام شود که سیتروئن مکلف است 30 درصد تولید مشترک با سایپاکاشان را به شبکه خودش یعنی بازار فرانسه عرضه کند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: صادرات به عراق همچنان ادامه دارد و به روش های مختلفی، اقدام به صادرات خودرو به عراق می کنیم؛ در ماه گذشته نزدیک به هزار خودرو به این کشور صادر کردیم و با توجه به شرایط خاص این کشور امیدواریم هرچه سریع تر مشکلات آن حل شود و ما بتوانیم صادرات را انجام دهیم.

دکتر جمالی گفت: در حال مذاکره با صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات هستیم که بر اساس مذاکرات، این بانک قرار است 40 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صادرات محصولات سایپا در نظر بگیرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص همکاری با قطعه سازان زنجیره تامین نیز یادآور شد: همکاری جدید با قطعه سازان در حال انجام است و سایپا قصد دارد متولی صادراتی قطعه سازان و محصولات آن ها در بازارهای خارجی باشد که اگر این موضوع شکل بگیرد در حوزه صادرات اقدام بزرگی محسوب خواهد شد.

دکتر جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا در شرایط مناسبی است و وجه مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کرده ایم و در تلاش هستیم مدت زمان پرداخت مطالبات آنها را کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه با اشاره به اجرای طرح اتوخدمت سایپا و استقبال از آن در سطح بازار کشور گفت: این طرح که برای نخستین بار در ایران انجام شده با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با توجه به اهمیت آن در تامین منابع مالی سایپا همچنان ادامه دارد و می تواند به عنوان یک الگوی کاربردی در دستور کار سایر صنایع نیز قرار گیرد.

شایان ذکر است کشنده 44 تنی استرالیس AS500 تولید مشترک زامیاد و ایویکو که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد، دارای موتور یورو5 با 500 اسب بخار قدرت است که قرار است در بازار تجاری کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کسی که سهم سایپا را 200 تومن به خلق اله انداخته و قیمتش را به 100 تومن رسانده دروغگویی بیش نیست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
باید تاسف خورد به اخبار مثبت هم بازار توجه ندارد امروز خساپا منفی شد خخخخخخ نده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟