بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
بورس نیوز بررسی کرد:

برآورد سود هر سهم و NAV "وسکاب"

شرکت سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان با نماد معاملاتی "وسکاب" در سال 1384 با سرمایه 67 میلیارد تومان تاسیس و در حال حاضر با سرمایه 350 میلیارد تومانی با مالکیت عمده صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها به همراه 130 هزار سهامدار حقیقی، 560 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد.
کد خبر : ۱۶۷۱۹۱
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان با نماد معاملاتی "وسکاب" در سال 1384 با سرمایه 67 میلیارد تومان تاسیس و در حال حاضر با سرمایه 350 میلیارد تومانی با مالکیت عمده صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها به همراه 130 هزار سهامدار حقیقی، 560 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. بر اساس اطلاعات منتشره در کدال، ترکیب سرمایه گذاری های شرکت در تاریخ 1395.03.31به صورت زیر هستند:

به گزارش بورس نیوز، پرتفوی بورسی "وسکاب" با 65 درصد و دارایی با سود ثابت با 22 درصد عمده سرمایه گذاری های شرکت را به خود اختصاص داده اند.

برآورد سود هر سهم و NAV

پیش بینی سود هر سهم

بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده شرکت، در 6 ماهه اول سال مالی منتهی به 1395.09.30، 253 ریال به ازای هر سهم سود حاصل شده است (بیش از 87 میلیارد تومان) که به جهت تغییر سال مالی، قابلیت مقایسه با سالهای قبل را دشوار نموده است. 58 درصد این سود از محل سرمایه گذاری های بورسی (سود نقدی، سود و زیان فروش سهام و بازگشت ذخایر ناشی از افزایش ارزش پرتفوی) ، 19درصد آن از محل سودهای سپرده و اوراق مشارکت و 23درصد دیگر از محل خرید و فروش املاک و مستغلات حاصل شده است.

با توجه به ترکیب سرمایه گذاری های شرکت، امکان تکرار این سود در 6 ماهه دوم بسیار پایین است با این حال بخشی سود بانکی و اوراق (با تعدیل اثر کاهش نرخ سود) و بخشی از سود پرتفوی بورسی. با توجه دریافت سود نقدی برخی شرکت ها و نیز افزایش احتمالی بازده بازار و برگشت ذخایر ناشی از افزایش مجدد ارزش سرمایه گذاری ها ، لازم به توضیح است که کل مبلغ ذخایر شرکت بالغ بر 75 میلیارد تومان بوده که در شش ماهه اول صرفاً 29 میلیارد آن برگشت داده شده بود و لذا به ازای هر سهم 13 تومان ذخایر در شرکت باقی مانده است که قابلیت برگشت در بازار مثبت را داراست.

به طور محافظه کارانه و بر اساس اطلاعات فوق کل سود شرکت برای سال مالی منتهی به 95.09.30 نزدیک به 100 میلیارد تومان (به ازای هر سهم حدود 30 تومان) برآورد می گردد.

برآورد NAV

خالص ارزش دارایی‌‌ های شرکت در تاریخ 23/05/95 و با گذاشتن نرخ های بروز پرتفوی بورسی شرکت، مبلغ 1.595 ريال به ازای هر سهم برآورد می شود که حدود 68% ارزش روز سهام "وسکاب" است. با توجه به اینکه عمده دارایی ­های شرکت، سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس با نقدشوندگی بالا می ­باشد و از این منظر سهام شرکت قابل مقایسه با واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) می باشد، لذا می توان برای بدست آوردن ارزش ذاتی سهم بر اساس NAV، حداقل 85درصد آن را در نظر گرفت به عبارت دیگر ارزش ذاتی هر سهم بین 1.300 ريال تا 1.350 ريال برآورد می شود.

برآورد سود هر سهم و NAV


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر