بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
شهریور ماه پایان سال مالی بسیاری از شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاری می باشد که این امر موجب افزایش حجم معاملات طی این مدت خواهد شد، اما ممکن است قیمت سهام را در بازار با رشد همراه نکند. از طرفی به نظر می رسد گزارش های 6 ماهه نخست سال جاری شرکت ها نیز همچنان با ابهام همراه باشند چرا که این گزارشات چون حسابرسی می شوند، انعطاف پذیری کمتری نسبت به صورت های مالی 3 و 9 ماهه دارند.
کد خبر : ۱۶۷۲۳۸
نویسنده :
یارمحمدی

روند شاخص بورس طی چند مدت اخیر از لحاظ نموداری و تکنیکالی در موج پنج صعودی قرار گرفته اما نمی توان گفت این موج به پایان رسیده است.

مدیر معاملات شرکت کارگزاری بورس آثل ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شهریور ماه پایان سال مالی بسیاری از شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاری می باشد که این امر موجب افزایش حجم معاملات طی این مدت خواهد شد، اما ممکن است قیمت سهام را در بازار با رشد همراه نکند. از طرفی به نظر می رسد گزارش های 6 ماهه نخست سال جاری شرکت ها نیز همچنان با ابهام همراه باشند چرا که این گزارشات چون حسابرسی می شوند، انعطاف پذیری کمتری نسبت به صورت های مالی 3 و 9 ماهه دارند.

بابک اخیانی در ادامه افزود: در پاییز سال جاری اتفاق مهم سیاسی نیز رخ خواهد داد و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی این مدت مشخص خواهد شد، این امر باعث می شود که سرمایه گذاران در تصمیم گیری های خود اندکی دست نگه دارند، اما در بلند مدت تأثیر قابل توجهی بر روند معاملات بورس نخواهد داشت.

وی گفت: از طرفی با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان نیز نزدیک است و تنها چند ماه به پایان دولت فعلی باقی مانده است، به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت برنامه های انبساطی در دستور کار قرار دهد و شور و نشاط مناسبی در اقتصاد ایجاد کند که تحرکات فعلی دولت همچون پرداخت بهش از بدهی خود به پیمانکاران گویای این امر می باشد، اما نکته مهم اینجاست که در شرایط فعلی اولویت اول دولت بازار سرمایه نیست و این تحولات به صورت غیر مستقیم بر بورس اثرگذار خواهند بود.

اخیانی تأکید کرد: بازار بورس از جو روانی که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهور در کشور ایجاد می شود، بی تأثیر نخواهد ماند، اما آثار واقعی آن را زمانی خواهیم دید که نقدینگی لازم به بورس تزریق شود. به نظر می رسد این اتفاق در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده صورت پذیرد. البته بودجه دولت نیز در آذر یا دی ماه تعیین تکلیف خواهد شد و کاهش مجدد نرخ بهره بانک ها را نیز احتمالاً در آن زمان پیش رو داشته باشیم که کلیت این اتفاقات قطعاً می تواند شرایط را برای رشد بازار سرمایه فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: قیمت سهام در بازار سرمایه طی سه ماهه پایانی سال جاری با توجه به محرک هایی که عنوان شد پتانسیل صعود را خواهد یافت.

اخیانی در رابطه با صنایعی که پتانسیل لیدر شدن را دارند، گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه همچنان برخی از شرکت های حال حاضر در گروه خودرویی پروژه های نیمه تمام دارند و هنوز پرونده شان باز است، بنابر این این گروه پتانسیل لیدر شدن را دارد از طرفی بازی دو گروه پالایشی و فلزات اساسی هنوز به پایان نرسیده و این صنایع نیز پتانسیل آن را دارند که به آرامی حرکت صعودی داشته باشند.

وی در خاتمه افزود: نسبت پی بر ای در بازار سرمایه بسیار با اهمیت می باشد و بهتر است سرمایه گذاران در شرایط فعلی روی آن دسته سهامی که پی بر ای کمی در مقایسه با گروه و بازار دارند از شرایط بنیادی مناسبی برخوردارند تمرکز داشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
سه سال از عمر دولت گذشت ولی همچنان سهامداران خرد کلی زیان دیدند وبازار سرمایه فقط برای یک عده از خدا بیخبر که با شاخص کل بازی میکنند سوده شده خدایا اموال ما سهامداران بیچاره شده را خودت از اینها بگیر
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
چقدر تحلیل دل خوش کنک هیچ امیدی با این روند بازار و تحلیل بی مورد این قافله به حایی نخواهد رسید سهامدار را الکی امیدوار نکن شتر جایی که بخواهد میخوابد ....
محمدرضا
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
جذابیت بازار سرمایه رکود در همه صنایع همه اینا باعث ورود نقدیندگی به سمت بازار سهام ارز وطلا خواهد شد که البته این نقدینگی به حدی است که میتواند شاخص را تا حد غیر قابل تصوری بالا ببرد و این هیچ ربطی به رشد اقتصادی و شور اقتصادی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
حوشم میاد هر فصل همین حرفا رو زدید و ملت رو سرکیسه کردید.
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
انگار واقعا بانكيها كاملا بدست فراموشي سپرده شده اند و هيچكس ديگر نه مقاله اي اجازه دارد بنويسد و نه خبري از مجامعشان كه دايم عقب ميفتد و سهامداران هم كه عددي نيستند كه كسي بفكرشان باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
ای بابا بهار میگین تابستون تابستون میگین زمستان؟!!!
پس کی قراره ضررهامون جبران بشه
2 ساله توضرریم
امیر
-
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
با سلام دوستان بورس هیچ مشکلی نداره و بنظر من بزودی رشد بورس شروع میشه فقط صبور باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
ازکی به شما گفتم که بورس ایران سراب شده است تابستان 95 رشد میکند زمستان 95 رشد میکند بهار 95 رشد خواهد کرد ....
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
حقوقیها مدتهاس که بورس را جولانگاهی برای دستکاری قیمت و کسب مال نامشروع به قیمت نابودی سرمایه های مردم عادی کرده اند . حالا بماند که اینگونه کارها آبرویی برای بورس ما باقی نگذاشته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
امروز رفتم سود چند ساله بانک صادرات که جمع شده بود را بگیرم 500 تک نومن به من دادن حالا شما چی میگی اقای کارشتاس
محمدام
ROMANIA
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
زندگی ما با چهارشنبه سوزی پالایشیها بر باد رفت ایا پرداخت یارانه از جیب سهامداران پالایشی درست است دیگر حالی برایه اعتراض و ناله هم نمانده هر کاری دلتون میخاد بکنید