بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

تعیین نرخ فروش "کتوکا" با برگزاری مناقصات؟!

درآمد شرکت براساس نرخ های پیشنهادی برای شرکت در مناقصات تعیین می گردد. بدیهی است از آنجاکه فروش شرکت به شرکت های فولادی و ذوب آهن می باشد، میزان رکود و رونق این صنعت نیز بر شرکت و قیمت های پیشنهادی شرکت تاثیر گذارخواهد بود.
کد خبر : ۱۶۷۲۵۱
با توجه به اعلام پیش بینی 3 ماهه شرکت و کاهش نرخ های فروش به دلیل رکود صنعت فولاد و با توجه به افزایش قیمت های جهانی صنعت فولاد، تحلیل این شرکت به عنوان تامین کننده مواد نسوز شرکت های فولاد ضروری به نظر رسید.

* فاکتورهای اساسی موثر بر شرکت

درآمد شرکت براساس نرخ های پیشنهادی برای شرکت در مناقصات تعیین می گردد. بدیهی است از آنجاکه فروش شرکت به شرکت های فولادی و ذوب آهن می باشد، میزان رکود و رونق این صنعت نیز بر شرکت و قیمت های پیشنهادی شرکت تاثیر گذارخواهد بود.

*تامین مواد اولیه

بالغ بر ۷۰ % بهای تمام شده تولید جرم ، مواد اولیه آن می باشد که عمدتاً بالغ بر ۷۵% آن از خارج از کشور تأمین می شود لیکن با وجود کارت های تکنولوژی و اخذ دانش فنی اغلب جرمها در ایران تولید میگردند و نیز در خصوص دریچه کشوئی تمامی صفحات نسوز از خارج از کشور تأمین و عملیات تکمیل بر روی آن صورت می پذیرد.

لازم به توضیح است که عمده خرید مواد اولیه از شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور تهیه می گردد.

تعیین نرخ فروش

*بازار فروش محصولات

عمده فروش محصولات به شرکت های فولاد مبارکه(65%)، فولاد سیرجان ایرانیان(13%) می باشد.

تعیین نرخ فروش

براساس مفروضات مندرج در فایل پیوست شده، EPS برآوردی کارشناس بیشتر از EPS اعلامی شرکت در سال 95 می باشد.

pdf فایل


با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تهیه و تنظیم: گروه تحلیلگران شرکت کارگزاری نهایت نگر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
نکته ای که در این گزارش مغفول مانده قرارداد 15 میلیاردی است که جدیدا شرکت کتوکا در فولاد مبارکه برنده شده و هنوز در خصوص آن اطلاع راسنی نکرده است . از سایت وزین بورس نیوز خواهشمندیم در مصاحبه با مدیران شرکت در خصوص این قرارداد بزرگ اطلاع رسانی نماید
زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کتوکا و شتوکا این دو سهم ارزشمند و بنیادی با سرمایه کم باید افزایش سرمایه خوبی داشته باشند قرارداد شتوکا با فولاد هرمزگان هم تأثیر بسیار زیادی بر سوداوری شتوکا خواهد داشت با تشکر از سایت وزین بورس نیوز در مصاحبه و انعکارس اخباز شتوکا
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مذاکرات متعددی با یک شرکت تولید کننده رنگ از کشور سوئد که زیر مجموعه یک هلدینگ آلمانی می باشد در خصوص واگذاری سهام "شتوکا" صورت گرفته و توافقاتی نیز در این خصوص حاصل شده است.
شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان که از زیر مجموعه های گروه توکا می باشد طی چند هفته گذشته با شایعات مختلفی از جمله اعلام آمادگی سهامدار خارجی برای خرید سهام این مجموعه همراه شده است.

در همین راستا مظاهری مدیر عامل شرکت توسعه توکا در رابطه با این موضوع در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، توضیح داد: مذاکرات متعددی با یک شرکت تولید کننده رنگ از کشور سوئد که زیر مجموعه یک هلدینگ آلمانی می باشد در خصوص واگذاری سهام "شتوکا" صورت گرفته و توافقاتی نیز در این خصوص حاصل شده است.

وی افزود: هنوز زمان انجام این معامله و قیمت پایه هر سهم آن مشخص نشده و به محض نهایی شدن مذاکرات، اطلاع رسانی از طریق سایت کدال انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توسعه توکا در خصوص برنامه ها و اهداف این شرکت سوئدی از خرید سهام شرکت توکارنگ فولاد سپاهان گفت: اگر این معامله صورت پذیرد تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و فروش "شتوکا" خواهد داشت، چرا که سهامدار خارجی در نظر دارد تا پس از تأسیس یک کارخانه در ایران با همکاری "شتوکا" بازارهای فروش محصولات این مجموعه را گسترش دهد که از جمله این بازارها می توان به دو کشور روسیه و پاکستان اشاره کرد.

وی در خاتمه تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این برنامه علاوه بر این که بازار فروش داخلی محصولات "شتوکا" حفظ می شود، همانطور که عنوان شد بازارهای صادراتی آن نیز گسترش خواهد یافت که این مسأله علاوه بر اینکه بر سودآوری "َشتوکا" اثر قابل توجهی خواهد داشت بر NAV هر سهم سرمایه گذاری توکا نیز تأثیر مثبت می گذارد.
=======
شنیده ها از مذاکره قطعی بر سر فروش بلوک شتوکا به شرکت سوئدیست