بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
تسهیل شرایط صادرات کالاهای غیر نفتی، موجب افزایش تولید داخلی و به تبع آن تقویت کار و سرمایه ایرانی می شود چرا که اگر تولید کنندگان علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز بازار داخلی به دنبال تصرف بازارهای جهانی باشند ناگزیرند تا افزایش تولید داشته باشند و از نیروی کار بیشتری استفاده کنند
کد خبر : ۱۶۷۲۵۸
نویسنده :
بانک مهر اقتصاد

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در سفر به استان کرمانشاه از بازارچه مرزی پرویز خان بازدید و با رئیس گمرک این بازارچه دیدار کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه، سید ضیاء ایمانی - مدیر عامل بانک - در بازدید از این بازارچه مرزی، با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در توسعه اقتصاد ملی، گفت: همه باید تلاش کنیم تا با اتکاء به ظرفیت های داخلی و حمایت از صادرکنندگان از وابستگی کشور به اقتصاد تک محصولی بکاهیم.

ایمانی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان، تصریح کرد: تسهیل شرایط صادرات کالاهای غیر نفتی، موجب افزایش تولید داخلی و به تبع آن تقویت کار و سرمایه ایرانی می شود چرا که اگر تولید کنندگان علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز بازار داخلی به دنبال تصرف بازارهای جهانی باشند ناگزیرند تا افزایش تولید داشته باشند و از نیروی کار بیشتری استفاده کنند.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد افزایش صادرات را موجب افزایش ثروت ملی، ارتقاء سطح رفاه مردم و کاهش معضل بیکاری دانست و تصریح کرد: می توان با تکیه بر ظرفیت های تولید داخلی و فتح بازارهای منطقه ای و بین المللی، گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: شبکه بانکی مهم‌ترین عامل در تحقق این مهم است لذا با ورود جدی سیستم بانکی کشور به این مقوله، بسیاری از مشکلات اقتصادی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.

ایمانی با اشاره به اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: این بانک از سال 1392 به صورت جدی به این مقوله ورود پیدا کرده به طوری که طی سه سال گذشته بالغ بر 46 هزار میلیارد وام و تسهیلات به عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخت نموده است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: این بانک در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه‌ اشتغال، تقویت واحدها تولیدی، سرمایه در گردش و تسهیلات خرد در بخش‌های مسکن، تولید و کشاورزی به خوبی ایفای نقش کرده است.

وی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را یکی از اقدامات مهم بانک مهر اقتصاد در راستای حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی عنوان کرد و گفت: در این طرح بانک با ارائه تسهیلات به متقاضیان خرید کالاهای ساخت داخل و حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان داخلی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

ایمانی خاطر نشان کرد: با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بانک مهر اقتصاد تا کنون بیش از 180 هزار شغل در کشور ایجاد شده است و بنا داریم به فضل پروردگار در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این رویه را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم.

در ادامه محمدی - رئیس گمرک بازارچه مرزی پرویز خان ضمن خیر مقدم به مدیر عامل بانک مهر اقتصاد و هیات همراه، گفت: این بازارچه در فاصله 5 کیلومتری شمال غربی شهرستان قصرشیرین و 185 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و به لحاظ اقتصادی و بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که52 درصد صادرات کشور به عراق از مرز بازارچه پرویز خان صورت می گیرد که حجم کل کالای صادرات در سال گذشته 3800 میلیون تن به ارزش دو و نیم میلیارد دلار بوده است.

وی افزود : این بازارچه در سال 76 تاسیس شد که در ابتدا 3 هکتار بود اما در حال حاضر به 400 هکتار افزایش پیدا کرده و روزانه به طور متوسط 1000 دستگاه ماشین سنگین و 3000 نفر کارگر و راننده از این بازارچه تردد می کنند.

رییس گمرک بازارچه مرزی پرویز خان افزود: در حوزه ترانزیت سال گذشته 100 هزار دستگاه تانکر سوخت از مبدا پرویز خان به سایر گمرکات کشور ترانزیت شده و 40 میلیون دلار واردات داشتیم که مبلغ 160 میلیارد تومان عوارض، بابت این کالاها اخذ گردید لذا با توجه به این قابلیت ها، ارتقاء آن به منطقه ویژه آزاد اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدی در پایان با تقدیر و تشکر از خدمات و محصولات بانک مهر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که باجه قصر شیرین این بانک به شعبه ارتقاء یابد و با گسترش تعاملات و افزایش همکاری ها دو طرف بتوانند از ظرفیت های یکدیگر نهایت استفاده را داشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
با سلام و احترام به مدیرعامل محترم و بزرگوار بانک مهر اقتصاد قیمت سهام بانک از 115 تومان شده 100 تومان چرا از سهم حمایت نمیکنید