بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

بازار همچنان پررونق

امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل خریداران به نمادهای کم‌باری و میان‌باری بیشتر از بارپایه بود و از این رو بیشترین حجم معاملات را نیز به خود اختصاص دادند.
کد خبر : ۱۶۷۲۷۹
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز ‌چهار‌شنبه 95.05.27 در بازار برق بورس انرژی 12,183 مگاوات برق به ارزش 54 میلیارد و 940  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش 37 درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان در مسیر صعود قرار دارد و در معاملات امروز نیز افزایش 1 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در ادامه روند صعودی خود به سقف تاریخی خود در یک ماه گذشته رسیده است و باید دید که میتواند از آن عبور کند یا باز هم نزول قیمت را در پیش خواهیم داشت.

امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل خریداران به نمادهای کم‌باری و میان‌باری بیشتر از بارپایه بود و از این رو بیشترین حجم معاملات را نیز به خود اختصاص دادند. نکته قابل توجه در بازار امروز که می‌تواند برای تصمیم‌گیری بازیگران بازار مهم باشد رقابت نیروگاه‌ها برای فروش در انتهای بازار بود در حالی که در روزهای گذشته رقابت در سمت خریداران مشاهده می‌شد. با توجه به عرضه نیروگاه‌ها در نمادهای کم‌باری و میان‌باری و استقبال خریداران شاهد رونق در این نمادها بودیم.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

بررسی روند نماد 13950604 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950604 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی و شیبی ملایم آغاز کرده اما در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 340,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 400,000 ريال به ثبات رسیده است.

در این نماد تا به امروز 890  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.05.1395 با 500  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940604 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر