بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر : ۱۶۷۲۹۹


مهران مدیری تذکر گرفت اما عذرخواهی نکرد +عکس

رکنا: «دورهمی» نام برنامه استندآپ کمدی مهران مدیری است که در کنار برنامه «خندوانه» رامبد جوان، مخاطبان زیادی را به پای تلویزیون کشانده است.

این برنامه با میهمانان و صحبت‌های جنجالی که آنها مطرح می‌کنند، هر ازچندگاهی خبرساز می‌شود. اما هفته گذشته، خبرسازی «دورهمی» از جنس دیگری بود؛ از آن جنس که پای نمایندگان مجلس را به میدان باز کرد؛ از جنس توهینی غیرقابل گذشت به هموطنان اهل سنت؛ توهینی که درنهایت، واکنش سازمان صداوسیما و مدیران شبکه نسیم را در پی داشت!

اخراج و تذکر!
آن طور که از جام جم خبر رسیده، ناظر پخش شبکه نسیم، اخراج و به مجری و تهیه‌کننده برنامه دورهمی تذکر داده شده است. بر همین اساس، محمدقسیم عثمانی، نماینده اهل سنت مردم بوکان در مجلس دهم، از این برخورد قدردانی کرد. محمدقسیم عثمانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت: ما مجمع نمایندگان اهل‌سنت، از برخورد شایسته‌ صداوسیما با موضوعی که در شبکه نسیم انجام شده، کمال تشکر را داریم و اخراج ناظر پخش و تذکر به مجری و تهیه‌کننده را نشان از نگاه منطقی صداوسیما می‌دانیم.
این در حالی است که عثمانی پیش از این خواستار برخورد با عوامل این برنامه شده بود. بر همین اساس، روز یکشنبه،‌ عثمانی در تذکر شفاهی خود خطاب به صداوسیما اظهار کرده بود: متاسفانه در برنامه پرمخاطبی که از صداوسیما پخش شد، مجری هنرمند آن برنامه علنا صحبت‌های تفرقه‌افکنانه‌ای داشته و با توهین به افراد مورد احترام اهل‌سنت، صحبت‌هایی کرده که در شأن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیست.
او افزود: لازم است که هر چه سریع‌تر صداوسیما عذرخواهی کند و این وحدت محتوایی و معنایی جامعه اهل تشیع و تسنن کشور همچون همیشه تقویت شود و اجازه ندهند دشمنان نظام و ملت ایران از این قضیه بهره‌برداری سیاسی کنند. همان‌طور که رهبری هم فرمودند، آنهایی که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کنند، نه شیعه هستند و نه سنی. لذا با توجه به همین فرمایش ایشان لازم است صداوسیما سریعا عذرخواهی کند. در پی این تذکر، مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: توهین به افراد اهل‌سنت کار زشتی است و صداوسیما باید عذرخواهی کند.

سکوت مدیری!
در حالی که نماینده اهل‌سنت بوکان از برخورد صداوسیما با عوامل دخیل در برنامه دورهمی قدردانی کرد، انتظار می‌رفت که در این مدت، مهران مدیری به عنوان مجری این برنامه از هموطنان اهل‌سنت عذرخواهی کند، اما چنین اتفاقی رخ نداد. گرچه در برنامه‌های طنز ممکن است بیان کلامی، اسباب رنجش خاطر برخی شود، اما توهین به افراد مورد احترام هر مذهبی، اقدامی ناپسند و غیرقابل گذشت است. مجری چنین برنامه پرمخاطبی، بر اساس اخلاق و احترام، می‌بایست از آنچه در برنامه‌اش گفته شده، عذرخواهی می‌کرد، اما مدیری در پایین‌ترین سطح ممکن هم دست به چنین کاری نزد.
در حالی که صداوسیما مدت‌هاست که با برخی سیاست‌ها، بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داده، چنین توهین‌هایی نیز مزید بر علت خواهد بود. در عصری که حتی سیاستمداران برای بیان اعتقادات خویش از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند، مدیری می‌توانست با انتشار بیانیه‌ای هرچند کوتاه، از سوء‌تفاهم پیش‌آمده، عذرخواهی کند، اما نه مدیری دست به چنین کاری زد و نه صداوسیما او را برای چنین امری تحت فشار گذاشت!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
بهشت رابه بها بدهند ,نه به بهانه . شاید اقای مدیری احساس کند بزرگ شده است ,اما نه به بزرگی 15 میلیون نفر از جمعیت چهار گوشه ایران .طنز با توهین فرق دارد اگر نمی دانند به کلاس اکابر بروند تا دستور زبان فارسی یاد بگیرند
ناشناس
GERMANY
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
خواهشن دست از سر مهرا مدیری بردارید .همین مهران مدیریها هستند که تلویزیون ایران را جذاب کرده اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
چه توهینی کرده؟ مثل قضیه طنزی که برای دکترها ساخته بود و همه چی رو روراست گفته بود اما آقایون با لابی های کثیف آنقدر فشار آوردن تا برنامه نیمه تمام ماند مدیری خلاق ترین طناز ایرانه و خیلی از مردم دوستش دارن حالا دکترها یا یه سری دیگه که دچار کج فهمی هستن خوششون نیاد اتفاقی نمی افته
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
دیشب عذر خواهی هم کرد