بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به رغم عدم دریافت مجوز از بانک مرکزی و علیرغم نظر اعضای هیات مدیره برای عدم برگزاری مجمع بدون مجوز بانک مرکزی، جمع سهامداران نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا اقدام کردند
کد خبر : ۱۶۷۴۱۰
نویسنده :
بابک آموخته-ارسالی

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا با حضور 90.82درصد سهامداران تشکیل شد.

به گزارش بورس نیوز، در مجمع بانک سینا تقسیم سود 175 ریالی به تصویب رسید.

رحمت الله صادقیان، معاون هماهنگی و امور مجامع بنیاد مستضعفان و نماینده 63 درصد از سهام به عنوان رئیس مجمع دو مرتبه اعلام کرد : که به رغم عدم دریافت مجوز از بانک مرکزی و علیرغم نظر اعضای هیات مدیره برای عدم برگزاری مجمع بدون مجوز بانک مرکزی، جمع سهامداران نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا اقدام کردند.

در ادامه محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک سینا گزارش هیات مدیره را قرائت کرد و گفت: خوشبختانه با خروج بانک سینا از تحریم فرصت لازم برای فعالیت های ارزی فراهم شده است.

وی افزود: واحدهای ارزی فعال در تمامی شعبه های تهران دایر شده و فعال می باشد. اخیرا موفق به امضای قراردادی با موسسه KPNG که یک مرکز نظارتی مشاوره ای بین المللی است، شده ایم و قطعا در گام های بعدی این رخداد منجر به تاسیس شعب بین المللی در سایر کشورها خواهد شد.

افتتاح شعب خارجی، 6ماه دیگر...

پیشرو عنوان کرد: ما مطمئن هستیم که در سال 95 به اهداف خود برای ارتقای فعالیت های بانک خواهیم رسید و در عرصه بین الملل موفق شدیم به تاسیس شعب اقدام کنیم و این عمل به مراحل پایانی خود در کشورهای اروپایی نزدیک است. احتمالا افتتاح شعب خارجی در اروپا تا 6 ماه دیگر انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های بانک در سال 94 گفت: در سال 94 حجم منابع جاری و دیداری بهبود بخشید و تمرکز ما در بخش ارائه تسهیلات و خدمات به شرکت های بورسی بود ضمن این که فعالیت های الکترونیک بانک نیز بهبود یافت.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اقدام بنیاد مستضعفان برای فروش بخشی از سهام بانک تاکید کرد: در سال 94 بنیاد در تلاش بود تا در راستای دستورالعمل بانک مرکزی و برای تعدیل سهام بانک قسمتی از بلوک خود را بفروشد اما با توجه به شرایط بازار این عمل صورت نگرفت و ما امیدواریم تا در سال جاری با بهبود وضعیت بازار موجبات این مسئله فراهم شود.

وی ادامه داد: رویکرد ما در سال 94 به سمت عقود مشارکتی بوده و حجم سرمایه گذاری ها در سال 94 با رشد 45 درصدی رو به رو شده بود ضمن این که نسبت کفایت سرمایه در این سال به 12.5 درصد رسید همچنین ما موفق شدیم تا بهای تمام شده پول بانک را کاهش دهیم.

پس از پایان گزارش هیات مدیره، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره با خبر شدند که بانک مرکزی مجوز مربوطه را صادر نکرده است. به پیشنهاد صادقیان نماینده سهامدار عمده ادامه مجمع برگزار شد تا وضعیت بانک برای سهامداران روشن شود و چنانچه بانک مرکزی درخواست تشکیل مجمع را بدهد با حضور سهامدار عمده 63 درصدی یعنی بنیاد تشکیل شود و این مسئله توسط سهامداران تایید شد.

جلسه مجمع عمومی عادی بانک سینا با درخواست سهامداران ادامه یافت و این در حالی بود که هیئت مدیره با این موضوع مخالفت می کرد.

در ادامه جلسه و پس از اتمام گزارش حسابرس صادقیان نماینده سهامدار عمده گفت: مشکل سازمان حسابرسی و بانک مرکزی نباید موجب شود که مجامع بانک ها به تاخیر بیافتد صورت های مالی و عملکرد بانک سینا مشکلی ندارد و این دو سازمان باید بتوانند به اجماع نظر برسند.

در ادامه 175 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا بدون مجوز بانک مرکزی رسید.

در مجمع بانک سینا محمدرضا پیشرو، قربان دانیالی، محمدرضا ساروخانی، غلامعباس نعمت اللهی، علیرضا تقدیری و محمد مخبر به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت انتخاب شدند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
دمشون گرم...