بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری اطمینان سهم عنوان کرد:

دارویی ها صنعتی با پتانسیل های صعودی

چند ماهی بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی نمانده، طبعاً حاکم شدن جو سیاسی بر کشور بر بازار سرمایه نیز اثر گذار خواهد بود، چرا که حدود 8 تا 10 میلیون کد سهامداری که در بازار بورس فعال می باشد، می توانند در انتخابات نقش آفرینی داشته باشند و اثر گذار ظاهر شوند.
کد خبر : ۱۶۷۴۵۲
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری بر بازار سرمایه حاکم شود، به نظر می رسد شاهد ایجاد رونق نسبی همراه با شیبی ملایم در قیمت سهام حاضر در بورس باشیم، اما این وضعیت مساعد همچون چند ماه پایانی سال 94 احساسی و هیجانی نخواهد بود.

رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری اطمینان سهم ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چند ماهی بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور باقی نمانده، طبعاً حاکم شدن جو سیاسی بر کشور بر بازار سرمایه نیز اثر گذار خواهد بود، چرا که حدود 8 تا 10 میلیون کد سهامداری که در بازار بورس فعال می باشد، می توانند در انتخابات نقش آفرینی داشته باشند و اثر گذار ظاهر شوند. بنابراین دولت نیز در نیمه دوم سال جاری ممکن است با اتخاذ تصمیماتی قبل از برگزاری انتخابات بازار سرمایه را با رونق نسبی همراه کند.

سید مهدی علوی بهبهانی در ادامه افزود: علاوه بر این مسائل سیاسی زمزمه هایی مبنی بر کاهش مجدد نرخ سود بانک ها از 15 به حدود 12 درصد متناسب با نرخ تورم 9 درصدی در پاییز سال جاری مطرح می باشد که قطعاً این امر نیز سهم خود را در جهت ایجاد رونق در بازار سرمایه خواهد داشت، اما با یک فاصله زمانی چرا که قراردادهای قبلی سپرده گذاران که با نرخ های بالا منعقد شده بود باید منقضی شوند و در این حالت به نظر می رسد شاهد تزریق نقدینگی تازه نفس و حضور بیشتر و پر رنگ تر سپرده سرمایه گذاران در بازار سرمایه باشیم.

وی تأکید کرد: بازار مسکن و بورس دو بازار موازی می باشند که به دلیل بالا بودن میزان نقد شوندگی سرمایه سرمایه گذاران ر بورس، این بازار نسبت به حوزه مسکن با جذابیت بیشتری همراه است. البته با توجه به تصمیم جدید دولت مبنی بر اعطای تسهیلات خرید مسکن از طریق کلیه بانک ها می تواند رونق نسبی در بازار مسکن نیز ایجاد کند اما بازار سرمایه برای سپرده گذاران به دلیل جذابیتی که دارد، در اولویت قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با گروه هایی که پتانسیل لیدرشدن را دارند، عنوان کرد: گروه دارویی که طی چند سال گذشته با وضعیت بنیادی مناسبی همراه بوده با توجه به حمایت هایی که از این صنعت صورت می گیرد نمی تواند رشد قابل توجهی داشته باشد، البته اگر مشکل نقل و انتقال پول در بانک ها به طور کامل حل و فصل گردد و سوئیفت برقرار شود این گروه نیز می تواند وضعیت مناسبی در بازار بورس داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
با توجه به بدعهدی وقیحانه دولت در مورد قول حمایت از بورس و بدتر از همه از پست خنجر زدن به سهامداران من تصمیم به عدم شرکت در انتخابات عوام فریبانه کردم خواه با کلک چند روزی را سبز کنند یا نه. دولت قابل اعتماد نیست.
ناشناس
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
درست ميگوييد دولت قابل اعتماد نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
گروه دارویی که طی چند سال گذشته با وضعیت بنیادی مناسبی همراه بوده با توجه به حمایت هایی که از این صنعت صورت می گیرد نمی تواند!!! رشد قابل توجهی داشته باشد؟؟؟ یا میتواند ؟؟؟
ناشناس
MOLDOVA, REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
دولت با تیم اقتصادی اش فقط در تلاش اند تورم را بطور کذایی کنترل کنند وقتی در انتخابات پیروز شدند هیولای تورم را رها کنند تا بلای جان ملت شود. اصلا اینها دغدغه سهامدار و بورس و شکوفایی اقتصادی ندارند چون تلاش در این راستا کفایت میخواهد ولی قدرت خرید مردم با تعطیلی و نابودی شرکت به لجن کشاندن و بیکار کردن مردم هنر نمیخواهد متاسفانه خیلی ها ظاهر را می بینند فکر میکنند تورم کنترل شده نمی دانند در تورم پنهان در کمین انهاست. بهمین خاطر بنظرم دولت بیش از همه که ادعای بازسازی اقتصادی دارد فقط بهره برداری عوام فریبانه سیاسی از نابودی اقتصاد دارد. وقتی بیکاری است معلوم است کسی نمی تواند تقاضا ایجاد کند. مثل اینکه دست و پای یکی را بستید میگویید ادم ارامی است یا ارامش کردیم. این هنر نیست