بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

افزایش نقدینگی و رونق معاملات

امروز در بازار برق بورس انرژی، همزمان با واریز بخشی از اعتبارات شهریور ماه به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار بودیم.
کد خبر : ۱۶۷۵۹۲
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز ‌‌چهارشنبه 95.06.03 در بازار برق بورس انرژی 14,067 مگاوات برق به ارزش 65 میلیارد و 497  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز بدون تغییر در قیمت 340,000 ريال باقی ماند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت همچنان روند با ثبات خود را در محدوده 340,000 ريال حفظ کرده است و تغییری در آن مشاهده نمی‌شود.

امروز در بازار برق بورس انرژی، همزمان با واریز بخشی از اعتبارات شهریور ماه به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار بودیم. هرچند در معاملات امروز بازار با افزایش نقدینگی همراه شد اما تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده و در تمام نمادها معاملات بر روی قیمت‌های گذشته به انجام رسید. به نظر می‌رسد وجود حجم مناسب در سمت عرضه، جوابگوی تقاضا در بازار بوده و از این رو افزایش قیمتی را در بازار شاهد نیستیم.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

بررسی روند نماد 13950614 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950614 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت از ابتدای دوره روندی صعودی داشته و در حال حاضر در محدوده 340,000 ريال به ثبات رسیده است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از رسیدن به قیمت 414,000 ريال شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 421,000 ريال قرار گرفته است.

در این نماد تا به امروز 1,346  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 26.05.1395 با 706  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940614 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر