بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
کد خبر : ۱۶۷۶۰۳


وی در خطاب به مردم لالجین گفت: شما دیگر در قالب و قامت یک شهر 17 هزار نفری نیستید بلکه شما به جهان تعلق دارید و باید منتظر حضور گردشگران داخلی و خارجی و اعتبارات فراوان باشید.
پول‌نیوز -استاندار همدان گفت: لالجین تنها با در دست داشتن صنعت سفال جهانی شد.

محمدناصر نیک‌بخت پنجشنبه 4 شهریورماه در مراسم جهانی شدن لالجین، اظهار کرد: استثنایی‌ترین تصمیمی که شورای جهانی صنایع دستی گرفته، جهانی شدن لالجین بوده است.

وی افزود: اگر شهر اصفهان شهری جهانی معرفی شده به این علت بوده که تمام صنایع دستی‌اش را ارائه داد تا توانست جهانی شود اما لالجین تنها با صنعت سفال به مهم دست یافت.

نیک‌بخت با بیان اینکه لالجین در زمانی جهانی می‌شود که تمام آثار تاریخی پیرامون ما در حال تخریب شدن است، تصریح کرد: شورای جهانی صنایع دستی کوچکترین شهر دنیا را به عنوان شهر جهانی برگزید پس لالجین هم از این پس باید جهانی بیندیشد و جهانی حرکت و اقدام کند.

وی در خطاب به مردم لالجین گفت: شما دیگر در قالب و قامت یک شهر 17 هزار نفری نیستید بلکه شما به جهان تعلق دارید و باید منتظر حضور گردشگران داخلی و خارجی و اعتبارات فراوان باشید.

استاندار اظهار کرد: اجازه ندهید به غیر از محصولات دست‌ساز خودتان و محصولات داخلی، صنعت کشورهای دیگر در لالجین فروخته شود.

وی با اشاره به اینکه می‌گویند لالجین دارای قدمت 700 ساله است اما به نظر من قدمت آن بیشتر از این حرف‌هاست، عنوان کرد: مردمان لالجین خلاق و نوآور هستند و به صورت مجازی در گل، جان و روح می‌دمند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته دولت و موفقیت برجام اشاره کرد و گفت: در شرایطی که برجام به نتیجه رسید و اقتصاد مقاومتی در حال تحقق است، جهانی شدن لالجین برای ما ارزش مضاعف دارد. هیچ چیز را برجام به ما نداد بلکه هرآنچه را که خواستیم خود از آن گرفتیم و بازهم خواهیم گرفت.

نیک‌بخت به توفیقات و دستاوردهای دولت اشاره و تأکید کرد: دولت تدبیر و امید در حالی روی کار آمد که نرخ رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و نرخ تورم 43 درصد بود اما با تدابیر دولت نرخ رشد اقتصادی به مثبت چهار درصد رسیده و تورم تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی گفت: امیدواریم جهانی شدن لالجین فرصتی برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در همدان باشد و همچنین در کشور و روز به روز شاهد ورود گردشگران زیاد داخلی و خارجی باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر